Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جامعه ورزش و جوانان همانند گذشته پای نظام، آرمان‌ها و ایران عزیز ایستاده است، تاکید کرد : مسیر توسعه، بالندگی و دموکراسی از داخل صندوق‌های رای می‌گذرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در آستانه یک حماسه و یک رفراندوم تاریخی دیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح این موضوع که در ۴۱ سال گذشته انتخابات مختلفی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده ،افزود: دوم اسفند ماه ،زمان  حماسه تاریخی دیگر و روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور است .

وزیر ورزش و جوانان  بیان کرد که حضور مردم در  رویدادی مثل انتخابات  نشان از مقبولیت اصل نظام توسط مردم است تا در چارچوب قوانین برای سرنوشت خود و آینده شان تصمیم گیری کنند.

او این نکته را مورد توجه قرار داد که این حضور در واقع بیانگر این است که مردم باور دارند ، مسیر رشد توسعه،پیشرفت ،بالندگی و دموکراسی ار داخل صندوق‌های رای می گذرد و با اعتقاد به اینکه باید آینده و سرنوشت شان را خودشان تعیین کنند در انتخابات حضور خواهند یافت.

مسعود سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: ما در کشوری که مبلغ مردم سالاری دینی است زندگی می‌کنیم  و توانسته‌ایم  در سایه یک حکومت دینی ،حکومت مردم سالار و دموکراسی را تحقق ببخشیم.

او تصریح کرد : به طوری که در سایه حکومت دینی  ضمن اینکه توانسته ایم آزادی احزاب و گروه های سیاسی را فعالیت شان را تضمین کنیم بلکه مردم ،فرصت یافته اند با حضور در امور مختلف سیاسی،اجتماعی‌، اقتصادی و... مشارکت داشته و پل های ارتباطی میان نظام،دولت و خودشان را مستحکم تر کنند.

وزیر ورزش و جوانان تحقق این موضوع را افتخاری بزرگ توصیف کرد  و  افزود: طی چهل ویک سال گذشته هرسال در ایران یک انتخابات برگزار شده و این به این معناست که در طول سال، یکبار مردم با حضور پای صندوقهای رای، برای آینده ایران برنامه ریزی کرده اند.

وی تاکید کرد : مطمئنا مردم در  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه در ایران عز یز بر گزار خواهد شد حضوری گسترده خواهند داشت و جامعه ورزش نیز همانند سایر اقشار، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و  فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با مهم خواندن توصیه‌های حضرت امام  به بیانات ایشان در این باره اشاره کرد که  گفت: رهبر کبیر انقلاب توصیه کردند که نمایندگان مجلس باید عصاره فضائل ملت باشند.

وی افزود: این درحالی است که در ارتباط با معرفی فرد اصلح نیز ،مقام معظم رهبری تاکید کردند که یک مجلس قوی نیازمند نماینده ی قوی است و در واقع نمایندگان مجلس قوی، مجلسی قوی را تشکیل می دهند تا به عنوان یکی از ارکان مهم  قوای سه گانه به توسعه، مردم سالاری و حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌های ناعادلانه  کمک کند.

سلطانی فر در پایان همچنین در توضیحاتی را در خصوص حضور مردم در رویدادهای مختلف در کشور ارائه کرد و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد حضور حماسی مردم در تشیع پیکر سردار قاسم سلیمانی بودیم و بی‌تردید همان مردم باردیگر با حضور گسترده پای صندوق‌های رای، در گام نخست، حمایت خود را از نظام اعلام کرده و سپس با انتخاب نمایندگانی متدین، مسلط، باتجربه، خبره و متخصص بتوانند شرایطی را فراهم کنند که قوه مقننه در کنار قوه مجریه قضائیه و سایر ارکان نظام را به سمت رشد و بالندگی سوق دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ۷۰ رشته ورزشی ۹۵۴ مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه ۸۰ روی دست ورزش کشور باقی مانده و ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد:  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت ۴ ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،

هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از ۲۰ سال مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود