Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت اکبرزاده روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی نوغاداری که با حضور کارشناسان بخش کشاورزی و بهره برداران نوغاداری استان برگزار شد افزود: هر جعبه تخم توغان ۴۰ کیلوگرم پیله تر تولید می کند که از این میزان پیله تر پس از مراحل خشک شدن ۱۶ کیلوگرم پیله خشک تولید می شود که  برای تبدل به نخ ابریشم به کارخانجات سنتی و صنعتی می رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : ابریشمها از لحاظ تغذیه به دو گروه ؛ کرم ابریشم با درخت توت و غیر توت تقسیم می شوند که ۹۰ درصد ابریشمهای تولیدی از درختان توت تغذیه شده اند.

اکبرزاده به فرآینده تولید اقتصادی این صنعت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : افزایش قیمت ، افزایش عملکرد و کاهش هزینه  های تولید سه عامل موثر در افزایش درآمد در تولید این محصول هستند .

وی مهمترین هزینه های نوغادارای را ، قیمت تخم نوغان ، هزینه برگ توت و توتستان و هزینه های نیروی انسانی ذکر کرد .

کارشناس مرکز نوغاداری با بیان اینکه نوغاداری به عنوان یک شغل جانبی محسوب می شود گفت : کشت توت به صورت تک درختی و یا ترکیبی با سایر محصولات ، تشکیل تعاونی های نوغاداری ، طی مسیر ارزش افزوده و مسیرهای جدید در تولید ( فرآورده های نوین ) می تواند راهکارهای مناسبی برای کاهش هزینه های تولید باشد .

اکبر زاده اظهار داشت : مطلوب بودن پتانسیل عملکرد تخم نوغان از لحاظ کمی و کیفی ، عاری از آفات و بیماری بودن محیط پرورش و مطلوب بودن حرارت ، رطوبت و نور در تهیه تخم نوغان ، رعایت بهداشت فردی و محیط در زمان پرورش و مطلوب بودن کمیت و کیفیت برگ می تواند در دستیابی به عملکرد مطلوب در تهیه پیله تاثیر گذار باشد .

در پایان این کارگاه آموزشی بهره برداران صنعت نوغاداری استان قزوین مسایل و مشکلات خود را مطرح و پاسخ کارشناسی ارائه شد .

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین پیله‌وری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین پیله وری وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • هزینه تراشی به سبک احمدی نژاد /حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری ، از چه کسانی خط می گیرند؟