Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:24:28 GMT

پرواز روزانه ۴۲۷ ایرلاین‌های خارجی به آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۷۶۶

پرواز روزانه ۴۲۷ ایرلاین‌های خارجی به آسمان ایران

سیاوش امیرمکری روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس فرودگاه بجنورد اظهار داشت: در سال هایی که کشورهای همسایه درگیر جنگ بودند تعداد پروازهای ایرلاین های خارجی از آسمان ایران به یک هزار و ۵۰۰ پرواز نیز می رسید اما هم اکنون با توجه به برخی مسائل، تعداد پروازها از آسمان ایران نیز کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: شرکت های هواپیمایی بر اساس برنامه اقتصادی و همچنین امنیتی برنامه پروازی خود را از آسمان کشورها تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فضای ایران برای پرواز ایرلاین ها بسیار امن است گفت: درخواست افزایش ظرفیت از کشورمان نیز زیاد است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: استکبار جهانی بعد از انقلاب با ایجاد محدودیت ها، موانع زیادی برای صنعت هواپیمایی ایجاد کرده است که همواره با چالش هایی مواجه بوده ایم، هم اکنون محدودیت برای تامین ناوگان داریم.

امیرمکری با بیان اینکه همین محدودیت ها باعث شده است که نتوانیم نیاز و تقاضای کشور را با هم همسو کنیم اظهار داشت: در دوره کوتاه برجام فرصتی برای خرید تعدادی ناوگان ایجاد شد اما دوباره محدودیت ها بر سر راه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در فرودگاه های کشور ظرفیت زیادی برای توسعه ایجاد شده است افزود: اما محدودیت ناوگان باعث شده است نتوانیم این صنعت را به نحو مطلوب گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بخش دیگری از سخنانش به فرودگاه بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: ۵۳ فرودگاه در مالکیت این شرکت است که از نظر زیر ساخت ها ترمینالی و عوامل پروازی و تجهیزات ناوبری به روز هستند.

امیرمکری اظهار داشت: هم اکنون در فرودگاه بجنورد ظرفیت اعزام و پذیرش تا ۴۰۰ هزار مسافر در سال را دارد اما به دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، مسائل فنی پرواز، این ظرفیت کامل نشده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه امسال در این فرودگاه ۲۴ هزار مسافر با ۴۱۲ پرواز در مسیر تهران - بجنورد جا به جا شدند که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر ثبیت پروازها در فرودگاه بجنورد تاکید کرد و گفت: همچنین باید پرواز به عتبات عالیت نیز از این فرودگاه داشته باشیم.

رضا رجب زاده بر توسعه متوازن در بحث ناوگان هوایی در کشور تاکید کرد و افزود: مهاجرت ها و آسیب هایی که بعد از آن در مناطق محروم ایجاد می شود ناشی از نبود توسعه متوازن در زمینه های مختلف است.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

هم اکنون در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

در این آیین از سیدمهدی رزاز قدردانی و محمد قدمگاهی به عنوان رییس فرودگاه بجنورد معرفی شد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد خراسان شمالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد خراسان شمالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بجنورد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است

آفتاب‌‌نیوز :

جواد صالحی در گفتگو با ایسنا بیان کرد: پرواز‌ها از ساعت ۵ صبح امروز تا این ساعت (۷:۴۵) برای حفظ ایمنی تعلیق شده بود، اما اکنون از سر گرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از پرواز‌ها با تاخیر مواجه شدند، اکنون هماهنگی‌ها با شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است تا مسافران بتوانند پرواز‌های خود را انجام دهند. 

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران ساعاتی پیش اعلام کرد پرواز‌های فرودگاه‌های مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور به دلیل حفظ ایمنی با تاخیر مواجه هستند.

دیگر خبرها

  • تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • آخرین وضعیت پروازهای کشور و فرودگاه‌ها بعد از فعال شدن پدافندها
  • وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی
  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل
  • تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو