Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، در شب موسیقی سیتان و بلوچستان حبیب‌اله قادر آتشگر نوازنده دونلی و سرنا، برکت شکل‌زهی نوازنده قیچک، خداداد شکل زهی نوازنده قیچک و محمد نور محب‌زهی نوازنده و سازنده قیچک گواهی درجه یک هنری خود را از شورای ارزشیابی هنرمندان دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گواهی درجه یک هنری بالاترین درجه هنری که توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اهدا می‌شود.

مدرک درجه یک هنری این هنرمندان استان سیستان و بلوچستان توسط محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری، سیدمحمد طباطبایی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان اعطا شد. این در حالی بود که گروه «هامون» به سرپرستی حبیب الله قادر آتشگر از شهرستان زابل با لباس‌های محلی سفید و کت‌های مشکی آینه دوزی روی صحنه رفت و اجرا کرد.

محمد بخش محل زهی نوازنده رباب، ابراهیم براهوتی نوازنده تنبورک، علیم قادر آتشکر نوازنده قاشقک، امیر گرگیج نوازنده دهلک نوازندگان گروه «هامون» بودند که قطعه «ای وطن، ایران من» را اجرا کردند. این گروه تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت داشته است.

در ادامه  گروه موسیقی «ساحل مکران» به سرپرستی اسحاق بلوچ نسب از شهرستان چابهار روی صحنه رفت و اولین اجرا را با روایت یک داستان شروع کرد.این گروه نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله کشور فرانسه، سوئد، عمان و پاکستان اجرا داشته است.  استاد اسحاق بلوچ نسب نیز درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان دارد.

احمد وطن‌خواه نوازنده قیچک، حاج مرادبخش بارسا نوازنده تنبورک همراه استاد اسحاق بلوچ روی صحنه اجرا کردند. ضمن اینکه گروه موسیقی «گلداز» به سرپرستی گل محمد بلوچی از شهرستان نیکشهر ار جای پایانی سی‌ و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره بود. این گروه نیز در کشورهایی مثل عمان، عراق و برخی از کشورهای آفریقایی اجرا داشته‌ است.

کد خبر 4857767 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر موسیقی نواحی تالار سوره حوزه هنری شورای ارزشیابی هنرمندان شاعران و نویسندگان سیستان و بلوچستان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی شبکه یک سیما بازیگر سینما موسیقی پاپ موسیقی کلاسیک شورای ارزشیابی هنرمندان درجه یک هنری زهی نوازنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۷۰ هنرمند ایلامی همزمان با هفته هنر انقلاب

طی آیینی از ۷۰ نفر از هنرمندان استان ایلام در بخش‌های مختلف هفت گانه به مناسبت هفته هنر انقلاب تجلیل شد. - اخبار استانها -

رئیس حوزه هنری استان ایلام در حاشیه مراسم تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان استان به مناسبت هفته هنر در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از ایلام ضمن تبریک این هفته، گفت: در کارگروه تشکیل شده قبل از نوروز امسال 70 نفر از هنرمندان در گستره استانی و در بخش‌های مختلف هنرهای هفت گانه در بخش پژوهش انتخاب شدند.

سعید خیرالهی با اشاره به دو هنرمند برگزیده در بخش ویژه امسال افزود: محمدجواد شوهانی در حوزه‌ موسیقی و مصطفی کولیوندی در حوزه‌ فیلم و نمایش به عنوان برگزیده ویژه انتخاب شدند.

وی یادآور شد: همچنین برنامه‌ریزی هایی در طول سال و به صورت چهار فصل به منظور تجلیل از هنرمندان سطح شهرستان‌ها که کمتر دیده شده‌اند، انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام به معیار انتخاب هنرمندان اشاره کرد و گفت: در این مراسم هنرمندانی که در حوزه زیست بوم، هنر دینی، هنر متحدانه و... فعالیت داشته‌اند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) نیز در این آیین گفت: هنرمندان همواره در حفظ آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.

سرهنگ کرمرضا نصرالهی با تشریح مسائل روز کشور افزود: بن مایه و هدف اصلی انقلاب اسلامی از بین بردن باطل و ظلم است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی با هدف دفاع از مظلومیت مردم غزه و از بین بردن قدرت بازدارندگی صهیونیسم گفت: در مقابل حمله به کنسولگری ایران با هدف ایجاد بحران در منطقه صورت گرفت. 

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: بنابر مطالبه‌های عمومی و گفته رهبر معظم انقلاب عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق با هدف انتقام‌گیری و دفاع اتفاق افتاد و باعث تقویت روحی تمام آزادی خواهان دنیا شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد
  • تجلیل از ۷۰ هنرمند ایلامی همزمان با هفته هنر انقلاب
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • تأثیر تحولات اجتماعی بر هنر انقلاب