Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:38:58 GMT

تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۲۱۴

تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد

ایسنا/یزد مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد از ممنوعیت تردد خودرو در بافت جهانی این شهر در ایام نوروز خبر داد.

«حمید دهقان» با بیان این که هر گونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است، گفت: شهروندان و مسافران باید بتوانند در فضای بافت تاریخی یزد پیاده قدم بزنند.

وی با بیان این که معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تکنولوژی‌های هوشند جدید کنترل می‌شود، گفت: تردد در بافت تاریخی صرفا برای کسبه و ساکنین این بافت تاریخی با احراز هویت پلاک خودورهای مجاز در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم هیچ محدودیت و سختی برای تردد ساکنین و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد افزود: طرح محدودیت تردد خودروها در بافت تاریخی در بازارچه صراف‌ها به صورت پایلوت اجرا و در ایام نوروز در تمام معابر بافت تاریخی اجرا می‌شود.

دهقان با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: پارکینگ‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سه ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، جهانشهر یزد دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و حریمی به وسعت پنج هزار هکتار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري ترافیک بافت تاريخي بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه کیش، سومین فرودگاه پر تردد در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، عزت اله محمدی افزود: پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در حوزه صنعت گردشگری با بهره گیری از تجهیزات هوشمند و ابزار‌های پیشرفته از ظرفیت مناسبی در خصوص افزایش پذیرش مسافر هوایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در دوازده روز گذشته ۱۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر و گردشگر از خدمات فرودگاه کیش استفاده کردند.

محمدی، خاطر نشان کرد: هزار و ۱۵۲ پرواز نیز در این مدت در  فرودگاه بین المللی کیش نشست و برخاست داشته و در رتبه بندی فرودگاه‌های کشور پس از مهرآباد و مشهد در جایگاه سوم ثبت شده است.

وی تصریح کرد: رضایت مندی گردشگران نوروزی از ماموریت‌های اصلی کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی منطقه آزاد کیش است.

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • فوت ۵۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی ورود مسافر به بوشهر
  • بازدید بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد
  • فرودگاه کیش، سومین فرودگاه پر تردد در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی در اورامانات کرمانشاه
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران