Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان دماوندگفت: آماده دریافت و رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی در روز جمعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین،محمدتقی تقی زاده دادستان دماوند، در خصوص جرایم انتخاباتی در شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت انتخابات که مردم به مسئولین و روند انتخابات اطمینان خاطر پیدا کنند تشکیلات مجموعه فرمانداری، دادگستری و سایر مراجع در امر انتخابات جلسات متعددی را با نامزدهای انتخاباتی و مسئولین ستادهای انتخاباتی داشتند و تذکرات لازم برای رعایت قوانین به آنها داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقی زاده با اشاره به اینکه برگه‌ای تحت عنوان تخلفات انتخاباتی حین ثبت‌نام به کاندیداها ابلاغ شده است گفت: کاندیداها از طریق این اطلاع رسانی از نوع تخلفات مطلع هستند و در فضای مجازی نیز این موارد ذکر شده است و در خصوص جرایم گزارش‌های متعددی برای داستانی ارسال شده که دوستان در حال رصد هستند و مردم موارد مختلفی که مشاهده می‌کنند می‌فرستند آنهایی که از اهمیت خاصی برخوردار نیست تذکر شفاهی و کتبی می‌دهیم و برای تعدادی از مواردی که دارای اهمیت بیشتر بوده پرونده قضائی تشکیل شده که با توجه به محرمانه بودن موارد از بیان نام افراد و موضوع فعلاً معذور هستیم.

 

دادستان دماوند بیان داشت: تخلفاتی که تا الان گزارش شده تا حدی نیست که مؤثر باشد در نتیجه انتخابات و باید ببینیم که تا روزهای آینده به چه نحوی پیش می‌رود و تقاضای ما از کاندیداها و طرفداران آنها این هست که برای رعایت حق الناس و برای حفظ آبروی شهرستان که ۲ بار انتخابات به دلایل مختلف ابطال شده رعایت کنند موارد را تا مجدداً با این مشکل مواجه نشویم.

 

وی افزود: اما آنچه که تا الان اتفاق افتاده و برای ما گزارش شده در حدی نیست که به سلامت انتخابات لطمه‌ای بزند و یا تغییر قابل توجه حتی تغییرات جزئی در تعداد آرا ایجاد کند.

 

تقی زاده گفت: فرماندار به عنوان مسئول اصلی برگزاری انتخابات شماره‌ای اعلام کرده‌اند که اطلاع رسانی شده و در سطح شهر هم تابلوهایی را نصب کردند که مردم می‌توانند تخلفات را از این طریق اطلاع بدهند و یا در فضای مجازی می‌توانند مواردی را به صورت فیلم، صوت یا تصویر برای بنده ارسال کنند که بلافاصله مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

دادستان دماوند بیان داشت: موارد مختلفی که احتمال تخلف یا جابجایی افراد صورت بگیرد، در جلسات مختلف شورای تأمین و شورای ستاد پیشگیری از تخلفات بررسی شده تمهیدات لازم اندیشیده شده، با این وجود بهترین گزارش دهنده و ناظر ما خود مردم هستند که اگر که پیشنهاد خرید و فروش رأی یا پیشنهاد جابجایی یا پیشنهاد اغوا کننده در خصوص تمایل به فرد خاصی بود اطلاع بدهند و ما از این امر قبل از انتخابات جلوگیری خواهیم کرد.

 

وی افزود: از مردم وقت تقاضا دارم که به هر کس که دوست دارند رأی بدهند و میدان را خالی نگذارند با صندوق قهر نکنند و کشور و انقلاب را برای خودشان بدانند و و آخرین درخواست ما این است که حتماً در انتخابات شرکت کنند.

 

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: دادستان دماوند تخلف انتخاباتی انتخابات مجلس دادستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان