Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی فجر استان، با اشاره به روند محسوس رو به رشد فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی، گفت: تحرک خوبی در شاخص‌های فرهنگی و هنری استان اتفاق افتاده و این روند در مسیر نشاط و پیشرفت پیش می‌رود.

محمد محمدپور اظهار کرد: گرچه مشکلاتی هم وجود دارد؛ اما به رغم منابع محدود، با تلاش و پیگیری، مشکلات این حوزه را به حداقل رسانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس باید واقعیت‌ها را ببینیم و برای رفع موانع نیز همکاری کنیم؛ چرا که تنها رمز موفقیت، همدلی، اتحاد و صمیمیت است.  

محمدپور تاکید کرد: همدلی و همراهی اولین قدم در دستیابی به موفقیت است. در این صورت راه همواره هموار خواهد بود و در عرصه‌هایی مثل گردشگری فرهنگی نیز موفق عمل خواهیم کرد.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در خصوص روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر استان، گفت: ۱۷ گروه موسیقی در این جشنواره اجرای برنامه داشتند که ۱۳ گروه آن از تبریز، یک گروه از میانه، ‌دو گروه از اهر و یک گروه از اسکو بودند.

محمدپور اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی فجر همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور و با هدف ایجاد نشاط عمومی، حفظ و اشاعه‌ فرهنگ صحیح موسیقایی، در قالب اجرای گروه‌ها مانند سایر اجراهای صحنه ای و به شکل غیر رقابتی از بیست و چهارم بهمن‌ماه در شهرهای یاد شده اجرا شد.

وی افزود: جشنواره یاد شده در پنج گرایش موسیقایی شامل گروه موسیقی دستگاهی(سنتی)، گروه موسیقی اقوام (مقامی) آذربایجانی و عاشقی، گروه موسیقی کلاسیک(غربی)، گروه موسیقی پاپ و گروه موسیقی تلفیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، در این آیین از استاد "اسفندیار قره‌باغی"، عاشیق "حسن اسکندری"(طرلان) که به صورت همزمان در جشنواره بین المللی موسیقی فجر تهران حضور دارد، "مهداد کرباسی" و "عباس عابدین‌زاده" تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی گروه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوم ازدیبهشت سال ۱۳۵۸ گفت: سپاه نهادی انقلابی به منظور حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ان به دستور امام راحل تاسیس شد در این مدت خدمات شایانی داشته است.

حجت الاسلام و المسلین آل هاشم افزود: عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران که مایه غرور و افتخار ملی کشورمان شد و به دنیا نشان داد هیچ کشوری حق ندارد به کشورمان نگاه چپ کند.

وی با بیان اینکه اقدامات فراجا در زمینه عفاف و حجاب و اجرای «طرح نور» بسیار موثر بوده است اظهار داشت: مخصوصا اینکه خیلی از بانوان این تذکرات را می‌پذیرند، اما باید این اقدام فرهنگی را از خودمان شروع کنیم و اگر این موضوع در نهاد‌ها، سازمان‌ها و ادارات توسط مدیران اجرایی شود در بیرون هم درست خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: در خصوص عفاف و حجاب انچه که در نمازجمعه در خصوص وظایف مدیران درادارات گفته شده کاربدیهی است وبایداتفاق بیفتد و مقام معظم رهبری هم فرمودند دشمن روی این مساله سوار شد وبرای ما چالش درست کرد و ما باید در مقابل با برنامه ریزی عمل کنیم.

مالک رحمتی افزود: برنامه مقابله ما با این امر در این است که همه ۲۷ دستگاه زیربط و دخیل در این خصوص هم افزایی کنند، امروز عملکرد این طرح در این مدت کوتاه بسیار خوب بوده، چون بنیان جامعه ما ارزشی و انقلابی است.

وی افزود: ما نیازمند برنامه‌هایی هستیم که به جوانان اگاهی بدهیم تا همانطور که دشمنان در این زمینه تلاش میکنند نقشه هایشان را نقش بر آب کنیم دس اگاهی بخشی، معرفت بخشی و اقدامات انگیزشی و در نهایت انذاری بسیار مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید خانواده‌ها و مسئولان پای کار بیایند و رسانه‌ها هم می‌توانند کمک حال باشند افزود: همه دستگاه‌ها باید مکلف باشند با همین رویکرد ارزشمند با یک برنامه جامع در خصوص عفاف وحجاب و ارایه برنامه‌های فرهنگی قدم برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان