Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ را تغییر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان سنجش با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۹ فروردین ۹۹ و تداخل آن با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به منظور ایجاد تسهیلات هر چه بیشتر و برگزاری هرچه مطلوب‌تر آزمون، زمان آزمون تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به روز‌های چهارشنبه ۳ و پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۹۹ تغییر می‌یابد.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام تاریخ پرینت کارت و سایر اطلاعات مربوط به برگزاری آزمون در روز دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور ارشد سازمان سنجش انتخابات مجلس تغییر تاریخ کنکور برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

شرایط و جزئیات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه پیام نور بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۱۴۰۳.۰۱.۲۹ لغایت ۱۴۰۳.۰۲.۱۲ می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نیست.

در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

در صورت نقص در تکمیل ثبت نام و عدم ارسال نهایی مدارک در سامانه، پرونده از مرحله بررسی خارج می‌شود.

متقاضیان کارشناسی ناپیوسته امکان ثبت نام در فراخوان پذیرش فوق را ندارند.

در صورت تمایل برای ثبت نام، ابتدا متقاضیان بایستی فرم پیش نویس گواهی دانشجوی ممتاز را از قسمت پیوست شماره (۱) دانلود نموده و پس از تکمیل و تأیید رسمی ممهور به مهر و امضای دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به بارگذاری در مراحل ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

شرایط لازم برای ارائه درخواست:

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود)، از لحاظ معدل کل جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم‌ورودی باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیم سال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

متقاضی باید حداکثر تا ۳۱. ۶. ۱۴۰۳ و طی ۸ نیم سال دانش آموخته شود.

درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جز ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. داوطلبان مشمول این تبصره می‌توانند در فراخوان ثبت نام کنند.

تقاضا در رشته‌هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی باشد، قابل بررسی است.

برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

برای دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل، حداکثر ۱۰ نیمسال است.

برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۲، ۳ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند، مقایسه می‌شود.

برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیم سال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند. دانشجویان ورودی ۹۸ که در طول دوره تحصیل خود تغییر رشته داشته‌اند، به شرط دانش‌آموختگی، حداکثر در ۹ نیمسال و دارا بودن سایر شرایط استعداد درخشان، می‌توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.

ملاحظات مهم:

درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی - دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

توافق‌نامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت‌دار کشور با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید است.

پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، حداکثر به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. از این ظرفیت دو سوم به دانشجویان دانشگاه پیام نور و یک سوم باقی مانده به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با ۱۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه پیام نور با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

پذیرش داوطلبان در دانشگاه پیام نور بصورت رایگان نبوده و هرساله با پرداخت شهریه مصوب هیأت امنای دانشگاه انجام می‌پذیرد.

پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته / گرایش):

متقاضیان می‌توانند حداکثر یک رشته گرایش در ۵ رشته محل مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از رشته / گرایش‌های انتخابی پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در رشته / گرایش و محل انتخابی وجود ندارد. لذا اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان در تعیین اولویت رشته / گرایش و محل انتخابی دقت کافی داشته باشند.

با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته‌ها و همچنین ظرفیت اعلامی مشمول پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش وجود دارد، لذا حذف رشته / گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم:

پذیرش برای هر سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان بر اساس مصوبه هیأت امنا دانشگاه مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال است و به هیچ وجه مسترد نمی‌شود بنابراین متقاضیان پیش از اقدام به ثبت نام شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه کنند.

درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته / گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلبان در انتخاب رشته / گرایش، محل و اولویت آنها دقت نمایند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آئین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

در صورت نقص در اطلاعات ورودی، عدم تکمیل ثبت نام یا مخدوش بودن اسکن مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرآیند بررسی خارج خواهد شد. متقاضیان برای اطلاعات بیشتر به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.

کد خبر 745946

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور