Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:04:44 GMT

کدام کاندیداها نمایندگانی نالایق می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۲۵۸

کدام کاندیداها نمایندگانی نالایق می‌شوند؟

انتخاب نمایندگان مجلس می‌تواند سرنوشت جامعه را در طول 4 سال رقم بزند لذا بسیار مهم است که در انتخاب نمایندگان به معیارها توجه داشته باشیم تا مبادا افراد نالایق وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نزدیک شدن به پایان تبلیغات، تمام تلاش خود را در جهت معرفی و تبلیغ خود به کار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح شهرها نیز در روز پایانی تبلیغات، چهره‌ای کاملاً انتخاباتی به خود گرفته و در هر سوی شهر شاهد این هستیم که کاندیداهای انتخابات مجلس به سخنرانی‌هایی پرشور در بین مردم و طرفداران خویش می‌پردازند.

هنگامی‌که پای سخنرانی کاندیداهای مختلف حاضر می‌شویم معمولاً تمامی آن‌ها به موضوعاتی مانند اینکه تفکر انقلابی؛ راه‌حل مشکلات کشور و افزایش رضایتمندی مردم است و یک نماینده باید پاک دست و توانمند در پیگیری مطالبات مردم باشد اشاره می‌کنند.

تعدادی از کاندیداها به موضوعاتی مانند تحول کشور در گروی  جلب مشارکت بخش خصوصی است و با گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، مشکلات مردم حل می‌شود اشاره می‌کنند.

انتخابات عامل اتحاد و همدلی در کشور است

همچنین در این روزها انتقاد از عملکرد دولت نیز مورد توجه اکثر کاندیداها قرار گرفته اما اگر بخواهیم شعاری که توسط تمام کاندیداها گفته می‌شود را بازگو کنیم بایستی به انتخابات، عامل اتحاد و همدلی در کشور است اشاره کرد.

در این گزارش به دنبال این هستیم که ویژگی‌های یک نماینده نالایق را بیان کنیم.

برای بیان ویژگی‌های یک نماینده نالایق ابتدا به سراغ یکی از نامه‌های امام علی(ع) می‌رویم ایشان در این نامه از چهار خصلت یاد می‌فرمایند که اگر در مسئولان نظام وجود داشته باشند، نظام را به تباهی کشیده و مردم را با سختی و عواقب فاجعه‌بار روبه‌رو می‌کنند.

ایشان می‌فرماید: اما تأسّفم از این است که حکومت این امت به دست بی‌خردان و تبهکاران افتد، کسانی که بیت‌المال را در میان خود دست‌به‌دست می‌ کنند و بندگان خدا را به بردگی می‌گیرند و با افراد صالح به جنگ و ستیز برمی‌خیزند و با فاسقان هم‌دستند.‫‫‫

 

 نماینده‌ای که برای رأی آوردن پول می‌دهد نمی‌تواند برای مردم تلاش کند

در ادامه گزارش برای بیان ویژگی‌های یک نماینده نالایق به سراغ یکی از فعالین سیاسی استان می‌رویم.

از ابراهیم بارانی بیرانوند در خصوص معیارهای عمومی و کلی برای شناسایی یک نماینده نالایق می‌پرسیم؛ که پاسخ می‌دهد: نمایندگان و کاندیداهای انتخابات مجلس طی چند سال اخیر مواضع و عملکرد آشکار و شناخته‌شده‌ای داشته‌اند و مشخص است که  چه کسانی درحالی‌که مردم با سختی معیشت دست‌به‌گریبانند، بی‌توجه به مشکلات معیشتی مردم برای نزدیکانشان به دنبال منصب بودند.

وی اظهار داشت: نماینده‌ای که برای رأی آوردن پول می‌دهد و به روش‌های غیراخلاقی متوسل می‌شود نمی‌تواند برای مردم تلاش کند.

 وصل نشدن به کانون‌های قدرت و ثروت نشاندهنده سلامتی اقتصادی کاندید

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای اینکه یک نماینده گرفتار فساد نشود این است که پیش از انتخابات به کانون‌های قدرت و ثروت متصل نشود و نخواهد به هر طریقی وارد مجلس شود.

 

بارانی بیرانوند تصریح کرد: تجربه رد صلاحیت 90 نماینده مجلس به دلیل فساد مالی در انتخابات فعلی درس عبرتی برای همه مردم است تا اگر احساس کردند ذره‌ای احتمال فساد در فردی وجود دارد در انتخابات از او حمایت نکنند.

اگر نماینده‌ای عدالت‌جو و فساد ستیز نباشد طبیعی است که به سمت تجاوز اقتصادی پیش رود

 وی با اشاره به اینکه عدالت‌خواهی و فساد ستیزی از شاخصه‌های اصلی هر نماینده است، خاطرنشان کرد: اگر نماینده‌ای عدالت‌جو و فساد ستیز نباشد طبیعی است که به سمت تجاوز اقتصادی پیش رود و این گرفتاری است که برخی به‌واسطه اندیشه‌های اشرافی گری، تفکرات لیبرالی در مسیر غیر از آنچه اسلام دستور داده است قرار می‌گیرند.

 

شجاعت، ولایت‌پذیری، دلسوزی و سلامت اقتصادی ویژگی‌های یک نماینده اصلح

 این کارشناس بابیان اینکه اگر نماینده‌ای مؤمن و دلسوز نباشد گرفتار مسائل دیگری می‌شود، اظهار داشت: از جمله معیارهایی که باید مدنظر مردم برای رأی دادن به یک کاندید قرار بگیرد شجاعت، ولایت‌پذیری و دلسوزی و سلامت اقتصادی است که فرد باید داشته باشد.

بارانی بیرانوند در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: که یک نامزد باید از هرگونه فساد و میدان‌هایی که احتمال بروز فساد در آن وجود دارد دوری کند و ذاتاً به مبارزه با فساد اعتقاد داشته باشد.

یک نفر که می‌خواهد با فساد مقابله کند ابتدا خودش باید سالم باشد

 با توجه به اینکه در شرایط فعلی بهبود وضعیت اقتصادی مردم و مبارزه با فساد اقتصادی در اولویت برنامه‌های کشور بوده به سراغ محمد علیزاده عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان می‌رویم.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه یک نفر اگر بخواهد با فساد مقابله کند ابتدا خودش سالم باشد، اظهار داشت: برای اینکه بفهمیم که یک کاندید ازنظر اقتصادی سالم است یا خیر بایستی ببینیم که آیا زندگی شخصی او با شعارهایی که در ایام انتخابات می‌دهد هم‌خوانی دارد یا خیر.


مبازه با فساد هزینه دارد

محمد علیزاده با اشاره به اینکه بررسی رزومه کاری و سوابق نامزد در گذشته یکی دیگر از روش‌ها برای پی بردن به میزان اعتقاد او نسبت به مبارزه با فساد است، افزود: همچنین لازم است مردم سؤال کنند که آیا نامزد، برنامه عملیاتی با ضمانت اجرایی برای مبارزه با فساد دارد یا فقط کلی‌گویی می‌کند.

وی بیان کرد: بدون شک مبارزه با فساد هزینه‌هایی برای نماینده دارد چون او را در معرض فریادهای کسانی که منافعشان به خطر افتاده قرار می‌دهد بنابراین بایستی ببینیم آیا کاندیدای انتخابات مجلس شجاعت لازم برای مواجه با این فریادها را دارد.

شفافیت هزینه‌های انتخاباتی اولین گام مقابله با فساد یک کاندیدا

عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان تصریح کرد: یکی از راه‌ها مقابله با شکل‌گیری باندهای قدرت و ثروت جلوگیری از و ورود پول‌های کثیف در انتخابات است بنابراین  بایستی ببینیم آیا یک کاندیدای انتخابات مجلس حاضر است هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف‌سازی کند.

آنچه موجب تشدید تحریم‌ها و اثربخش کردن آن شده ناکارآمدی برخی مدیران است

علیزاده بابیان اینکه تحریم‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات اقتصادی در وضعیت کنونی کشور است، خاطرنشان کرد:  آنچه موجب تشدید تحریم‌ها و اثربخش کردن آن شده ناکارآمدی برخی مدیران است  که در پی منفعت‌طلبی و زیاده‌خواهی آن‌ها که به دلیل نبود قوانین مناسب ایجادشده، دست دزدان اقتصادی را برای دزدی باز گذاشته است.

 

این استاد دانشگاه گفت: یکی از قوای مهمی که می‌تواند به نظم‌بخشی اقتصادی، عدالت‌گستری و بستن مجراهای بروز فساد کمک کرده و دست فرصت‌طلبان را از جیب بیت‌المال قطع کند مجلس شورای اسلامی است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: این‌چنین مجلسی نیازمند نمایندگان پاک دستی است که خودشان میدان‌دار مبارزه با فساد شده و با ابزارهایی که طبق قانون به نمایندگان مجلس داده‌شده است جلوی مدیران فاسد را در سایر قوا و بخش‌های کشور بگیرند.

گزارش از محمد عبدالله زاده

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات گرانی نماینده مجلس ویژگی های یک نماینده مبارزه با فساد انتخابات مجلس نماینده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...