Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:17:36 GMT

بارندگی‌های خلخال ۴۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۴۲۰

بارندگی‌های خلخال ۴۸ درصد افزایش یافت

فرامرز فرض الله‌پور روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در حالی که در  ۳۰ روز بهمن ماه امسال ۷۰.۹ میلیمتر برف در این شهر باریده میانگین بارندگی خلخال در بلند مدت ۳۳ سال گذشته‌از۳۷ میلیمتر فراتر نرفته است.

وی  از افزایش میزان بارندگی‌های بهمن ماه امسال در مقایسه با دومین ماه زمستان سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حالی که مجموع بارندگی  بهمن سال گذشته ۶۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیمتر بوده این میزان به ۷۰.۹ میلیمتر دربهمن ماه امسال رسیده که حکایت از افزایش ۷.۶ درصدی دارد.

او با بیان اینکه مجموع بارندگی‌های برف بر اساس میلیمتر گزارش می‌شود، اظهارکرد: از روز ۱۹ بهمن ماه تا ۳۰ این ماه و در طول ۱۱ روز ۱۱۶ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده که این میزان  در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این شهرستان چندین برابر این گزارش شد.

فرض الله‌پور گفت:بارش این حجم از برف و بدنبال آن حاکمیت سامانه کم فشار در منطقه دمای هوای این شهر را تا ۲۶ درجه زیر صفر کاهش داد که این شدت از سرما نیز در طول چند سال گذشته در خلخال بی‌سابقه است .

رییس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه امشب و فردا آسمان خلخال نیمه ابری بوده و تا روز دوشنبه هفته آینده دوارم خواهد داشت اظهار داشت: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی شاهد بارندگی‌های جدید دراین منطقه خواهیم شد.

وی از افزایش دمای هوای این شهر خبر داد و گفت:حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به صفر درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای  روز قبل  ۹ درجه افزایش نشان می‌دهد .

برچسب‌ها خلخال سازمان هواشناسی كشور بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال سازمان هواشناسی كشور بارش باران خلخال سازمان هواشناسی كشور بارش باران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در پنج روز آینده تهران آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط خواهد داشت.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کد خبر 846974 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران تهران

دیگر خبرها

  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران