Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:56:07 GMT

شمارش معکوس زنجانی‌ها برای اولین انتخاب در گام دوم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۶۳۳

شمارش معکوس زنجانی‌ها برای اولین انتخاب در گام دوم

استان زنجان از ابتدای مبارزات و نهضت انقلاب اسلامی همواره نقش پررنگ و چشمگیری در رویدادهای مهم کشور داشته و علاوه بر اینکه اولین تظاهرات زنان انقلابی در زنجان به ثبت رسیده، رزمندگان این استان نیز رشادت و دلاوری خود را در نبردهای مختلف به نمایش گذاشته‌اند به‌گونه‌ای که سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده از استان زنجان به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مومن و انقلابی زنجان در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، پشتیبان ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب بوده و رزمندگان زنجانی علاوه بر انقلاب و دوران دفاع مقدس، حضور داوطلبانه و افتخارآفرینی در اردوهای جهادی و عرصه‌های علمی داشته‌اند و ولایتمداری، ایمان، علم و دلاوری مردم زنجان به قدری زبانزد کشور است که مدال‌هایی از جمله دیار غواصان دریادل، پایتخت شور و شعور حسینی، دارالعلم و زادگاه شهید دکتر مجید شهریاری را به گردن خود آویخته است.

انتخابات، یکی از میدان‌های عرض اندام است که همواره دشمنان به آن چشم دوخته و با ایجاد یاس و ناامیدی در پی دلسردی و منصرف کردن مردم از حضور در این عرصه هستند اما مردم مومن و انقلابی ایران و به‌ویژه استان زنجان با خنثی کردن توطئه‌ها، حضوری حماسی در تمام انتخابات‌ها داشته و تیر زهرآلودی بر چشمان دشمنان و استکبار جهانی پرتاب کرده‌اند. اکنون نیز در آستانه برگزاری یازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و حماسه‌سازان زنجانی برای خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ این استان لحظه‌شماری می‌کنند.

رسول، یکی از دانشجویان زنجانی گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون به این افتخار می‌کنیم که امنیت در کشور برقرار شده است هر چند داشتن مشکلات عدیده مانند اشتغال، مسکن، ازدواج و معیشت در مقابل فقط برقراری امنیت، کافی نیست اما هر کدام جایگاه خود را دارند و برای استمرار این امنیت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی در انتخابات که از لحاظ بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است شرکت می‌کنم تا سهم و وظیفه خود در این عرصه را ادا کنم.

نیما، دانشجوی دیگری بود که با در نظر گرفتن تمام مشکلات مورد اشاره رسول، گفت: مشکلات وجود دارد اما طبق آیات و روایات، خداوند روزی‌دهنده بوده و مشکلات هم با توکل بر او و تلاش مسؤولان حل می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اینکه مشکلات در داخل کشور حل شود و دیگران برای ما تصمیم نگیرند باید در انتخابات شرکت کنیم و به این دلیل من به‌حتم در انتخابات شرکت می‌کنم و به نامزد خود که از هم‌اکنون انتخاب کرده‌ام، رای می‌دهم.

نیما خاطرنشان کرد: حتی اگر نامزد مورد علاقه من، اکثریت آرا را به دست نیارود نیز به قانون تمکین کرده و رای اکثریت را محترم می‌شمارم.

میزان مشارکت مردم زنجان در انتخابات، بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار زنجان گفت: میانگین مشارکت شهروندان در سطح کشور در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۰.۵ درصد بوده که این رقم در استان زنجان با افزایش قابل توجهی، ۶۸.۷ درصد ثبت شده است.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است، اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۱۴۰ نفر، عوامل اجرایی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان مشارکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات ۸۰۲ هزار و ۷۳۷ نفر از جمعیت استان زنجان واجد شرایط رای دادن هستند که این تعداد ۷۴.۶ درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد.

حقیقی افزود: شمار رای‌اولی‌های استان زنجان نیز ۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر است.

استاندار زنجان با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات مجلس در این استان، گفت: یک هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه شامل سواری، مینی‌بوس، اتوبوس و ماشین کمک‌دار در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه دغدغه‌ای به واسطه شرایط جوی برای اخذ رای در مناطق مختلف استان نداشته باشیم، ۸۰ دستگاه لودر، بولدوزر، گریدر و کمپرسی نیز در اختیار راهداری استان قرار داده شده است.

حقیقی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای در استان نباید وجود داشته باشد که عملیات اخذ رای در آن انجام نشود، افزود: تمهیدات لازم برای دسترسی عوامل اجرایی به تمام مناطق استان پیش‌بینی شده است.

وی به تامین امنیت انتخابات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هیچگونه مشکل امنیتی در استان برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و برنامه‌ریزی دقیقی برای تمام مراحل انتخابات در استان صورت گرفته است.

استان زنجان، آماده برگزاری انتخابات پرشور است

رییس ستاد انتخابات استان زنجان نیز گفت: این استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونی و با مشارکت حداکثری مردم آمادگی کامل را دارد.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: فرآیندهای برگزاری انتخابات از وظایف خطیر مجریان و مسؤولان دولتی در استان‌ها بوده و ماموریت هریک از کمیته‌های ستاد، مشخص و گام‌های اساسی در هر حوزه برداشته شده است.

وی از افزایش ۲.۷ درصدی شمار شعب اخذ رای در استان نسبت به دوره‌های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال در ۷۵۷ شعبه، آرای مردم استان اخذ خواهد شد که از این تعداد ۴۳۹ شعبه ثابت و ۳۱۸ شعبه سیار خواهد بود.

مرادی نافچی، واجدان شرایط ران دادن در استان زنجان را ۸۰۲ هزار و۷۳۶ نفر خواند و افزود: نسبت مردان و زنان واجد شرایط در انتخابات در استان زنجان برابر است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: ۴۰۲ هزار و ۵۱۶ نفر از واجدان شرایط، آقا و ۴۰۰ هزار و۲۲۰ نفر خانم هستند.

وی شمار رای‌اولی‌های استان را ۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر پسر و ۱۸ هزار و۶۴۲ نفر دختر هستند.

مرادی نافچی اظهار داشت: در مجموع، ۲۰ هزار نفر مسؤولیت اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان را بر عهده دارند.

۹۹ نامزد در استان زنجان برای ورود به مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند

زنجان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۱۴ نفر تا این لحظه، ۹۹ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خیرالله ترخانی اظهار داشت: این ستاد، مرجع رسمی اخبار انتخاباتی استان است و تا زمانی که اخبار مربوطه از ستاد انتخابات استان اعلام نشود، مستند نبوده و تا کنون نیز هیچ فردی به نامزدهای انتخاباتی استان زنجان اضافه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبی که در خصوص تایید صلاحیت برخی داوطلبان در فضای مجازی منتشر می‌شود، غیررسمی و شایعه بوده و مردم نباید به آن‌ها توجه داشته باشند.

ترخانی تصریح کرد: طبق قانون در صورت اضافه شدن فردی به لیست نامزدها از طریق شورای نگهبان به هیات نظارت بر انتخابات استان و از طریق آن‌ها به ستاد انتخابات استان اعلام شده و ستاد انتخابات استان نیز به صورت رسمی و از طریق حوزه‌های اصلی انتخابیه به شهروندان اعلام می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه امکان افزایش شمار نامزدها در هر زمانی وجود دارد، گفت: همانطور که در قانون آمده، نظارت شورای نگهبان استصوابی بوده و تجربه نشان داده که حتی امکان دارد ۲۴ ساعت قبل از آغاز برگزاری انتخابات نیز تایید صلاحیت داوطلبان اعلام شود.

به گزارش ایرنا، مهلت قانونی نامزدها برای تبلیغات رسمی از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن به مدت هفت روز تعیین شده و در ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه، اول اسفند یعنی ۲۴ ساعت مانده به زمان آغاز رسمی فرآیند رای‌گیری به اتمام رسید.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه /دوم اسفند/ با حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم ولایتمدار و انقلابی همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز می‌شود.

تا کنون ۱۴ نفر از نامزدهای استان زنجان انصراف داده و ۹۹ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی و تصاحب پنج صندلی وکالت مردم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان، چهار حوزه انتخابیه دارد که پنج نفر به عنوان نماینده مردم برای ورود به مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان فتح الله حقیقی انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان برای ورود به مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات استان زنجان برای برگزاری انتخابات شعبه در شهرستان استان زنجان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی گفت: ایرانیان، خیرین و خیریه‌های خارج از کشور به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیرگذار و غیرقابل انکار، دارای اهمیت ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ حامی خارج از کشور با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند، گفت: تعداد کل فرزندان اختصاص یافته به حامیان خارج از کشور ۳۰۸ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: جمع کمک‌های نقدی خیرین و حامیان خارج از کشور در سال گذشته ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان و … در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان هزینه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ایرانیان نوعدوست مقیم خارج از کشور همگام با ایرانیان داخل کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر خود به هموطنان نیازمند کمک کنند.

کد خبر 6084193

دیگر خبرها

  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد