Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از تایید فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در استان قم از سوی وزارت بهداشت سخنگوی دولت امروز از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به دستور رییس‌جمهور خبر داد. همچنین گفته شده که دو نفر مشکوک به کرونا در بابل بستری شده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روز گذشته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و در حساب توییتری خود گفت: بدنبال پیک بیماری‌ های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در ‫قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند که متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز روز گذشته با تایید فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در قم شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته دو مورد منجر به فوت شد.

وی گفته است: در آزمایش های اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر ویروس کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قرار بر این بود با مردم صادق باشیم و همین که برای خودمان نتایج آزمایشهای اولیه مشخص شد مساله را به مردم اطلاع دادیم؛ بیمارستان (کامکار) به عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان (نکویی - فرقانی) نیز قرار است که پشتیبان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مردم باید آرامش داشته باشند. دست‌های خود را مرتبط شست و شو دهند. از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی گفت: مردم نگران تامین ماسک نباشند؛ البته بدانند وقتی که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.

حسین صفوی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز ارسال ماسک به قم خبر داده و گفته است که کمبود ماسک در قم وجود ندارد.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت نیز به ایرنا گفته است که احتمال ابتلا نزدیکان دو فرد فوت شده در قم به ویروس کرونا زیاد است و این افراد اکنون در قرنطینه هستند.

وی افزود: باید افرادی که با دو بیمار فوت شده ارتباط داشته اند، شناسایی و جداسازی شوند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

ابلاغ دستورالعمل ویژه مقابله با کروناویروس در شهر تهران

"زهرا صدر اعظم نوری" رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تهیه دستورالعملی برای مواجه با کروناویروس در سطح شهر تهران به خبرگزاری ایلنا گفت: با توجه به آنکه فضاهای عمومی در سطح شهر بیشترین محل های تردد مردم هستند، در نتیجه در شرایط خاصی باید این فضاها مدیریت شوند تا تردد مردم باعث ایجاد مشکل برای همدیگر نشود. بنابراین زمانی که شرایط خاصی مانند شیوع کروناویروس در سطح شهرها حاکم می شود، باید تمهیدات لازم را فراهم کنند.

او ادامه داد: در همین ارتباط دستورالعملی توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تهیه شده است که به شهرداری تهران ابلاغ شده و براین اساس شهرداری تهران مکلف است آن را در اماکن عمومی از جمله اتوبوس، مترو، پارک ها و فضاهایی که بیشترین تردد در آنها اتفاق می افتد انجام دهند.

نوری تصریح کرد: شهرداری تهران مکلف است این دستورالعمل را به تمامی زیرمجموعه های خود ابلاغ کند تا موارد مندرج در آن را که شامل خودداری از تماس با افراد مبتلا به سرماخوردگی و موارد مشابه، ضدعفونی مرتب دست ها و خودداری از دست دادن است را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید این دستورالعمل را به تمامی سازمان ها و زیرمجموعه های خود ابلاغ و اجرایی کند، افزود: شهرداری تهران موظف است در مکان های عمومی مانند مترو و اتوبوس پلاک ضدعفونی قرار دهد تا افراد دست های خود را هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی شست و شو دهند. همچنین صندلی ها و فضای مترو و اتوبوس نیز در پایان شیفت کاری باید ضدعفونی شود تا پیشگیری انجام و انتقال بیماری صورت نگیرد و یا به حداقل برسد.

نوری درباره اینکه آیا این موراد شامل تاکسی ها نیز می شود؟ گفت: بله در تاکسی ها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. او درباره اجرایی شدن این دستورالعمل گفت: شهرداری باید در اسرع وقت تمهیدات لازم را فراهم و آن را اجرایی کند.

توضیح درباره چرایی اعزام نیروهای امنیتی به قم

پس از اعلام فوت این دو ایرانی مبتلا به کرونا فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد، که حاکی از ورود نیروهای امنیتی به شهر قم داشت. در همین رابطه یک منبع آگاه در نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این فیلم گفت: به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفندماه در برخی از شهرها که با کمبود نیرو مواجه هستند، به دلیل بحث انتخابات نیروهای امنیتی اعزام شده است. اعزام این نیروها ربطی به بیماری کرونا و قرنطینه کردن شهر قم ندارد.

ویروس کرونا در مازندران

حامد روحانی‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه هنوز ویروس کرونا در مازندران رویت نشده است، اظهار کرد: کرونا بیماری مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است و راه‌های انتقال آن مشابه این بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه علائم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است، افزود: در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شستن دست‌ها با آب صابون در روز به دفعات زیاد، روبوسی نکردن و استفاده از ماسک، استفاده از دستمال‌های یک بار مصرف برای ضدعفونی کردن دست‌ها و گوشی موبایل به شهروندان توصیه کرد. دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمادگی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیماران مبتلا به آنفلوانزا توصیه کرد: تا زمان بهبودی کامل، از حضور در مکان‌های عمومی خودداری و از ماسک‌های جراحی ساده استفاده کنند.

تائید قرنطینه دو نفر در بابل

در همین حال، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران می‌گوید: 2 فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بابل شناسایی شدند.

مصطفی جوانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این دو فرد هم اکنون در قرنطینه قرار دارند و نمونه گیری از آنها در حال انجام است. تا قبل از مشخص شدن نمونه گیری از این دو فرد نمی توان به طور دقیق در مورد ابتلاء آنها به ویروس کرونا اظهار نظر دقیقی داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

قرارگاه تصمیم‌گیری درباره ویروس کرونا در وزارت بهداشت تشکیل شد

جلسه قرارگاه تصمیم گیری درباره ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت، صبح امروز (پنجشنبه) در وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، در این جلسه، اعضای شورای معاونان وزارت بهداشت و مدیران ارشد وزارت بهداشت از معاونت های بهداشت، درمان و سازمان غذا و دارو حضور دارند و از طریق ویدیو کنفرانس نیز با روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مرتبط هستند.

سخنگوی دولت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد

سخنگوی دولت نیز از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و گفت: دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

علی ربیعی روز پنجشنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: براساس دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

‏وی در این توئیت از شرکت بقیه دستگاه های اجرایی در جلسات بنا به ضرورت خبر داد و تصریح کرد: دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را انجام داده بود. اکنون که علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم.

دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همکاری و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌رود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا قم بابل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت بهداشت معاون بهداشت سخنگوی دولت شهر تهران تشکیل شد دو بیمار دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد:وزارت بهداشت نسبت به تعویق یکساله طرح خانم دکتر بخشی و انتخاب محل خدمت او با وی همکاری کامل داشت. هیچ خود اظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود.   به گزارش تسنیم؛ پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی با اعلام این مطلب که علت مرگ این پزشک هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده، گفت: وزارت بهداشتدر خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از این مراحل به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.   پاک آیین گفت: هنوز علت مرگ خانم دکتر پرستو بخشی، دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.   ایشان طرح تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.   وی افزود: خانم دکتر بخشی یکبار در سال ۱۴۰۱، درخواست جابجایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری روحی به کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص ارائه کرد؛ اما از آنجا که طرح خود را اساسا آغاز نکرده و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز بلاموضوع ماند.   پاک آیین اضافه کرد: انتخاب شهرستان محل طرح در استان لرستان و گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد، بنا به خواست شخص مرحوم دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و از سوی وزارت بهداشت در این زمینه، مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته است.   پاک آیین با اشاره به این که کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی، پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می‌دهد و شورای مذکور، آن‌ها را برای خدمت به نزدیکترین محل به اقامتگاه ایشان اعزام می‌کند، گفت: با این حال در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.   دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنترل بیماریهای واگیر در مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های مرزی خراسان رضوی
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا