Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@18:40:53 GMT

ایران همچنان تیم 33 جهان و دوم آسیا

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۶۲۵

ایران همچنان تیم 33 جهان و دوم آسیا

به گزارش فارس، جدید‌ترین رنکینگ فیفا امروز پنجشنبه 20 فوریه2020(یک اسفند 98) اعلام شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این رده‌بندی با کسب 1489 امتیاز در رده 33 جهان و دوم  آسیا قرار گرفت.

در آخرین رنکینگ سال گذشته میلادی تیم ملی ایران نیز در رتبه دوم آسیا و سی و سوم جهان قرار داشت.

در قاره آسیا، تیم‌های ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا و قطر در رتبه‌های اول تا پنجم ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه

بر پایۀ ویرایش ۲۰۲۴ میلادی «سکیمگو»، دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه جای گرفته است، این در حالی است که دانشگاه تهران در ویرایش پیشین این نظام رتبه‌بندی در جایگاه یازدهم خاورمیانه قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، جایگاه ملی دانشگاه تهران در ویرایش ۲۰۲۴ میلادی «سکیمگو» بدون تغییر، در برابر ویرایش پیشین این نظام رتبه‌بندی، مانده و پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران دوم شده است.

نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار سیاهة دانشگاه‌های برتر، نه رتبه بندی مؤسسه ها، بلکه ارائۀ یک ابزار فراگیرِ علم سنجی برای سیاست‌گذاران، مؤسسه ها، و مدیران پژوهشی است. از این رو، آن‌ها می‌توانند برون‌داد‌های پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه‌هایی برای بهبود بیابند.

رتبه بندی «سکیمگو» از فراگیرترین نظام‌های رتبه بندی جهانی مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی، و بهداشتیِ دولتی، و خصوصی در جهان به شمار می‌رود. پژوهش، نوآوری، و تأثیر اجتماعی سه بُعدی هستند که ۲۰ سنجۀ کلیدیِ ارزیابی مؤسسه‌ها را در این نظام پوشش می‌دهند.

بهترین امتیاز دانشگاه تهران در ابعاد گوناگون ارزیابی این نظام رتبه‌بندی در بعد «پژوهش» به دست آمده که در آن در جایگاه ۲۹۰ جهان جای گرفته است. بعد «پژوهش» در این نظام رتبه‌بندی به دنبال سنجش برون‌داد‌های پژوهشی دانشگاه است. شمار انتشارات دانشگاه (که یکی از پژوهشگران دانشگاه در اثری پدیدآور نخست باشد)، شمار انتشارات در پایگاه «اسکوپوس»، همکاری بین‌المللی، انتشارات با کیفیت، میزان استنادها، و انتشارات دسترسی آزاد از سنجه‌های کلیدی برای اندازه‌گیری این بعد هستند.

افزون بر رتبه‌بندی کلی / فراگیر، «سکیمگو» مؤسسه‌ها و دانشگاه‌های جهان را از دیدگاه موضوعی نیز ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. بر پایۀ ویرایش تازۀ نظام رتبه‌بندی موضوعی «سکیمگو» در سال ۲۰۲۴ میلادی، دانشگاه تهران در زمینه‌های «بازرگانی، مدیریت، و حسابداری»، «علوم جوی» و «مهندسی معماری» جایگاه نخست خاورمیانه، در زمینه‌های «جنگلداریم، «زمین‌شناسی»، «مهندسی عمران و سازه»، «مهندسی صنایع و تولید»، «مهندسی مکانیک» و «جغرافیا، برنامه‌ریزی و توسعه» رتبه دوم خاورمیانه و در زمینه‌های «علوم فضا و سیاره‌شناسی»، «اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی» و «ساختمان و ساخت‌وساز» رتبه سوم خاورمیانه را به دست آورده است.

بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی، دانشگاه تهران در دو زمینه علمی «بازرگانی، مدیریت و حسابداری» و «مهندسی معماری» جزو ۵۰ دانشگاه اول جهان قرار دارد.

آزمایشگاه «سکیمگو» در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسۀ ایرانی (از بخش‌های دولتی، بهداشت، آموزش عالی، و خصوصی) را در میان مؤسسه‌های برتر جهان آورده است. بر پایه این سیاهه، دانشگاه «علوم پزشکی تهران» در جایگاه نخست ملی و ۴۵۲ جهان جای گرفته است. در ویرایش پیشین این نظام، ۱۹۴ مؤسسة ایرانی در میان برترین‌های جهان جای گرفته بودند.

بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۴ میلادی نظام رتبه‌بندی جهانی «سکیمگو» «Chinese Academy of Sciences» پیشتاز است و «Ministry of Education of the People's Republic of China»، «Centre National de la Recherche Scientifique»، «Harvard University»، «University of Chinese Academy of Sciences»، «Tsinghua University»، «Harvard Medical School»، «Zhejiang University»، «Helmholtz Gemeinschaft»، و «Google International LLC» در جایگاه دوم تا دهم جهان هستند.

دیگر خبرها

  • حذف نوشاد عالمیان از جام جهانی ماکائو
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه
  • تنیس روی میز قهرمانی جهان| نوشاد عالمیان حریف نفر ۱۷ دنیا نشد
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ جهان
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ رنکینگ جهان در جام‌جهانی
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • نگاه آماری به قهرمانی کشتی آزاد ایران در آسیا؛ سبک وزن‌ها همچنان نامطمئن
  • نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند