Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@04:03:02 GMT

پیش‌بینی تمهیدات بهداشتی لازم برای انتخابات

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۳۱۲

پیش‌بینی تمهیدات بهداشتی لازم برای انتخابات

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در خصوص تمهیدات بهداشتی وزارت بهداشت برای انتخابات مجلس یازدهم در شعب انتخاباتی، گفت: توصیه‌های لازم در رابطه با لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی وزارت بهداشت با تاکید برحوزه‌های انتخابیه در استان قم به ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که این تمهیدات با استقبال وزارت کشور مواجه شده است، خاطرنشان کرد: پس از استقبال وزارت کشور مقرر شد تا ستاد انتخابات این موارد را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده

اخیراً نامه‌ای با امضای علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، خطاب به رئیس جمهور منتشر شده که نشان می‌دهد وزارت بهداشت با اجرای برنامه سلامت خانواده، دچار موازی کاری شده و از ریل اصلی شبکه بهداشتی درمانی کشور، خارج گردیده است.

در همین حال عباس علی پور؛ رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که شبکه بهداشتی درمانی مهم‌ترین ساختار نظام سلامت در کشور است، گفت: تمام تلاش ما این است که هر اقدامی که انجام می‌شود در بستر شبکه بهداشت صورت گیرد.

وی بر تقویت شبکه بهداشتی در کشور تاکید و تصریح کرد: با توجه به تغییر الگوی خدمات دارای اولویت از سطح روستایی به سطح شهری، در بحث جمعیت و دسترسی‌های روستایی و…، ما نیازمند به روز رسانی تجهیزات، و نیز تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری و برنامه ریزی‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

اما، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در نشست مشترک با معاون و مدیران حوزه بهداشت وزارت بهداشت، بر تکمیل و ارتقا شبکه بهداشتی درمانی تاکید و تصریح کرد: همه برنامه‌ها باید بر همین محور باشد و عناوین دیگر جایگزین آن نشود.

اصرار مرندی بر عدم جایگزینی عناوین دیگر با شبکه بهداشتی درمانی کشور، اولتیماتوم به وزارت بهداشت تلقی می‌شود که نباید از برنامه‌های موازی در حوزه بهداشت استفاده کرد.

از همین رو، در نامه‌ای به رئیس جمهور، این گلایه را مورد اشاره قرار داده و عنوان داشته که وزارت بهداشت نسبت به ارتقای شبکه بهداشتی درمانی کشور، بی اعتنا بوده و برنامه‌ای ضعیف به نام سلامت خانواده و نظام ارجاع را در پیش گرفته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: برنامه سلامت خانواده جزئی بسیار کوچک از برنامه‌های وسیع و جامع تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه در قالب شبکه بهداشتی درمانی کشور است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تاکید کرد: عدم توجه به راهکارهای اصلاحی و اساسی که همه آن ها در سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی رهبری در سال ۱۳۹۳ آمده است؛ باعث ناکارآیی نظام سلامت و خدای نکرده تلقی ناکارآمد بودن دولت خواهد بود.

به نظر می‌رسد، مرندی با نوشتن این نامه، خواسته حجت را بر وزارت بهداشت تمام کند. زیرا، در پایان نامه خود به رئیس جمهور، دستور توقف برنامه‌های بی ثمر و احیاناً مضری چون سلامت خانواده و نظام ارجاع را خواستار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان
  • پیش‌بینی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان