Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزدهای بخش رمان بزرگسال نوزدهمین جشنواره شهید غنی پور معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، محمد ناصری، دبیر نوزدهمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور نامزدهای بخش رمان بزرگسال این جشنواره را معرفی کرد.

بنابر اعلام دبیر جشنواره، از تعداد ۲۹۳۲ عنوان اثر بررسی شده که در چرخه داوری قرار گرفتند ۲۲ عنوان به مرحله دوم راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 داوران این بخش پس از بحث و گفت‌وگو در جلسات حضوری، چهار اثر زیر را به عنوان نامزدهای بخش رمان بزرگسال معرفی کردند. این آثار به شرح زیر معرفی شده اند:

۱.  احضاریه نوشته علی موذنی از نشر اسم
۲. گزارش اندوه نوشته محمود جوانبخت از انتشارات کتاب نیستان
۳. پس از بیست سال نوشته سلمان کدیور از انتشارات شهرستان ادب
۴. مثل شیشه مثل سفال اثر نرگس فرجاد امین از انتشارات کتاب نیستان

داوران بخش رمان بزرگسال جشنواره نوزدهم ابراهیم زاهدی‌مطلق، احمد دهقان، گلعلی بابایی، مصطفی خرامان و محمدعلی قربانی بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کتاب جشنواره داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های ادبیاتی جذاب

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا، خواندن کتاب است، اما به‌دلیل تغییر سبک زندگی، افراد زیادی از لذت مطالعه کردن، خود را محروم می‌کنند. کتاب به انسان آرامش می‌دهد، ارتباط او را با افراد جامعه قوی‌تر می‌کند، دنیایی جدیدی به او هدیه می‌دهد و انسان را با زیبایی‌هایی روبه‌رو خواهد کرد که فوق‌العاده حیرت‌آور هستند. کتاب‌های ادبی و شعر می‌توانند شما را غرق در یک عالم دیگر کنند، اما پیدا کردن داستان‌های جذاب که بر دل بنشیند کار سختی است. به ‌همین منظور ما 4 جلد از بهترین کتاب‌های ادبی را برای شما تهیه کرده و آن‌ها را خلاصه کرده‌ایم. پس برای پیدا کردن داستان مورد علاقه خود ما را همراهی کنید.

رمان قصر آبی

داستان با دختری به نام والنسی شروع می‌شود که در خانواده‌ای بسیار مذهبی بزرگ شده است، این دختر در زمان کودکی پدر خود را از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند. از آن‌جایی‌که والنسی 29 سال سن داشت و هنوز مجرد بود، خانواده مدام به او می‌گفتند باید ازدواج کند، روزی این خانواده به مراسم سالگرد ازدواج فامیل خود دعوت بودند، اما از اقبال بلند والسی، باران آمد و مهمانی کنسل شد. چند روز گذشت، والنسی به‌دلیل حملات پی‌درپی قلبی‌اش نزد دکتر رفت و آنجا متوجه شد که تنها یک سال از عمرش باقی مانده است. از آن‌جایی‌که هرگز معنای واقعی زندگی را نفهمیده بود و مدام در رنج طعنه‌های مادر خرافاتی‌اش زندگی می‌کرد، دلشکسته و مایوس از همه جا به خانه برگشت و گریه‌کنان تمام حرف‌هایی که در این 29 سال درون سینه خود حبس کرده بود را به مادر و کسانی که آنجا بودند گفت.

بعداز یک فروپاشی، والنسی تصمیم گرفت که به زندگی بی‌روح و کسل‌کننده‌ای که همیشه به او تحمیل شده بود، خاتمه دهد. این رمان به نوشته ال.ام.مونتگمری است، اگر عاشق داستان‌هایی هستید که خنده و گریه همراه هم باشند، این رمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هیچ وقت دروغ نگو!

فریدا مک‌ فادن، نویسنده‌ این کتاب جنایی، به‌شدت دلهره‌آور، مجذوب‌کننده و شوم است. داستان این کتاب از جایی شروع می‌شود که یک زوج به قصد خرید خانه‌ای رویایی روانه راه می‌شوند و وقتی به محل می‌رسند با عمارتی متروکه روبه‌رو می‌شوند. این خانه سال‌ها پیش متعلق به روان‌پزشکی مشهور بوده که بدون هیچ ردی ناپدید شده است. این زوج به دلیل آن‌که هوا به‌شدت بارانی بوده و نمی‌توانستند از خانه بیرون بروند، به‌دنبال چیزی برای سرگرم شدن می‌گردند که به‌طور اتفاقی یک اتاق مخفی پیدا می‌کنند.

در آن اتا؛ کتاب، نوار کاست و رونوشتی از دکتر ناپدید شده به‌جا مانده بود. آن‌جا بود که آن زوج توانستند تکه‌های پازل را کنار هم بگذارند و علت ناپدید شدن دکتر روانشناسی را پیدا کنند.

هر دو در نهایت می میرند!

کتاب هر دو در نهایت می میرند یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های ترند شده این اواخر است که شما را غرق در هیجان و لذت می‌کند. این کتاب به قدری هوشمندانه نوشته شده که علاقه شما را به خواندن و مطالعه کردن چندین برابر می‌کند. داستان این کتاب از این قرار است که قاصد مرگ یک روز قبل‌از مردن به‌سراغ افراد می‌رود و به آن‌ها می‌گوید که یک روز بیشتر از عمرشان باقی نمانده است.

حال نوبت 2 جوان شده که قاصد مرگ به آن‌ها بگوید 24 ساعت بیشتر زنده نیستند، این 2 جوان قصه ما، باید تصمیم بگیرند که از یک روز باقی‌مانده عمر خود چگونه استفاده کنند. آیا می‌خواهند آن را با غم و ناراحتی بگذرانند یا تصمیم دیگری می‌گیرند؟ هیجان این کتاب به‌قدری بالا است که نمی‌توانید نحوه مرگ این 2 جوان را حدس بزنید که همین باعث اضطراب و بالا رفتن تپش قلب می‌شود. بنابراین، اگر به‌دنبال یک کتاب برای شروع به مطالعه کردن می‌گردید، پیشنهاد ما به شما هر دو در نهایت می میرند است.

مکان اشتباه، زمان اشتباه

مکان اشتباه، زمان اشتباه رمانی تریلر و روان‌شناختی از جیلیان مک آلیستر است. داستان برمی‌گردد به شب هالووین، خانواده‌ای خوشحال که در حال فراهم کردن تدارکات شب هالووین هستند. جنیفر که مادری نگران است، منتظر پسرش تاد که 18 ساله شده می‌ماند. کمی بعد سروکله‌ تاد پیدا می‌شود، اما او تنها نیست. او با یک غریبه در تاریکی ایستاده‌ است، زمانی که مادر تاد به آن 2 نزدیک می‌شود، با دیدن صحنه جلو رویش جیغی بلندی می‌کشد. باورش نمی‌شود که این پسر اوست که آن‌طور بی‌رحمانه در حال چاقو زدن به یک مرد غریبه است. با وجود اینکه دیگر دیر شده و تاد جان یک انسان را گرفته، مادر به‌دنبال پیدا کردن راه‌حلی است، اما چه راهی؟

بهترین کتاب‌های ادبیاتی و رمان

اگر در دسته افرادی قرار دارید که به‌شدت علاقه‌مند به ادبیات و رمان هستند، ما به‌غیر از مواردی که گفته شد، چند پیشنهاد ویژه دیگر نیز برای شما داریم که می‌توانید به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

هویج بستنی

آرامش طوفان‌ها

کیمیاگر

پیش از آنکه قهوه سرد شود

حیوان را دست ‌کم نگیر

آخرین پرواز

والدن

چشیدن طعم وقت

اون یکی رو جز من داشت

از کجا کتاب بخریم؟

دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم برند محبوب دیجی‌کالا به گوشش نخورده باشد. بنابراین، اگر قصد دارید برای خرید کتاب شعر یا هر نوع کتاب دیگری اقدام کنید، می‌توانید به دیجی‌کالا مراجعه کرده و از فرصت محدود نمایشگاه آنلاین کتاب آن، نهایت استفاده را ببرید.

جمع‌بندی

در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که خواندن کتاب را کاری بیهوده و غیرضروری می‌دانند، اما شما جزء آن دسته از افراد کتاب‌خوان شوید و با خود عهد ببندید که روزانه هرچقدر که توان داشتید، مطالعه کنید. البته ناگفته نماند زمانی که شروع به خواندن کتاب‌های داستان و ادبی می‌کنید، ناخودآگاه غرق در لذت خواندن می‌شوید و دیگر دل کندن برای‌تان سخت است.

ما در این مطلب به شما 4 کتاب معرفی کردیم، رمان قصر آبی که درباره دختری مجرد با بیماری قلبی بود، رمان مکان اشتباه زمان اشتباه که درباره به قتل رساندن مردی در شب هالووین است. داستان هیچ‌وقت دروغ نگو راجع‌به ناپدید شدن روان‌شناسی معروف است که یک زوج علت ناپدید شدن او را کشف می‌کنند و در نهایت کتاب هر دو در نهایت می میرند که به شما درس زندگی می‌دهد تا بتوانید دنیا را با دید زیباتری ببینید.

کد خبر 846066

دیگر خبرها

  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد