Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:53:48 GMT

آمادگی مردم ابرکوه برای حضور حداکثری در انتخابات

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۳۸۲

آمادگی مردم ابرکوه برای حضور حداکثری در انتخابات

درحالی که کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری انتخابات باقی است مردم ولایی و همیشه در صحنه روستاها و شهرهای منطقه خود را برای حضور آگاهانه در این عرصه آماده کردند.

اهمیت انتخابات در ایران ، چه رییس جمهوری یا مجلس، خبرگان رهبری و یا شورای شهر هر یک اهمیت و ویژگی خاص خود دارد، دامنه و گستره هر یک متفاوت و به طور طبیعی از شور و نشاط خاص خود از محله ، شهر، منطقه و کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

انتخابات می تواند باعث نشاط پویایی ، مشارکت سیاسی و تحقق وجه مردم سالار دینی نظام شود و در صورت صحیح عمل کردن وسیله ای است برای بالا بردن آگاهی های دینی ، سیاسی و اجتماعی مردم و مشارکت در تصمیم گیری و تعیین سرنوشت خود است .

انتخابات یک نوع نظارت مردمی است بر جریان امور، از این طریق مطالبات خواسته ها و نیازهای عمومی مطرح و می تواند تبدیل به برنامه ریزی در ساختار سیاسی شود .

در صورتی که اصول عدالت و اخلاق اسلامی رعایت شود می تواند رضایت اکثریت مردم را حاصل نماید چون در هر حال منتخب ، انتخاب شده اکثریت مردم است.

رقابت ، مشارکت باعث ترقی، کمال و غربال شدن ناخالصی ها خواهد شد چون در عرصه انتخابات سلایق مختلف بروز و ظهور پیدا می کند و ناخالصی هادر این جریان ،آشکار شده و در نتیجه ، قدرت انتخاب مردم را بالا می برد.

اعتماد ملت به مجلس و نظام اعتمادی است که سال ها در پس تحولات مهم و دادن خون های فراوان شهدا در راستای ارزش های نظام ایجاد شده و امروز، روز امتحان دوباره و تقویت این اعتماد و اطمینان است که داوطلبان نقش مهمی در تکمیل این پازل ارزشی دارند.

در همین زمینه تعدادی از شهروندان ابرکوه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا آمادگی خود را برای حضور گسترده در انتخابات اعلام کردند.

حسن فلاح زاده که خود را کشاورز معرفی کرد، گفت: شرکت و حضور درانتخابات عاملی مهم در تقویت نظام و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی است.

وی افزود: اگر مردم نماینده اصلحی را انتخاب کنند، بعد از انتخاب این نماینده باید در فکر آبادانی تمام حوزه انتخابیه خود باشد.

این کشاورز یادآورشد : اقتدار امروز ما یادآور خاطره رشادت های شهدا در صحنه های دفاع مقدس ، دفاع از حرم و تلاش و ارزش های حضرت امام (ره) و درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و سردار محور مقاومت سپهبد شهید سلیمانی  است .

همچنین یکی از فرهنگیان منطقه خاطرنشان کرد: شرکت در انتخاب و انداختن رای به صندوق یک پیمان ملی است و حضور در انتخابات برای سرنوشت کشورمان است .

محمدحسین فلاح زاده  ادامه داد: خداوند هم برای سرنوشت انسان سفارش کرده و لذا برای حفاظت از خون پاک شهدا و اقتدار نظام وظیفه شرعی و ملی همه است که در انتخابات شرکت کنند.

این شهروند ابرکوهی بیان کرد: انتظار داریم افرادی که با رای مردم انتخاب می شوند برای موکلان خود  کار کنند نه برای گروه خاص و در مجموع چون با رای مردم انتخاب می شوند حامی همه مردم باشند.

دیگر شهروند ابرکوهی گفت: ان شاءالله مردم در دوم اسفند حضوری فعال در انتخابات دارند تا دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا و استکبارجهانی بدانند ملت ایران زنده و پویاست.

لیلا اکرمی گفت: ما به تاسی از تاکید امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب و شهیدان والامقام همچون ، حضور درآیین تشییع جنازه سردار شهید سلیمانی و حضور گسترده در ۲۲ بهمن در این انتخابات شرکت و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد.

همچنین امام جمعه ابرکوه گفت:  مشارکت بالا و حضور آحاد مردم در پای صندوق های رای دست رد به سینه دشمنان و بدخواهان نظام است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) شهدا و سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهارکرد: ملت ما با تاسی از شهدای گرانقدر و امام شهدا (ره) با حضور در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات بار دیگر نقشه دشمنان نظام را نقش برآب می کنند.

وی گفت: مجلس یازدهم خشت اوّل قوهّ مُقننّه در گام دوّم انقلاب است و چیدمان این مجلس نقشی تعیین کننده ای در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت .

حسینی با اشاره به اینکه دوست و دشمن چشم به حضور مردم در این انتخاب دوخته‌اند، تصریح کرد: مردم در تمام صحنه های انقلاب سنگ تمام گذاشتند و در گام دوم انقلاب هم به تاسی از رهبر معظم انقلاب این حضور را دوچندان خواهند کرد.

به  گفته فرماندار ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر واجد شرایط حق رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان که همزمان با سراسر کشور، دوم اسفند ماه برگزار می‌شود، هستند.

محمد کاظمی نسب  با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان اتخاذ شده است، بیان کرد: افزون بریک هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس با فرمانداری همکاری دارند.

کاظمی نسب  ادامه داد: در مجموع ۴۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در شهرها و روستاهای منطقه پیش بینی شد که از این تعداد ۳۴ شعبه ثابت و بقیه سیار است.

فردا( جمعه) انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود و تعداد واجدان  شرایط حق رای در استان حدودد ۷۲۲ هزار نفر اعلام شد و آرای مردم از طریق ۷۷۲ صندوق رای جمع آوری می شود.

ابرکوه و شهرستان های بهاباد، بافق، خاتم و مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس دارند.

هم اکنون ۲۹۰ نفر به عنوان نمایندگان ۳۱ استان کشور و اقلیت های دینی در قوه مقننه حضور دارند که وظیف آنها قانونگذاری و نظارت بر امور کشور و حوزه انتخابیه خود است.  

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه انتخابات حضرت امام مجلس خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است.

دیگر خبرها

  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!