Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ایوب سلیمانی در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از ۲ ماه پیش، قرارگاه‌های فرعی انتظامی امام علی (ع) را تشکیل دادیم و با بسیج همه امکانات و ظرفیت نیروها، همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان، همه مقدمات و تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات آماده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه؛ ضمن تامین اشراف لازم، رصد و پایش همه تحرکات و اتفاقات از مرز تا مرکز، اقدامات و ماموریت هایمان را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آماده باش نیروهای پلیس برای برگزاری انتخاباتی امن، ادامه داد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر از نیروهای پلیس در آماده باش هستند که از این تعداد؛ بیش از ۱۸۰ هزار نفر برای تامین امنیت شعب اخذ رای و سر صندوق‌های رای گیری، پیش بینی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: بیش از ۴۰ هزار نیرو مسئول تامین امنیت محیط‌های پیرامونی شعب اخذ رای اعم از محله‌ها، معابر، محورهای شهری و برون شهری و … هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر از ۲۸۰ هزار نیروی در آماده باش پلیس را به عنوان نیروی " احتیاط ضربتی " در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته ایم؛ تا در صورتی که با هر گونه تحرک ضد امنیتی مواجه شدیم، این نیروها بلافاصله وارد عمل شده تا در کوتاه‌ترین فرصت ممکن با هر گونه عامل ناامنی مقابله کنیم.

سردار سلیمانی یادآور شد: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و همه شرایط و ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با شکوه و بیاد ماندنی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروها و تیم‌های پلیس در راستای تامین امنیت انتخابات از امروز در آماده باش کامل هستند، بیان کرد: این آماده باش و فعالیت نیروهای پلیس تا پایان برگزاری انتخابات و بدرقه صندوق‌های اخذ رای به محل‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور برای شمارش آرا، ادامه دارد.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ان شاء الله مردم بار دیگر با حضور پر شور و بی نظیر و شرکت در انتخابات، مثل همیشه باعث دلگرمی و شادی دوستداران نظام و انقلاب اسلامی و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهند شد و بار دیگر، یک انتخابات بیاد ماندنی از لحاظ حضور مردمی و امنیتی را شاهد باشیم؛ انتخابات در نهایت امنیت و آرامش برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی وظایف خود را به نحو اکمل انجام می‌دهد، مطرح کرد: از مردم و طرفداران داوطلبان انتخابات، صمیمانه و خاضعانه درخواست داریم با پلیس همکاری کنند؛ به شایعات توجه نکنند و از رفتارهای التهاب آفرین و تنش زا که زمینه ایجاد ناامنی است، پرهیز کنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه توصیه به مردم تصریح کرد: مردم با مشاهده هرگونه عامل ناامن ساز، موضوع و مراتب را به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که فرزندانشان در نیروی انتظامی، هوشیار و بیدار با هر عامل نا امنی مقابله می‌کنند.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره روند گزارش تخلفات به وزارت کشور مطرح کرد: تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم؛ سطح بندی پهنه کل کشور (شهرها)، از طرفی تهیه اطلس امنیتی کشور، اطلس مشارکت مردمی و اطلس التهابات یا تنش‌ها از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه هر گونه احتمال ناامنی را بررسی و احصا کرده ایم، گفت: بر شرایط اشراف کامل داریم و خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود نداشته و شاهد خسارات به اماکن یا اموال عمومی در جریان برگزاری انتخابات نبوده ایم.

کد خبر 4857692 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایوب سلیمانی انتخابات 98 نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن شهر تهران محسن هاشمی قاسم سلیمانی محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی انتخابات 98 دستگیری سارق برگزاری انتخابات نیروی انتظامی برای برگزاری آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج