Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@09:44:47 GMT

رای اولی ها در کافی شاپ

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۱۷۴

رای اولی ها در کافی شاپ

یک استاد رسانه می گفت امروز شبکه های اجتماعی هستند که ذهن جوانان جامعه را در دست دارند زیرا دنیایی که می سازند به واقعیت نزدیک تر است؛ دیگر، روزنامه نگاری بلد نیستیم کدام خبرنگار در جمع کافه نشینان می نشیند و به حرف های بر آمده از دل قهوه خانه ها قلم می زند؟ سخن استاد به گوش گرفتیم و قراری از جوانان که برای نخستین بار می خواستند در انتخابات ۹۸ شرکت کنند و در فضای مجازی بهم پیام می دادند خبرنگار ایرنا را به سوی کافی شاپ راهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهنگ کافه و کافه نشینی سبک قدیمی را داشته ایم اما کافی شاپ شیوه ای متفاوت است که این روزها جای خود هر روز بیشتر باز می کند و افراد بویژه جوانانی که هر روز بیشتر با آداب و رسوم این فرهنگ اخت می شوند، در حال افزایش است؛ این موضوع در قرار دست یافته ایرنا مشهود و جمع رای اولی در کنج کافی شاپ به شور و نشاط واضح بودند و دیگران گاه با لبخند، گاه با پوزخند نگاهشان می کردند؛ با کمی واهمه از بیان هویت به جمعشان پیوستم و با قدری تیکه های امروزی، ایرنای گیلان را پذیرفتند.
گمان می کردم، با کودکانی نورسته در برهه جوانی روبه رو می شوم اما پس از گذشت نزدیک به ساعتی به قضاوت خود دچار تردید شده بودم که یزدان گفت : شور انتخاباتی ما بیش از بیرون است چون معتقدیم انتخابات، تنهاعملیات منسجمی است که منجر به برگزیده شدن فرد یا افراد و یا موضوع و مرام خاصی از سوی اکثریت مردم می شود.
با نرمخند موذیانه ای می گوید: جمعه سختی در پیش است؛ می خواهیم تفکرحاکم کنیم تفکری که به ما نگوید اگر نمی خواهید بروید! تفکری که بگوید به احترام ایران عزیز حتی در روزهای دشوار دوشادوش هم، کنار هم بمانیم و...
میمنت با شیطنت سخن می گفت و جمع را می خنداند؛ پوسترهایی انتخاباتی را جلوی صورتش می گیرد و با کنایه می گوید: یزدان درست می گوید جمعه سختی داریم چون عده ای باید خود را برای شکست آماده کنند؛ صبر و تحمل نیاز به تمرین دارد و عده ای باید ظرفیت شکست را در خود بالا ببرند؛ اما شنبه پس از روز جمعه را با انرژی شروع می کنند و به طرفداران نامزد رقیب خود تبریک می گویند.
حرفها و حتی کنایه هایشان دلچسب بود و بیشتر از هر ستاد کلیشه ای؛ دلنشین، و پر از کلام نو ناشی از مطالعه بود و هر بار بیشتر به خود می بالیدم از وجود چنین برومندان ناب سیرتی که امیرحسین با شور بی وصفی گفت : می توان جلوی خبرنگاران دعا کرد؟ و با خنده جمع گفت : خدایا به نمایندگانمان دردهای زمینی را بچشان ...
خنده ها بیشتر شد و او گفت: موضوعاتی چون دروغ، بیکاری و بیکارگی، ازدواج، بحران های زیست محیطی و ... جامعه ما را رنج می دهد؛ برای مقابله با آن نیازمند همیاری نمایندگان هستیم که بزرگترها می گویند پایشان به مجلس برسند دو صد وعده ها فراموش می شود و کاری نمی کنند اما ما می گوییم عمود خیمه خواهند شد؛ خدایا! به نمایندگانمان علاوه بر محبوبیت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی ببخش و به آنان بیاموز سالها پیش نمایندگانی بوده اند که اکنون هم جسم  و هم نامشان زیرخاک مدفون شده اند پس کاری کنند...
بچه ها می خندیدند و من خنده بر لبهایم خشکیده بود؛ حرفهایش اگر به طعم طنز بود اما سراسر اندیشه بود؛ دلم نمی خواست از جمعشان جدا شوم اما حسم می گفت بایستی برخیزم تا این سلسله در هم تنیده که یک سر صحبتشان به نامزدهای انتخاباتی متصل بود راحت باشند.
برخواستم؛ که صبا گفت: چرا می روید؟ تازه می خواستم بپرسم چرا نامزدها فاقد برنامه مشخص هستند مستمرا می گویند همه چیز را درست می کنند اما نگفتند چگونه؟ گفتم خبرنگاران فقط می پرسند؛ امیرحسین گفت : پس لطفا این دعایمان را آمین بگویید و بروید  ...
گفتم می شنوم و گفت: خدایا به آنان که به مجلس شورای اسلامی راه می یابند هوشمندی عطا کن که از بین هزاران موضوعی که با آن روبه رو هستند بتوانند پنج مساله کلیدی را شناسایی کنند و به آنان این شجاعت را بده که به فکر " رای دوره بعد خود" نباشند کار را برای تو انجام دهند و نه رای دوره بعدشان این " رای دوره بعد را " از خاطر آنان ببر.
خندیدم و آمین را تکرار کردم ...

جمعه دوم اسفند ماه، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و گیلان با دو نیم میلیون نفر جمعیت ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در این خطه سبز واجد شرایط رای دادن هستند که ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفرشان دختران و پسران رای اولی ها می باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آداب و رسوم انرژی جامعه شبکه های اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کافی شاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان درجاده های استان بوشهر باسرعت مطمئن حرکت کنند

ایسنا/بوشهر رییس پلیس راهور استان بوشهر گفت: با توجه به بارندگی ولغزنده بودن سطح مسیر در جاده های استان بوشهر رانندگان با سرعت مطمئن حرکت کنند.

سرهنگ محمد صادقی افزود: هم اینک تمام محورهای ارتباطی این استان باز و ترافیک روانی برای آمد و شد وسایط نقلیه برقرار است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از مسافران برای نخستین بار در جاده های استان بوشهر رانندگی می کنند بدلیل عدم شناخت مسیر دیگر رانندگان مواظب تغییر مسیرهای ناگهانی این افراد باشند.
وی افزود: عدم توجه کافی به جلو، عدم توانایی در کنترل خودرو، حرکت خلاف جهت رعایت نکردن فاصله طولی علت های اصلی تصادفات جاده ای استان بوشهر هستند.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: رانندگان با استراحت کافی، وسایل نقلیه ایمن، عدم استفاده از تلفن همراه، بستن کمربند و توجه کافی به جلو همراه با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش بس کافی نیست؛ اسرائیل باید برگردد
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • بی‌رحم‌ترین نسخه میثم برای فرار از باخت کافی نبود
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟
  • رانندگان درجاده های استان بوشهر باسرعت مطمئن حرکت کنند
  • روزه اولی‌ها
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است
  • اقدام شورای امنیت درباره آتش بس در غزه کافی نیست
  • جشن روزه اولی‌ها در یزد