Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا قاسم پور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات انتخاباتی، می توانند شکایات خود را به هیات های بازرسی انتخابات و بازرسان وزارت کشور در شهرستان استان اعلام کنند.

وی ادامه داد: هیات های بازرسی اتتخابات در ۳۶ شهرستان استان فعال هستند و تمام فعالیت ها ، تحرکات و روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را رصد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات استان فارس گفت: هیات های بازرسی انتخابات نظارت لازم را انجام می دهند تا انتخابات از مسیر صحیح و قانونی خود منحرف نشود و تذکرهای لازم را می دهند.

قاسم پور افزود: هیات های بازرسی انتخابات به عوامل اجرایی و نظارت انتخابات کمک می کنند که در کنار ‌هم با وحدت و همدلی انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونی برگزار کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.

استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.

بنا بر اعلام  ستاد انتخابات استان فارس، هم اینک تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان ۳۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۶۷ نفر مرد و ۳۳ نفر زن هستند.

از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۹۲۴ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ تاکنون ۱۵۶نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری فارس فارس پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری فارس فارس انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری فارس فارس مجلس شورای اسلامی بازرسی انتخابات هیات های بازرسی استان فارس دوره مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از تایید اعتبارنامه ۶ نفر از منتخبین مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی شهرستان با تایید هیأت نظارت خبر داد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان صبح  پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دور اول انتخابات در استان اظهار کرد: هم‌دلی، هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، باعث شد انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که ذیل این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۶ اعتبار نامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیأت نظارت صادر شده است که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر تصریح کرد: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبد نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبد برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی گلستان ادامه داد: طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند که یا در دور اول رای نداده باشند و یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود