Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در شب موسیقی سیتان و بلوچستان حبیب‌اله قادر آتشگر (نوازنده دونلی و سرنا)، برکت شکل‌زهی (نوازنده قیچک)، خداداد شکل زهی(نوازنده قیچک) و محمد نور محب‌زهی(نوازنده و سازنده قیچک) گواهی درجه یک هنری خود را از شورای ارزشیابی هنرمندان دریافت کردند.

درجه یک هنری این هنرمندان استان سیستان و بلوچستان توسط محمد اله‌یاری فومنی(مدیر کل دفتر موسیقی)، حمید قبادی(مشاور اجرایی معاونت امور هنری)، سیدمحمد طباطبایی (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان)، حسین مسگرانی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان) اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گواهی درجه یک هنری بالاترین درجه هنری که توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اهدا می‌شود.

سپس گروه «هامون» به سرپرستی حبیب الله قادر آتشگر از شهرستان زابل با لباس‌های محلی سفید و کت‌های مشکی آینه دوزی روی صحنه رفت و اجرا کرد.

محمد بخش محل زهی(نوازنده رباب)، ابراهیم براهوتی (نوازنده تنبورک)، علیم قادر آتشکر (نوازنده قاشقک)، امیر گرگیج (نوازنده دهلک) نوازندگان گروه «هامون» بودند که قطعه «ای وطن، ایران من» را اجرا کردند.

این گروه تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت داشته است.

در ادامه  گروه موسیقی «ساحل مکران» به سرپرستی اسحاق بلوچ نسب از شهرستان چابهار روی صحنه رفت و اولین اجرا را با روایت یک داستان شروع کرد.

این گروه نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله کشور فرانسه، سوئد، عمان و پاکستان اجرا داشته است.  استاد اسحاق بلوچ نسب نیز درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان دارد.

احمد وطن‌خواه(نوازنده قیچک)، حاج مرادبخش بارسا(نوازنده تنبورک) همراه استاد اسحاق بلوچ روی صحنه اجرا کردند. 

گروه موسیقی «گلداز» به سرپرستی گل محمد بلوچی از شهرستان نیکشهر ار جای پایانی سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره بود.

این گروه نیز در کشورهایی مثل عمان، عراق و برخی از کشورهای آفریقایی اجرا داشته‌ است.

انواع نغمه‌ها و آوازها از جمله «عرفانی و عبادی، بزمی و دیوانی، حماسی و شائری، لالایی‌ها، نازینک‌ها، لیکوها، زهیروک‌ها، کارآواها، سوت‌ها و شادی آواها، آسوکه‌ها» را می‌توان در موسیقی سیستان و بلوچستان شنید.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای ارزشیابی هنرمندان سیستان و بلوچستان درجه یک هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد

با هدف حمایت و پشتیبانی علمی و عملی از انجمن‌ها و تشکل‌های هنری دانشجویان و هنرمندان زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه آموزش‌های هنری و بکارگیری تجربه، دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعه‌ای، ترویجی و فرهنگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشریک مساعی هدفمند و جامعه محور اعضای هیات علمی و دانشجویان در راستای حل مشکلات و اثر بخشی بیشتر برنامه‌های اداره کل از یک سو و ظرفیت‌های علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی جهت توان افزایی از سوی دیگر، منعقد شد.

قالب موضوعات تفاهم‌نامه، در بخش‌های پژوهشی، آموزشی است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم