Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@10:30:42 GMT

مؤسس حقیقی نُجَباء حاج‌ قاسم بود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۵۳۴

مؤسس حقیقی نُجَباء حاج‌ قاسم بود

رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء، شهید سلیمانی را مؤسس حقیقی این جنبش خواند و تصریح کرد که پس از ترور حاج‌قاسم و ابومهدی، اهداف مقاومت عراق از مرزهای این کشور فراتر رفته و به اخراج امریکا از کل منطقه معطوف شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه ایرانی "رایحه"، ضمن بیان جزئیاتی از رابطه نزدیک سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» با شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء، نقش مؤثر فرمانده فقید سپاه قدس در شکل‌گیری و ارتقای جنبش‌های مقاومت عراق ـ به‌ویژه نُجَباء ـ را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الأسدی» در این گفتگو شهید سلیمانی را یک "مکتب انقلابی" توصیف و پیش‌بینی کرد که شخصیت او تاریخ‌ساز خواهد شد.

وی همچنین با بیان ابعادی از تعامل حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس، تصریح کرد که بعد از ترور این دو فرمانده شهید، اهداف مقاومت عراق از مرزهای این کشور فراتر رفته و به اخراج امریکا از کل منطقه معطوف شده است.

متن کامل گفتگو به شرح ذیل می‌باشد:

 ۱-  رابطه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مقاومت اسلامی نُجَباء از کجا شکل گرفت؟

•  رابطه دبیرکل جنبش نُجَباء با شهید حاج قاسم سلیمانی به‌سان رابطه یک سرباز با فرمانده خود و رابطه شاگرد با استاد بود؛ رابطه‌ای که یک فرد بابصیرت با نماینده ولی امر مسلمین دارد و این رابطه از روی محبت، احترام و تقدیر است.

شیخ اکرم الکعبی از نخستین مجاهدانی بود که با حاج قاسم دیدار کرد و به بررسی دغدغه‌های امت اسلامی پرداختند و در آخرین دیداری که این شهید والامقام با دبیرکل نُجَباء و فرماندهان این جنبش داشتند نیز این دغدغه‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود.

جالب است که بدانید فرمانده فقید نیروی قدس سپاه مؤسس حقیقی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء بوده است.

 

۲-  به‌نظر شما ویژگی بارز شخصیت شهید سلیمانی که توانست ارتباط دوستانه و وفادارانه‌ای را با شیعیان، کردها، اهل سنت، ترکمن، عرب و غیرعرب ترتیب دهد و منجر به مردمی بودن ایشان در بین تمام عراقی‌ها شود، چه بود؟

•  بدون تردید شهید حاج قاسم فرمانده‌ای بود که صفات برجسته‌اش جایگاه والایی در میان قشرهای مختلف جامعه عراق به ایشان بخشید و بارزترین صفات وی روح بلند و اخلاصی است که موجب شد تا خدای متعال عشق و احترامش را در دل همگان قرار دهد؛ چراکه "من کان مع الله کان الله معه".

 

۳-  برخی گمان می‌بردند بازپس‌گیری موصل از داعش محال است. نیروهای مقاومت اسلامی چگونه توانستند با حمایت شهیدان حاج قاسم و ابو مهدی بر داعش پیروز شوند؟

•  عده‌ای که چنین می‌پنداشتند، در واقع به خدای متعال ایمان نداشتند و بر این باور بودند که این گروه تروریستی آنچنان قدرتی دارد که نمی‌توان آن را شکست داد.

البته یک بخش از این باور درست بود، زیرا همه دنیا در حال حمایت از داعش بود؛ ولی با این وجود عواملی موجب شد تا این گروهک متحمل شکست بزرگی شود. از جمله این عوامل می‌توان به اراده مؤمنان مجاهد اشاره کرد که دو شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس این اراده را در آن‌ها به وجود آورده بودند و بنده این مسئله را به چشم خود دیدم.

از دیگر عوامل، فتوای مبارک مرجعیت بزرگ عراق آیت‌الله العظمی سیستانی حفظه‌الله و حمایت جمهوری اسلامی ایران بود که از خدای متعال مسئلت می‌کنیم این کشور را از بدی روزگار حفظ کرده و سایه رهبرش امام سیدعلی خامنه‌ای را بر سر مسلمانان مستدام فرماید.

در واقع، طراحی عملیات‌ها از سوی فرمانده بزرگ، شهید قاسم سلیمانی و سرباز اسلام شهید ابومهدی المهندس رضوان‌الله‌علیهما، بخش اعظم پیروزی‌ها بر داعش را رقم می‌زد.

 

۴-  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی را رمز بین‌المللی مقاومت (چهره جهانی جبهه مقاومت) می‌دانستند. نظر شما درباره این توصیف رهبری چیست؟

•  تاثیر مجاهدت‌های تاریخی شهید حاج قاسم را می‌توان در بسیاری از کشورهای منطقه مشاهده کرد. حمایت‌های ایشان از جنبش‌های آزادی‌خواه جهان موجب شد تا وی به مصداق واقعی فرمایشات امام خامنه‌ای تبدیل شود.

شهید سلیمانی به‌گونه‌ای بر کشورهای منطقه و جهان تأثیر گذاشته بود که شهادت وی برای ملت‌های بیدار به یک رخداد دردناک تبدیل شد؛ ملت‌هایی که آن شهید دست یاری به آن‌ها داده بود.

این مجاهدت‌های تاریخی، حاج قاسم را به یک مکتب انقلابی تبدیل کرد که خواهید دید بعدها در دانشگاه‌های جهان به آن پرداخته می‌شود و این واقعیتی است که در همه دوره‌های تاریخی برای شخصیت‌های بزرگ رقم می‌خورد.

 

 ۵-  شهید سلیمانی و شهید المهندس آیات مجسم جهاد در قرآن کریم بودند که در رویارویی با دشمن به معنای واقعی «اشداء علی الکفار» توصیف می‌شدند. نظر شما در این باره چیست؟

•  سخن گفتن درباره این دو شهید بزرگوار بسیار دردناک است؛ چراکه شخصیتشان تجلی‌گاه بسیاری از ارزش‌های اخلاقی همچون ورع، تقوا و زهد بود و این در سیره زندگانی آن‌ها ملموس بود.

آن دو شهید "اشداء علی الکفار" بودند و در طول چهل سال مجاهدت خود کاری کردند که ترس و نگرانی بر کافران سایه بیندازد و نحوه ترور ناجوانمردانه آن‌ها شاهدی بر این ادعا است؛ چراکه یک ارتش کامل به عملیات ترور آن‌ها دست زد و این ترور نشان‌دهنده این است که کافران در مقابله با آن دو مجاهد عزیز اسلام درمانده شده بودند.

در مقابل نیز آن دو شهید در تعامل با مؤمنان مهربان بودند؛ "رحماء بینهم". خدایشان بیامرزد.

 

۶-  همانطور که می‌دانید شهید سلیمانی در برابر استکبار جهانی و ایادی و مزدورانش در منطقه ایستاد، پایه‌های هیمنه آمریکا را در هم شکست و مانع گسترش نفوذ این کشور جهان‌خوار در خاورمیانه شد. حضرتعالی این مسأله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

•  شهید حاج‌قاسم سلیمانی نه‌تنها هیبت استکبار جهانی را در هم شکست، بلکه بینی استکبار و مزدورانش را در میدان‌های مختلف جهاد به خاک مالید. وی کسی بود که از مکتب امام حسین(ع) آن انقلابی بزرگ، برخاسته و تربیت‌یافته امام خمینی(ره) بود که با بصیرت پیش می‌رفت و نقشه‌های آمریکا و پیروانش را به شکست کشاند.

این ناشی از اخلاص آن شهید و عمل به تکلیف در قبال امام زمانش بود و عمل به این تکلیف در همه رفتارها و سخنانش و در پایبندی به رهنمودهای امام خامنه‌ای نیز نمود داشت.

 

۷-  چرا مراسم تشییع پیکر رهبران مقاومت و همرزمان‌شان با چنین استقبال مردمی روبه‌رو شد؟ پیام این تشییع جهانی چه بود؟

•  مشارکت مردمی گسترده در مراسم تشییع شهیدان سلیمانی و المهندس ثابت کرد که ترور بزدلانه آن مجاهدان والامقام از سوی ارتش آمریکا، غیرقابل‌قبول است و این پیام را به واشنگتن و مزدورانش مخابره کرد که آن دو شهید رهبرانی هستند که راهشان ادامه دارد و ما مشارکت‌کنندگان در تشییع اعلام می‌کنیم که مواضع آن‌ها در قبال مسائل منطقه، دقیقا همان مواضع ما خواهد بود.

تشییع‌کنندگان همچنین پیامی سیاسی به همه کسانی دادند که در صددند میان دو ملت عراق و ایران تفرقه‌افکنی کنند و شعار "ایران برة برة" (ایران برو بیرون) سرمی‌دهند؛ چراکه تفرقه‌افکنان نمی‌توانند خود را نماینده بخش اعظم مردم عراق قرار دهند که نسبت به موضع یک عده سکوت اختیار کرده‌ و دوست‌دار پیوندهای ایمانی میان دو ملت برادر هستند.

 

۸-  اکنون چگونه می‌توان پایه‌‌‌های مقاومت اسلامی را در نبود چهره‌‌هایی چون شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی تحکیم و تقویت کرد؟

•  شهادت فرماندهان بزرگی که نسل‌هایی را برای جهاد و مقاومت در برابر ستم و ستمکاران تربیت کردند، روح تازه‌ای در مقاومت دمید و انگیزه‌ای بزرگ برای ادامه اسلام ناب محمدی به‌وجود آورد که ادامه راه امام حسین(ع)، آن پدر آزادی‌خواهان جهان است.

در واقع شهادت آن دو فرمانده موجب شد تا عزم مقاومت برای پایان دادن به حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی درمنطقه بیش‌تر شود و این همان راز خون‌های پاک است.

 

۹-  افق محور مقاومت اسلامی را در سایه تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

•  مقاومت اسلامی عراق بخشی از محور مقاومت در منطقه است که توانست سرزمین‌های عراق را از آمریکا و مزدوران داعشی آن‌ها آزاد سازد.

اینک با ترور شهیدان حاج قاسم و ابومهدی، اهداف مقاومت عراق از مرزهای این کشور فراتر رفته و دیگر "اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا" هدف آن است که‌ به‌یاری خدا محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجباء حاج قاسم مقاومت اسلامی ن ج باء حاج قاسم سلیمانی شهید حاج قاسم شهید سلیمانی مقاومت عراق حاج قاسم موجب شد خامنه ای دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تجلیل از شخصیت شهید آیت‌الله سلیمانی

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تجلیل از مقام شهید آیت الله سلیمانی تجلیل از ایثار، شهادت و اسلام ناب سیاسی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید اظهار داشت: حضرت آیت‌الله سلیمانی ویژگی‌هایی همچون فضل و علم داشت و سخنرانی‌ها و منبرهای بسیار خوب، روضه‌خوانی‌های دلنشین و خوش‌لحن، نگاه وحدتی به موضوعات،  سعه صدر و قدرت و توانمندی گوناگون از او شخصیتی برجسته ساخته بود.

آیت الله محمدی لائینی افزود: جایگاه حقوقی آیت الله سلیمانی علاوه بر امامت جمعه بابلسر و نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و کاشان بوده است و با مسئولیت فرهنگی و رهبری در دانشگاه‌های مازندران، مجموعه اینها در یک فرد خیلی زمان می‌خواهد، وجود چنین انسان‌هایی چون گنجینه است و اینجور افراد کم هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: فقاهت، تلاش و جهاد، خطابه زیبا، مسئولیت‌های سنگین از ویژگی‌های دیگر آیت الله سلیمانی بود که باعث شد  شیاطین سعی کنند اینگونه افراد را از ما بگیرند.

امام جمعه ساری بیان کرد: تجلیل از چنین انسان‌هایی تجلیل از همه ویژگی‌های خوب و تجلیل از ایثار، شهادت، اسلام ناب سیاسی است.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم از این شخصیت تجلیل کرده و هم در مراسم حضور پیدا کنیم، البته مراسم بابلسر و قم نباید همزمان برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • آغاز زندگی زوج‌های جوان مشهدی با یاد شهید سلیمانی در حرم رضوی
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • آرزوی شهید سلیمانی محقق شد
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل
  • لزوم تجلیل از شخصیت شهید آیت‌الله سلیمانی