Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش مسئولان انتخابات مختلف در چهار گوشه استان هرمزگان در شهرها، جزایر، بنادر و مناطق صعب العبور  برگزار شده است.

در روز انتخابات برای رای گیری از دریانوردان شعب اخذ رای در همه اسکله‌های استان مستقر و صندوق‌های رای گیری برای مناطق صعب العبور با بالگرد فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان هرمزگان با ۷۲ هزار کیلومتر مربع مساحت از جنوب به دریا و از شمال به مناطق کوهستانی متصل است و همین موضوع سبب شده که در هنگام برگزاری انتخابات صندوق های سیار اخذ رای به مناطق مختلف استان ارسال شود.

سعید ناجی، رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت:هزار و ۳۱۸ شعبه برای اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان درنظر گرفته شده که ۷۸۵ شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

ناجی  افزود : هرمزگان دارای سه حوزه انتخابیه شرق، غرب و مرکز و پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی، حوزه شرق استان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد و حوزه غرب استان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان هرمزگان گفت: زیرساخت از الزامات یک انتخابات خوب و باشکوه است که تاکنون موارد مورد نیاز شهرستان‌های استان به ویژه مناطق صعب العبور و سیل زده در خصوص بحث انتخابات فراهم شده است و مخابرات استان در زمینه فراهم سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز انتخابات اقدامات خوبی انجام داده تا زمان برگزاری انتخابات، استان از شرایط مطلوبی در این زمینه برخوردار باشد.

از مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان از نحوه اخذ رای از ملوانان و صیادان در هرمزگان پرسیدیم .

احمد نفیسی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، با اشاره به اینکه همه شرایط در روز انتخابات در استان به نحوی تنظیم می‌شود که همه افراد در هر جا موفق به شرکت در انتخابات شوند گفت: برای سهولت شرکت دریانوردان، ملوانان، صیادان و مسافران در همه اسکله‌های استان صندوق‌های رای را  مستقر می کنیم.

او افزود :در مناطق صعب العبور هم بالگرد‌ها، آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد و تاکید کرد: تمامی امکانات و تمهیدات در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری با تاکید بر این موضوع که  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در همه نقاط استان اتخاذ شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد ،گفت:انتخابات یکی از ارکان مهم نظام مردم سالار و همه تلاش مجریان انتخابات حول سه محور امانت‌داری آرای مردم و ایجاد زمینهٔ یک مشارکت پرشور و قوی است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه شرق هرمزگان هم گفت: برای شعبی که در مناطق صعب العبور هستند با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم ضمن اینکه مسیر‌ها بازگشایی شده برای آن مناطق نیز خودرو‌های کمک دار را در نظر گرفته ایم.

محمد احمدی افزود: اگر در زمان  برگزاری انتخابات  بارندگی داشته باشیم و دچار بحران شویم ستاد انتخابات استان برای حوزه انتخابیه شرق هرمزگان با محوریت میناب یک فروند بالگرد را پیش بینی کرده است.

آقای حسینی از ملوانان بندرعباس است که هر روز با شناور کار جابجایی مسافران را از بندرعباس به قشم انجام می‌دهد،در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،می‌گوید: سال ها‌ی گذشته در زمان انتخابات شعب اخذ رای در اسکله قشم و بندرعباس فعال بودند و من توانستم به راحتی رای خود را به صندوق بیاندازم و امسال هم قطعا در انتخابات حضور خواهم یافت و رای خواهم داد.

آقای محمدی ۵۰ ساله  یکی از اهالی  کوشاه احمدی شهرستان حاجی آباد  که از مناطق صعب العبور شمال هرمزگان ،  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، گفت: در همه انتخابات‌ها شرکت کرده ام و شعب سیار اخذ رای در هنگام انتخابات  در این منطقه مستقر بوده است.

او با اشاره به پراکندگی جمعیت در این منطقه گفت همیشه برای اخذ رای از مردم منطقه صندوق های ثابت و سیار اخذ رای در این منطقه مستقر بوده و مردم  روستاها به راحتی رای آرای خود را به صندوق می ریزند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی باشگاه خبرنگاران جوان برگزاری انتخابات مناطق صعب العبور استان هرمزگان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافران نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده گفت: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی  این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده بزودی رفع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:همه محورهای مواصلاتی استان نیز  باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وصل برق تمامی مناطق سیل‌زده به جز ۵ روستای صعب‌العبور
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران