Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@11:09:10 GMT

32 درصد از مطالبات زعفران کاران پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۸۴۱

به گزارش ایلنا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در جلسه هم شورای مرکزی صنفی کشاورزی اظهار کرد: مازاد شیرخشک باید صادر شود تا در شب عید دچار مشکل شیر نشویم.

وی با اشاره به عوارض صادرات خرما گفت: عوارض صادرات خرما بسیار زیاد است، این عوارض بالای صادراتی، دامنگیر سیستان هم خواهد شد و انتظار ما این است که نظام صنفی این موضوع را  از ستاد تنظیم بازار پیگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرزاد با اشاره به مانده مطالبات زعفران کاران خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان تعاون روستایی خرید، انبارش و وضع دستورالعمل‌ها بوده و این عمل را به بهترین شکل ممکن و با ۷۲ تن ذخیره زعفران انجام داده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: تامین مالی این زعفران خریداری شده با بانک مرکزی و بانک های عامل بوده که بخشی از آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از مطالبات زعفران کاران در استان ها پرداخت شده و با رایزنی هایی که با بانک‌ها داشتیم تا ۱۰ روز آینده این میزان به ۴۰ درصد خواهد رسید.

شیرزاد گفت: فروش رب فله در بورس کالا برای پرداخت بدهی گوجه کاران در حال اتمام است و در حال حاضر ۹۳ درصد مطالبات آنها پرداخت شده که تا قبل از سال ۹۹ این پرداخت ها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در یک سال گذشته مازاد تولید را در محصولات زراعی، دامی و باغی داشتیم که نظام صنفی کشاورزی باید یک ورود موثر در این بخش داشته باشد.

کاهش ۳۰ درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث ماشین آلات کشاورزی

در ادامه این نشست، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: بیمه شخص ثالث برای تراکتورها یک اقدام مثبت است که در این رابطه موفق شدیم با رایزنی‌هایی که با بیمه انجام دادیم، ۳۰ درصد از تعرفه آن را کاهش دهیم.

کامبیز عباسی در رابطه با پلاک گذاری تراکتورها خاطرنشان کرد: ۸ تا ۱۰ درصد گازوئیل کشور مربوط به بخش کشاورزی است که ۴ تا ۵ درصد آن توسط بخش ماشین آلات کشاورزی استفاده می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲۷۰ هزار تراکتور و کمباین پلاک گذاری شده و تا پایان سال ۹۹ ملزم هستیم که تمام این ماشین آلات را پلاک گذاری کنیم، در غیر این صورت به ماشین های پلاک گذاری نشده سوخت تعلق نمی‌گیرد.

ضرورت وفاق بخش دولتی و خصوصی درباره الگوی کشت

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بخش دولتی و خصوصی باید در رابطه با الگوی کشت به یک وفاق برسند.

جواد وفابخش افزود: اعضای نظام صنفی کشاورزی، کنشگران بخش تولید و نظام محصولی محسوب می‌شوند و ما از تعامل با نظام صنفی استقبال می‌کنیم.

در این نشست، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور اظهار کرد: دولت یک فرد شایسته را در راس وزارت جهاد کشاورزی قرار داده و سکان وزارت در دستان ایشان است.

محمد شفیع ملک زاده ادامه داد: مهندس کشاورز نسبت به بخش خصوصی و واگذاری امور به تولیدکنندگان، نگاه دلسوزانه دارد و به دنبال همدلی و همراهی بین بخش خصوصی و دولتی است.

وی گفت: نگاه مهندس کشاورز این مسیر را برای ما هموار کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی زعفران کشاورزی استان ها صنفی کشاورزی پلاک گذاری نظام صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید