Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از کنش های رسانه تحلیل سیاست ها و روش سیاستگذاری علوم شناختی در کشور است که می تواند توجه به مغز و ذهن به عنوان عامل ثروت و قدرت محسوب شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمید رضا اعتماد پور عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تجزیه گرایی و تجربه گرایی مطلق باعث شد تغییر و تحولات خوبی در علم و فناوری اتفاق بیافتد علوم شناختی تصویر دقیق تری از علم را عنوان می کند از طرفی باید بگویم علوم مختلف با یکدیگر تلفیق شده و علوم شناختی ایجاد می شود که در این رابطه نقش رسانه در افزایش سرانه مغز برتر و سرمایه شناختی کشور امروز برای پرچم داری علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اهمیت علوم شناختی امروز در همه ابعاد زندگی شناخته شد چراکه سرمایه مغزهای برتر مبنای فعالیت بنگاه اقتصادی است در واقع سرانه مغز برتر این است که بتواند درست عمل کند البته مفهوم دیگر سرمایه شناختی است که از یک جامعه شناس فرانسوی گرفته شده است که در قالب سرمایه های مادی، اقتصادی، فرهنگی، نمادین و سمبولیک از آن یاد شده است.
پور اعتماد تصریح کرد: علوم شناختی عبارت از دانشی که انسان را برای زندگی آماده می کند که به این مفهوم به درستی استفاده نمی کنیم و به صورت مقطعی است.
رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: یکی از کنش های رسانه تحلیل سیاست ها و روش سیاستگذاری علوم شناختی در کشور است در واقع توجه به مغز و ذهن به عنوان عامل ثروت و قدرت ملی در گزارش مشترک بنیاد ملی علوم و وزارت خزانه داری به آن توجه شده است که موضوع بهبود وضعیت از جمله آن است که در سال ۲۰۰۵نزدیک به  ۱۰۰ میلیون دلار و سال ۲۰۰۹حدود ۶۰۰ میلیون دلار در حوزه علوم شناختی هزینه شده است.
وی ادامه داد: کشور فلسطین اشغالی علوم شناختی را با نام ملت مغز عنوان کردند با هدف تبدیل ملت مبتدی به ملتی باهوش تمرکز کرده است البته رژیم صهیونیست هم در سال ۲۰۱۰ بر روی فناوری و توانبخشی در حوزه علوم شناختی متمرکز شده است.

اعتماد پور ادامه داد: راهکار های افزایش سرانه مغز برتر شامل دستکاری ژنتیک، استقرار تعلیم و تربیت شناختی در مدارس، آموزش مغز با استفاده از دانش و فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی ، غربالگری اموزش و توانبخشی افراد ناتوان و با نیاز ویژه ، پیشگیری از تولد مغزهای نارسا به ویژه در خانواره های پر خطر، فرهنگ استفاده از ماشین، پیشگیری از حوادث منجر به آسیب مغزی ، مواجهه و مهاجرت جهت مند مغز ها و فرهنگ توجه به سلامت مغز و عملکردهای شناختی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، در مطالعه اول مغز بین کودکان انجام دادیم که ۱۲ خردسال بین ۲ تا ۴ سال به نتایج خوبی رسیدیم که نشان از نقش محوری و موثر علوم شناختی در کارکرد مغز دارد. همچنین تاثیر ایزوله شدن بر ساختار مغز موش ها دومین مطالعه دانشگاه شهید بهشتی است که باز نقش علوم شناختی در مغز را نشان می دهد.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید رسانه علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل»  توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در نهم خرداد ماه امسال و در استان اصفهان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، گسترش فعالیت‌های تحقیق، توسعه و تمرکز بر فناوری‌های شناختی، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری‌های نوین جهت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارت‌آپ‌های شناختی و افزایش شتاب رشد استارت‌آپ‌ها و ایده‌ها است.

این رویداد در سه محور تجهیزات و ابزار‌های سلامت شناختی، بازی‌ها و بسته‌های پرورش شناختی وهوش مصنوعی و داده کاوی شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و با مشارکت و همکاری برخی دیگر از مراکز و نهاد‌ها مالی، علمی و تخصصی، آغاز به‌کار خواهد کرد.

رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی با هدف آشنایی افراد با مفاهیم، کاربرد‌ها و جدید‌ترین پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علوم، اشتراک دانش، تبادل نظر و ترویج علوم شناختی برای ارتقای فهم و استفاده موثر از دانش علوم شناختی در زندگی روزمره و ارتباط آن با صنعت به منظور کاربردی‌سازی این دانش توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و یا شرکت‌های فناوری، برگزارمی‌شود.  

منتورینگ و معرفی استارت‌آپ‌ها به عنوان یکی از بخش‌های رویداد‌های ترویجی علوم شناختی، برای ارتقاء و پشتیبانی از ایده‌ها و تیم‌های کارآفرین در حوزه علوم شناختی انجام می‌شود.

بخش به همرسانی و ارائه به سرمایه‌گذار یکی از بخش‌های مهم در رویداد‌های ترویجی علوم شناختی است که به کارآفرینان و شرکت‌های نوپا در این زمینه فرصت می‌دهد تا ایده‌ها و پروژه‌های خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده و از آنها حمایت مالی و حمایت از نظریه‌های تجاری دریافت کنند.

پنل‌های تخصصی و ترویجی، یکی از بخش‌های اساسی در رویداد‌های ترویجی علوم شناختی است که به صورت جلسات گروهی با حضور افراد متخصص در حوزه‌های مختلف علوم شناختی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا از طریق بحث و تبادل نظر با افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این دانش، به فهم عمیقی دست یابند.

نمایشگاه ارائه دستاوردها، یکی از بخش‌های جذاب در این رویداد است که به شرکت‌کنندگان، فرصت آشنایی با آخرین دستاوردها، پروژه‌ها و نتایج تحقیقات در زمینه علوم شناختی  و اشتراک گذاری این اطلاعات با جامعه علمی و عموم افراد را می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل» برگزار می‌شود