Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: هم‌زمان با سراسر کشور در روز ۹ اسفند ماه حافظان قرآن زیر ۱۰ سال در اردبیل به رقابت می‌پردازند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: آزمون کتبی مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط ادارات ارشاد برگزار شده و اوقاف نیز متولی برگزاری آزمون شفاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور روز 9 اسفند ماه در اردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است که محل برگزاری امتحانات در کارت ورود به آزمون ثبت شده است.

کرمان| روایت شیخ حسین انصاریان از شگفتی‌های غیرقابل شمارش قرآنروایت مهدی فقیه از نقش روحانی "خروج"/ مسائل قرآنی از فیلم‌ها و سریال‌ها حذف شده استجایزه ویژه داوران قرآنی فجر به مهدی فقیه بازیگر فیلم «خروج» اهدا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اجرای آزمون طرح تشویقی حافظان نیز خبر داد و گفت: مشمولان این طرح از 9 تا 16 اسفند ماه در محل‌های تعیین شده در آزمون شرکت می‌کنند و افرادی که در آزمون فوق نمره حدنصاب را کسب کنند مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان تشویق پرداخت خواهد شد.

وی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی تضمین کننده اجر و ثواب دنیوی و اخروی مردم است و در این زمینه انتظار می‌رود همکاری‌های لازم به شکل مطلوب انجام یابد تا بتوانیم مسابقات قرآنی را در شان و جایگاه مناسبش برگزار کنیم.

ستوده تصریح کرد: شناسایی استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف قرآنی  و ایجاد زمینه رقابت سالم در فعالیت‌های قرآنی در بین تلاشگران در این عرصه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

انتهای پیام/132/ز

R41374/P1549/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در ماه رمضان امسال، تلاوت قرآن درخشان‌تر از همیشه بود؟

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر بیان کردند: «جلوه‌ قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود. یکی از نقطه‌های برجسته ماه رمضان امسال بحمدالله شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود که از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد.»؛ در ادامه مروری بر مصادیق این رضایت رهبر انقلاب داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر که در روز چهارشنبه بیست‌ودوم فروردین ماه اقامه شد، بر نقش ویژه قرآن در ماه رمضان تاکید داشته و بیان کردند: «جلوه قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود. یکی از نقطه‌های برجسته ماه رمضانِ امسال بحمدالله شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود که از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه ملّی هم در ارائه‌ی این پیشرفت بزرگ، نقش ایفا کرد. خدای متعال را باید شکرگزار باشیم که روزبه‌روز جلوه‌ی قرآن و اُنس با قرآن در کشور افزایش پیدا می‌کند. محافل ذکر، محافل دعا و تضرّع و مناجات، در سرتاسر ماه، بخصوص در لیالی مبارک قدر، جلوه‌های دیگری از معنویّت این ماه عزیز بود و ضیافت الهی را برای مردم عزیز ما زیباتر و مطلوب‌تر قرار داد و مردم ما توانستند از این ضیافت بحمدالله استفاده کنند.»

با توجه به این تاکید رهبر انقلاب، زمانی که به برنامه‌های ویژه ماه رمضان در سراسر کشور نگاهی حتی گذرا می‌اندازیم، شاهد مصادیق عینی این صحبت هستیم.

برنامه محفل

شاید یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها که مردم داخل و حتی خارج از کشور را با خود همراه کرد، برنامه محفل بود؛ این برنامه در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان با حضور ۵ میزبان بین‌المللی، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روانه آنتن شبکه سه شد و «رضوان درویش» از سوریه، «حسنین الحلو» از عراق، «حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان»، «احمد ابوالقاسمی» و «حامد شاکرنژاد» امسال با محفل قرآنی لحظات منتهی به افطار شبکه سه را رقم زدند که اجرای آن به عهده رسالت بوذری بود.

برگزاری نمایشگاه قرآن در سراسر کشور

نمایشگاه قرآن با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و امسال و با تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، این نمایشگاه به تفرجگاه مذهبی روزه‌داران تبدیل شد.

اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برای کودکان و نوجوان، برگزاری مسابقات مختلف برای گروه‌های مختلف، به همراه پذیرایی از روزه‌داران با بسته‌های افطاری ساده و چای لحظات خوبی برای خانواده‌ها رقم زد تا جایی که در برخی روزها مصلی جای سوزن‌انداختن نداشت، البته برگزاری نمایشگاه قرآن فقط محدود به تهران نبود و به جز تهران تقریباً در سرار کشور هم نمایشگاه قرآن برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های جزءخوانی

علاوه بر پخش جزءخوانی قرآن از شبکه‌های مختلف سیما، چندسالی می‌شود که در امکان مختلف از جمله گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان برنامه جزءخوانی قرآن برگزار و با استقبال پرشور مردم و رهگذران مواجه می‌شود.

محفل امام حسنی‌ها

محفل قرآنی صدهزار نفری امام حسنی‌ها همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در ورزشگاه آزادی برگزار شد و استقبال از این برنامه تا جایی بود که همه سکوهای ورزشگاه پر شد، هزاران نفر هم دور زمین چمن ورزشگاه مستقر شدند و هزاران نفر هم پشت درب‌ها ماندند.

در این برنامه به جز تلاوت قرآن گروه‌های هم‌آوایی برای مردم برنامه اجرا کردند و یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه با مداحی «حریفت منم» حسین طاهری و چند برنامه دیگر گرامی داشته شد؛ این برنامه با حضور داوران و عوامل برنامه محفل، میهمانان بین‌المللی و اجرای ابوذر روحی برگزار شد.

پویش‌های زندگی با آیه‌ها و حافظ‌شو

پویش‌های زندگی با آیه‌ها و حافظ‌شو دو برنامه‌ای بودند که امسال به صورت فراگیر در سراسر کشور اجرا شدند و از فرصت نمایشگاه قرآن برای اجرای مطلوب هر دو برنامه استفاده شد؛ پویش‌هایی که بسیار سبک و کاربردی بودند. چ

زندگی با آیه‌ها با محوریت ۳۰ آیه کاربردی از سی جز قرآن ویژه سی روز ماه رمضان برگزار شد و علاقه‌مندان با حفظ این سی آیه کوتاه نکات ناب و آموزنده‌ای را برای استفاده در زندگی می‌آموختند؛ حافظ‌شو هم پویشی برای حفظ ۱۴ سوره پایانی قرآن کریم بود که به صورت حضوری در نمایشگاه قرآن و همچنین مجازی اجرا شد که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان بودند، البته این پویش برای بزرگسالان هم برنامه داشت که با محوریت سوره واقعه برگزار شد.

کد خبر 743938

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • زمان‌بندی آزمون سراسری حفظ ۲۰ جزء قرآن اعلام شد
  • معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان
  • نقش اقتصاد و سرمایه‌گذاری در ترویج هنرهای قرآنی
  • انتخاب آثار نمایشگاه قرآنی/ توجه به اقتصاد در ترویج هنرهای قرآنی
  • برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی دارت کشور در سنندج
  • چرا در ماه رمضان امسال، تلاوت قرآن درخشان‌تر از همیشه بود؟