Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@12:16:55 GMT

مخترع کپی و پیست درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۹۹۹

مخترع کپی و پیست درگذشت

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، "لری تسلر"، مخترع "کپی و پیست" در سن ۷۴ سالگی درگذشت؛ تسلر نقشی کلیدی در توسعه طیفی از محصولات اپل داشت و به عنوان نایب رئیس اپل نت و اپل ادونسد تکنولوژی گروپ فعالیت می‌کرد. او پس از تحصیل در دانشگاه استنفورد در واحد تحقیق و توسعه شرکت Xerox PARC مشغول کار شد.

مهم‌ترین دستاورد او اختراع کات، کپی و پیست بود؛ این قابلیت اکنون در تمام رایانه‌های مدرن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۷۹ میلادی با استیو جابز ملاقات کرد. در آن زمان اپل قصد داشت واحد Xerox PARC را خریداری کند. سیستم‌های موجود در Xerox PARC بعدها الهام بخش ساخت رایانه مکینتاش شد.

تسلر یک سال پس از ملاقات با جابز، در پروژه "لیزا" متعلق به اپل فعالیت کرد که هدف از آن تلاش برای ساخت رایانه تجاری بود، اما این پروژه شکست خورد.

با این وجود پروژه مذکور گامی مهم در صنعت فناوری به حساب می‌آید که به پیشرفت فناوری‌های رایانشی منجر شد. تسلر پس از اپل، در آمازو و یاهو فعالیت کرد و در دهه گذشته به عنوان مشاور فناوری با شرکت‌ها همکاری می‌کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کپی پیست قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال

مرتضی ساوه شمشکی نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برگزاری هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی در ایران، اظهار کرد: پیست بین‌المللی اسکی توچال میزبان تمرین مشترک تیم‌های ملی اسنوبرد ایران و روسیه بود و قهرمان روسی جهان نیز در این تمرین حضور داشت. همچنین  هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد از روز گذشته(۲۸ فروردین) با حضور اسکی بازان کشور روسیه در پیست بین المللی توچال در حال برگزاری است. 

ساوه شمشکی تصریح کرد: در پایان رقابت های روز نخست در بخش مارپیچ بزرگ بانوان سوفیا نادیرشینا ( قهرمان دنیا) از روسیه در جایگاه نخست قرار گرفت و اولگا نایدیاکینا و پولینا کاریموا هردو از روسیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین در بخش مارپیچ بزرگ آقایان دمیتری کارلاگاچف از روسیه اول شد و کنستانتین سانیکوف و ایلیا خورتین روس به ترتیب دوم و سوم شدند. 

 نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه این رقابت ها امروز(۲۹ فروردین) نیز در رشته مارپیچ بزرگ ادامه دارد، گفت: امیدوارم تیم ملی اسکی کشورمان در روز دوم این رقابت ها بتواند با کسب امتیازات لازم مجوز حضور در مسابقات آتی قهرمانی جهان و المپیک را کسب کند.

ساوه شمشکی ادامه داد: تیم ملی اسکی روسیه هفته گذشته به منظور برگزاری اردویی مشترک با تیم ملی اسکی کشورمان به ایران سفر کردند و سپس با میزبانی مجموعه تفریحی ورزشی توچال در هتل ایستگاه هفتم این مجموعه اسکان داده شدند و تمرینات خود را در این پیست دنبال کردند.

او عنوان کرد: ورزشکاران اسکی روسیه از برف مناسب و فاصله نزدیک پیست بین المللی توچال به پایتخت ابراز خرسندی کردند و گفتند این حجم از برف در این فصل سال و با این فاصله کوتاه به شهر تهران بی نظیر است.

نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: در هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد سوفیا نادیرشینا قهرمان نامدار جهان در این رشته نیز حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در کرج از فردا
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • فرهاد چیذری درگذشت
  • مربی سابق بدنساز پرسپولیس درگذشت
  • درگذشت بدنساز سابق پرسپولیس