Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید چوبینه در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از احتمال انتشار ویروس کرونا در فضاهای شهری گفت: در رابطه با این بیماری آنچه مهم است ایجاد آرامش در جامعه است. زیرا این ویروس در مقابل سایر بیماری‌های واگیرداری که در دنیا در گذشته مطرح بوده درصد کشندگی کمتری دارد و به آن میزان که در فضای رسانه به موضوع کشندگی آن پرداخته می‌شود نسبت به سایر بیماری‌های واگیردار گذشته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما این موضوع نافی اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی مسئولان اصلی مانند وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی و افراد نیست، اما اینکه این ویروس را آنقدر وحشتناک جلوه دهیم که آرامش شهروندان به هم بخورد درست نیست و رسانه‌ها در این رابطه مسئولیت دارند که در کنار انتشار اقدامات مسئولان و پیگیری مطالبات مردم این آرامش را هم به جامعه بدهند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای اقدامات پیشگیرانه در میان نهادهای مسئول وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت تخصصی در این رابطه بر عهده وزارت بهداشت است و نهادهایی مانند شهرداری، سازمان‌های حمایتی هستند که در کنار وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها و وظایفی که برعهده شان است را انجام می‌دهند. در حال حاضر وظایف شهرداری از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و شهردار تهران نیز این موضوع را مورد توجه و تأکید قرار داده و تکالیفی در خصوص ضدعفونی کردن واگن‌های مترو و اتوبوس ابلاغ شده است. استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده در مراکزی که مراجع بیشتری دارند و ازدحام افراد بیشتر است مورد تأکید قرار گرفته است.

چوبینه تصریح کرد: شهردار تهران نیز امروز با معاونین و حوزه‌های مربوط به سلامت شهروندان جلسه‌ای برگزار کرد که جلسه دیگری نیز عصر امروز برگزار می‌شود و دستورالعمل‌هایی را برای آمادگی در برابر این ویروس که ابعاد جهانی نیز گرفته است، ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اضافه کرد: تاکنون گزارشی در این رابطه در تهران نداشته ایم جز گزارشاتی که مربوط به شهر قم است. البته حتی یک مورد هم جای نگرانی دارد و موضوع سلامت مردم از اولویت‌های مدیریت شهری است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم آسودگی خاطر آنان را فراهم کنیم.

وی افزود: خانه‌های سلامت، آموزش‌های شهروندی لازم را در خصوص این ویروس را از مدتی قبل آماده کرده، محلول‌های ضد عفونی کننده برای مراجعین در نقاط عمومی شهر وجود دارد و در این رابطه مشکلی نداریم. در اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، همراهی صد درصدی از سوی شهرداری انجام شده است.

به گزارش مهر، صبح امروز نیز دو عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تدوین دستورالعملی توسط این کمیسیون و ابلاغ آن به شهرداری تهران خبر داده بودند که براساس آن شهرداری تهران مکلف است آن را در اماکن عمومی از جمله اتوبوس، مترو، پارک‌ها و فضاهایی که بیشترین تردد در آنها اتفاق می‌افتد انجام دهند.

شهرداری تهران مکلف است این دستورالعمل را به تمامی زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کند تا موارد مندرج در آن را که شامل خودداری از تماس با افراد مبتلا به سرماخوردگی و موارد مشابه، ضدعفونی مرتب دست‌ها و خودداری از دست دادن است را رعایت کنند.

شهرداری تهران موظف است در مکان‌های عمومی مانند مترو و اتوبوس پلاک ضدعفونی قرار دهد تا افراد دست‌های خود را هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی شست و شو دهند. همچنین صندلی‌ها و فضای مترو و اتوبوس نیز در پایان شیفت کاری باید ضدعفونی شود تا پیشگیری انجام و انتقال بیماری صورت نگیرد و یا به حداقل برسد.

کد خبر 4857798 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت بهداشت شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن شهر تهران محسن هاشمی نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی انتخابات 98 دستگیری سارق شهرداری تهران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت