Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@23:45:53 GMT

مخترع «کپی پیست» درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۲۶۹

مخترع «کپی پیست» درگذشت

صدای ایران - «لری تسلر»، مخترع «کپی و پیست» در سن ۷۴ سالگی در گذشت. تسلر  نقشی کلیدی در توسعه طیفی از محصولات اپل داشت و به عنوان نائب رئیس «اپل نت» و «اپل ادونسد تکنولوژی گروپ» فعالیت می کرد. او پس از تحصیل در دانشگاه استنفورد در واحد تحقیق و توسعه  شرکت Xerox PARC مشغول شد.

اما مهم ترین دستاورد او اختراع «کات، کپی و پیست» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت اکنون در تمام رایانه های مدرن وجود دارد. 

او در سال ۱۹۷۹ میلادی  با استیو جابز ملاقات کرد. در آن زمان اپل قصد داشت واحد Xerox PARC را بخرد. سیستم های موجود در Xerox PARC بعدها الهام بخش ساخت رایانه مکینتاش شدند.  

تسلر یک سال پس از ملاقات با جابز، در پروژه «لیزا» متعلق به اپل فعالیت کرد که هدف آن تلاش برای ساخت رایانه تجاری  بود. اما این پروژه شکست خورد. با این وجود پروژه مذکور گامی مهم در صنعت فناوری به حساب می آید که به پیشرفت  فناوری های رایانشی منجر شد.

او پس از اپل، در آمازو و یاهو فعالیت کرد و در دهه گذشته به عنوان مشاور فناوری با شرکت ها همکاری می کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران اپل رایانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر کرمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یک روزه به یاسوج از برخی پروژه‌های این دانشگاه بازدید می‌کند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه‌های وزیر علوم در این سفر، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی و بازید از چندین پروژه فعال است.

وی مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیئت رئیسه، دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه و زیارت مقبره شهید گمنام، را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

کرمی افزود: وزیر علوم در این سفر در نشست آمایش آموزش عالی که با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، شرکت کرده و نشستی نیز با اعضای هیئت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی خواهد داشت.

کد خبر 6088508

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • فناوری در خدمت جنایت
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان