Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@11:40:35 GMT

حضور مردم در انتخابات، میخ آخر بر تابوت دشمن

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۱۷۸

حضور مردم در انتخابات، میخ آخر بر تابوت دشمن

همزمانی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری با گام دوم انقلاب از اهمیت زیادی برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۹ بهمن ۹۸ در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات مجلس را وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برشمردند و با ‌اشاره به ۲ رکن مهم «حضور پرشور» و «انتخاب خوب» گفتند: «انتخابات یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت‌ بخش در برابر توطئه‌ها و زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
این انتخابات از زوایا و ابعاد مختلف دارای اهمیت است؛ با شروع کار رییس جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا طرح های مختلفی علیه ایران به اجرا گذاشته شده‌ است،؛ یکی از این طرح‌ها که به تازگی به آن می‌پردازند پروژه تحریم انتخابات است.
به تعبیر سیاسیون، حمله به شورای نگهبان و زیرسوال بردن نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها از مراحل این پروژه در داخل بود.
آنان در هر مقطع انتخاباتی در تلاشند تا با سیاه نمایی از وضعیت کشور و تشویق مردم به تحریم انتخابات، انسجام و وحدت ملی که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است را به بن‌بست بکشانند. 
رییس جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت با بیان اینکه «مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه حماسه‌های زیادی آفریده‌اند» تأکید کرد: «روز دوم اسفند مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی دوباره افتخار بیافرینند».
دکتر روحانی افزود: «اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آرا بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم. این حرف قابل قبول نیست. ممکن است من ۳۰ نفر را پیدا نکردم و ۲۰ یا ۲۸ نفر پیدا کردم. ولی اگر کسی بگوید در میان این همه کاندیدایی که در تهران وجود دارد من یک نفر را هم پیدا نکردم که با ذوق و سلیقه‌ام بخواند، قابل قبول نیست.» 
قهر و خانه نشینی برخی ها با انتخابات نیز قصه تکراری انتخابات است؛ در طول ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی ۳۹ انتخابات در کشور ما برگزار شده و سوال اینجاست، اگر احزاب و گروه‌ها در طول این سال‌ها و ادوار مختلف انتخابات، از قهر و خانه‌نشینی ثمره‌ای به دست آورده‌اند، بگویند ما هم مطلع شویم؟
براساس آمار شورای نگهبان امسال هفت هزار و ۲۰۰ نفر برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند یعنی هر ۲۴ نفر برای یک کرسی که در این بین حضور جوانان با توجه به ابلاغ گام دوم انقلاب، چشمگیر است.
پایگاه اطلاعاتی «worldatlas» در گزارشی نوشته، ۲۲ کشور در جهان هستند که قانون «رای اجباری» را تصویب کرده‌اند؛ از این ۲۲ کشور، ۱۱ کشور از جمله بلژیک، سوییس، آرژانتین، برزیل و... به طور جدی این قانون را اجرا می‌کنند و در صورت رعایت نکردن آنها مجازات سختی را برای شهروندان در نظر می‌گیرند، این در حالی است که در ایران به هیچ وجه این گونه نیست و مردم اختیار تام دارند در پای صندوق های رای حاضر شوند یا خیر. با وجود این سختگیرها میزان مشارکت مردم در انتخابات اروپا عموما زیر ۵۰ درصد است.
با شدت یافتن و گسترده شدن دامنه تحریم های استکبار جهانی علیه مردم ایران و تروریسم اقتصادی، در صورت مشارکت بالای مردم در انتخابات، ثابت می شود که تحریم ها در دورکردن ایرانیان از نظام سیاسی حاکم، بی تاثیر بوده است و در نتیجه، پاسخی محکم و کوبنده به راهبرد فشار حداکثری دشمن خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی قانون مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی واطلاعات لازم در اختیار ماست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار «احمد حق طلب» فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هر چند بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشورها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.

سردار حق طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور نمی‌رفت مجدداً در اقدام مذبوحانه دیگری بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان را مطرح کند، بیان کرد: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل بسر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: " اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد."

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن و در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آنها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیروهای مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات "وعده صادق " در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزارها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تاسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است.

کد خبر 6081962 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی واطلاعات لازم در اختیار ماست
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل