Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@10:04:11 GMT

ماسک هوشمند ضد کرونا تولید شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۲۸۳

ماسک هوشمند ضد کرونا تولید شد

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شرکت شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شروع و به مرور در حال گسترش به سایر نقاط جهان است، اقدام به ثبت یک اختراع مهم کرده است. همانطور که می دانید تقاضا برای ماسک پس از اپیدمی کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است بسیاری از مارک ها شروع به تولید ماسک و بحران را به فرصت تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غول فناوری چینی شیائومی که با تنوع دامنه محصولات خود معروف است، در این مرحله اقدام به تولید ماسک هوشمند کرده است. هدف شیائومی از تولید ماسک هوشمند چیست؟

مقابله شائومی با کرونا با ماسک هوشمند

اگر چه شائومی هم اکنون نیز در چین اقدام به فروش ماسک می کند ولی برای مقابله موثرتر با این ویروس یک ماسک هوشمند توسعه داده است. این شرکت با Xiaomi Youpin F95 که در اوایل ماه فوریه برای کودکان ساخته شده بود، شروع به فعالیت در این زمینه کرده بود.

در توضیح ثبت اختراع ماسک هوشمند بیان شده است که ماسک دارای پردازنده است. در این روش از واحد محاسبه ویژه ای برای محاسبه همه داده های جمع آوری شده از طریق سنسورهای موجود در محصول استفاده می شود.

به کمک ماژول ذخیره همه اطلاعات جمع آوری و ذخیره می شود و می توان آنرا به سایر دستگاه ها انتقال داد. علاوه بر این برای تصفیه بهتر هوا این ماسک دارای باتری نیز است.

همچنین گفته شده است که یک سنسور شتاب سنج که مشخص می کند کاربر در حال حرکت است یا در حالت ثابت قرار دارد، در ماسک هوشمند قرار خواهد گرفت.سنسورهای موجود در ماسک هوشمند شیائومی داده هایی از قبیل زمان استفاده از ماسک، جذب آلودگی، حجم نفس، شمارش نفس را ضبط می کنند. بنابراین وضعیت نهایی کاربر از طریق ماسک قابل پیگیری است.

البته قابلیت های این ماسک محدود به این موارد نیست. گفته می شود که این ماسک اطلاعاتی در مورد آب و هوا و کیفیت هوا در شهری که کاربران در آن قرار دارند، ارائه می دهد و این داده ها را از طریق برنامه تلفن همراه نمایش می دهد.

همچنین گفته شده است که ماسک هوشمند می تواند تنفس کاربر را زیر نظر بگیرد و در صورت لزوم یک روش تنفس سالم تر را پیشنهاد بدهد. البته لازم به ذکر است که این فقط یک درخواست ثبت اختراع است ، زیرا ممکن است چنین محصولاتی بعد از حق ثبت اختراع توسط شرکت به دست کاربر نهایی نرسد.

انتهای پیام/

289 / 336 کرونا ماسک هوشمند ضد کرونا ماسک هوشمند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا ماسک هوشمند ماسک هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!

گفته‌های مدافع سابق استقلال با واکنش طنز هواداران پرسپولیس روبرو شد. البته خسرو حیدری چندی پیش با تغییر رنگ لوگوی باشگاه خوشه طلایی سوژه شده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربر سجاد در توئیتی نوشت: تو این هیری ویری خسرو حیدری گفته من از سیتی پیشنهاد داشتم:))) این که چیزی نیست داداش پرز منو برای جانشینی رونالدو در نظر گرفته بود، اما لیاقت نداشتن رفتن دنبال هازارد.

کاربر علیرضا هم اینگونه واکنش نشان داد: خسرو حیدری داره درست میگه و میدونم، چون پیراهن منچسترسیتی آبی کمرنگ بود پیشنهادشونو قبول نکرد.

منبع: برترین‌ها

tags # استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • (ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس