Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دقیقه 86 بازی استقلال و الاهلی اتفاقی افتاد که همه را شگفت‌زده کرد! از گل زیبای ارسلان و گیتاری که نواخت گرفته تا تصمیم کمک داور بازی که هیچ‌کس نفهمید چرا او چنین تصمیم عجیب و غریبی را گرفته است و به نوعی گل زیبای ارسلان را پر‌پر کرد! البته در چنین صحنه‌هایی داور حاکم مطلق زمین است و می‌تواند به راحتی نظر کمکش را وتو کند و حق را به حقدار برساند اما به نظر می‌رسید داور کره‌ای خودش نمی‌توانست تصمیم درستی بگیرد، در حالی که پیش از این علیرضا فغانی در لیگ برتر ایران وقتی متوجه اشتباه کمکش شد پرچم کمکش را خواباند و به نوعی خودش در این مورد تصمیم گرفت و نگذاشت حقی در این میان ضایع شود اما در شبی که استقلال هفت، هشت بازیکن اصلی خود را در خط حمله و دفاع نداشت شرایط هم کمک کرد تا این تیم دست پر به ایران برنگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید طی یکی دو روز اخیر هواداران استقلال صحنه گل ارسلان را صد بار مرور کرده باشند و آنها هم به اتفاق به این نتیجه رسیده باشند که کمک داور کره‌ای یکی از بزرگترین اشتباهات کاری‌اش را در بازی استقلال و الاهلی مرتکب شد.

 در چنین شرایطی حتی بازیکنان الاهلی از جمله دروازه‌بان این تیم که کمک داور فکر کرد در این صحنه دید خوبی برای دیدن ضربه ارسلان نداشته است از این هدیه‌ای که کمک داور بازی به آنها داد خوشحال شدند. استقلالی‌ها اما بعد از این ماجرا از گروه داوری شکایت کرده و این اعتراض خود را تقدیم کنفدراسیون آسیا کردند اما واضح است که این شکایت‌ها هیچ تأثیری در اصل ماجرا ندارد و تنها ثمره آن محرومیت کمک داور از چند بازی آسیایی است که این تصمیم هم تأثیری برای استقلالی‌ها نخواهد داشت.

در شبی که فرهاد مجیدی به دلیل تعداد مصدومان این تیم تنهای تنها بود، اشتباهات داوری هم مزید برعلت شد تا این مربی نخستین شکست خود را در قامت مربی استقلال (در فصل جاری) تجربه کند اما در شرایطی که باز هم فضای مجازی پر شده از نگرانی هواداران استقلال و صحنه گل ارسلان دست به دست می‌چرخد، کارشناسان داوری ایران که به اتفاق معتقدند گل مطهری سالم بوده و با اشتباه کمک داور مردود اعلام شده است در مورد این صحنه توضیح می‌دهند.

قهرمانی: داور باید تصمیم کمکش را وتو می‌کرد

وقتی پای بازی‌های ملی به میان می‌آید (حتی اگر در سطح باشگاهی باشد) کارشناسان داوری ایران هم با همان حرص و ناراحتی از اشتباهات داوری صحبت می‌کنند که هواداران دو آتشه حرف می‌زنند. محسن قهرمانی کارشناس داوری هم که از تصمیم کمک داور بازی استقلال و الاهلی به شدت متأثر و ناراحت است در خصوص مردود شدن گل ارسلان اینطور می‌گوید: «وقتی فدراسیون رئیس ندارد و ما در سطح آسیا و ‌ای‌اف‌سی کرسی نداریم همین می‌شود که این اتفاقات می‌افتد، درست است که استقلال هفت، هشت بازیکن اصلی خودش را نداشت و بازی که در شأن این تیم است، انجام نداد اما گل ارسلان درست بود و کمک داور اشتباه کرد.»

قهرمانی در ادامه در خصوص تصمیم اشتباه داور بازی که به نظر کمکش اکتفا کرد، می‌گوید: «داور بازی می‌توانست پرچم کمکش را بخواباند و نظر او را وتو کند چون در صحنه‌ای که مطهری گل زد بازیکن استقلال به هیچ‌وجه مانع دید دروازه‌بان نشده بود. در این صحنه کمک داور بزرگترین اشتباه را داشت.»

این داور بازنشسته در خصوص برخورد احتمالی مسئولان ‌ای‌اف‌سی با داوران خاطی بازی استقلال و الاهلی اینطور می‌گوید: «بعید می‌دانم کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردی با این داوران داشته باشد چون داوران شرق آسیا ارتباطات خاص خودشان را دارند و ممکن است ‌ای‌اف‌سی در تفسیر این صحنه اشتباه طوری همه چیز را کنار هم بچیند که انگار داوران بازی اشتباهی نکرده‌اند.»

زرگر: داور باید پرچم کمکش را می‌خواباند

آنقدر صحنه سالم بودن گل ارسلان واضح است که کارشناسان داوری هنوز سؤالات را به صورت کامل نپرسیده به این نکته اشاره می‌کنند که گل سالم بوده است. زرگر داور بازنشسته لیگ هم در این‌باره اینطور توضیح می‌دهد: «گل ارسلان کاملاً سالم بود و این بازیکن آنقدر گل را زیبا به ثمر رساند که جای هیچ حرفی باقی نگذاشت. به نظر من اصلاً بازیکن استقلال جلوی دید دروازه‌بان قرار نداشت و کمک داور در این صحنه کاملاً اشتباه کرد.»

زرگر در ادامه به اشتباهات گروه داوری اشاره می‌کند و می‌گوید: «در کل گروه داوری در این بازی عملکرد چندان خوبی نداشتند. در دقایق اول بازی داور باید یک پنالتی به نفع استقلال می‌گرفت که این کار را نکرد. پنالتی‌ای که برای استقلال گرفت درست نبود و با توجه به اشتباهات تأثیرگذاری که داوران در این بازی داشتند اگر استقلال شکایت کند به طور حتم ‌ای‌اف‌سی آنها را محروم می‌کند.»

زرگر توضیحات خود را در خصوص صحنه گل ارسلان اینطور تکمیل می‌کند: «در یک بازی در لیگ ایران، کمک علیرضا فغانی چنین تصمیمی را گرفت که وی متوجه اشتباه او شد و پرچم کمکش را خواباند، داور کره‌ای هم باید پرچم کمکش را می‌خواباند چون خودش به صحنه اشراف داشت.»

نظری: این اشتباهات خاص داوران آسیایی است

ایرج نظری که سال‌های سال است خودش به عنوان ناظر در بازی‌ها حضور دارد معتقد است که گل ارسلان مطهری سالم بود. نظری در این ارتباط اینطور می‌گوید: «صد در صد گل استقلال سالم بود و کمک داور بازی اشتباه بزرگی کرد. در فوتبال سه نوع آفساید داریم که گل استقلال شامل هیچ‌کدام از آنها نمی‌شد برای اینکه بازیکن این تیم به هیچ‌وجه جلوی دید دروازه‌بان الاهلی را نگرفته بود و دروازه‌بان الاهلی به دلیل سرعت توپ نتوانست آن را مهار کند.»

نظری در ادامه می‌گوید: «این نوع اشتباهت خاص داوران آسیایی است و هیچ‌گاه داوران آمریکای جنوبی چنین اشتباهاتی را مرتکب نمی‌شوند. کنفدراسیون آسیا در این زمینه منتظر گزارش ناظر داوری می‌ماند و اگر متوجه اشتباه کمک داور شود قطعاً او را محروم می‌کند اما بعید است داور بازی محروم شود و یا نمره پایین بگیرد.»  

گزارش: مهدیه دریابیگی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال تهران بازی استقلال و الاهلی کمک داور بازی دروازه بان گل ارسلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی ناظر بازی عربستان و تاجیکستان

یک ایرانی به عنوان ناظر در بازی حساس عربستان و تاجیکستان حضور دارد.

طرفداری | مسعود مرادی به عنوان ناظر داوری در بازی تاجیکستان و عربستان حضور خواهد داشت.

دیدار حساس تیم‌های تاجیکستان و عربستان در حالی به میزبانی استادیوم مرکزی شهر دوشنبه برگزار خواهد شد که مسعود مرادی، به عنوان ناظر داوری در این بازی حضور خواهد داشت.

مرادی که چند ماه پیش هم نظارت یک بازی از عربستان را برعهده داشت، بار دیگر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نظارت بازی شاگردان مانچینی انتخاب شده است.

مسعود مرادی یکی از مدرسان و ناظران مهم داوری فوتبال ایران است که بعد از پایان دوران قضاوت در این عرصه عملکرد کاملا موفقی را از خود نشان داده است.

مسعود مرادی

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • داوران هفته 30 لیگ برتر انگلیس؛ آنتونی تیلور به اتحاد می‌رود
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • یک ایرانی ناظر بازی عربستان و تاجیکستان
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد
  • لیگ لبنان هم وی ای آر آورد
  • چه می‌ شد اگر دربی با حضور مهسا قربانی و مهناز ذکایی بود | چی می شد اگه...