Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@03:46:27 GMT

کرونا سلاح میکربی آزمایشگاهی نیست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۷۵۱

کرونا سلاح میکربی آزمایشگاهی نیست

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که برخلاف برخی از شایعات ، ویروس کرونا یک سلاح میکربی تولیدی در آزمایشگاه نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تارنمای یی سی چین امروز پنجشنبه به نقل از اداره کل این سازمان در مدیترانه شرقی گزارش کرد که ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید نشده و به عنوان یک سلاح میکربی نیز ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره خاطر نشان کرد که شایعات مربوط به این موضوع کاملا نادرست است و این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است.

ویروس کرونا در پایان ماه دسامبر از شهر ووهان مرکز استان خوبی چین به دیگر نقاط این کشور سرایت کرد و تاکنون جان بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر را گرفته است.

این ویروس که در ۲۵ کشور و منطقه دیگر دنیا نیز شماری را مبتلا کرده است علایمی مشابه بیماری ذات الریه دارد و عمدتا با تب شناسایی می شود.

رسانه چینی در حالی این موضوع را گزارش می کند که پیشتر یک سناتور جمهوریخواه در تازه‌ترین جنگ روانی و تبلیغاتی واشنگتن علیه چین، مدعی شد که مقام‌های چینی ویروس کرونا را در راستای یک برنامه جنگ بیولوژیک به وجود آورده‌اند.

سناتور "تام کاتن"  روز یکشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز اظهار داشت ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیکی است که توسط ارتش چین ساخته شده است.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی مدعی شد که گزارش ها مبنی برآغاز منشا ویروس در بازار مواد غذایی چینی نادرست بوده است و افزود:  این ویروس از بازار حیوانات ووهان شروع نشد.

کاتن ادامه داد: ما نمی‌دانیم از کجا آمده است، اما می‌دانیم که باید منشا آن را کشف کنیم. ما همچنین می‌دانیم که تنها در چند مایلی  آن بازار مواد غذایی، تنها آزمایشگاه فوق پیشرفته ایمنی چین واقع است که در مورد بیماری‌های عفونی انسان تحقیق می‌کند.

مقام های چین، سناتور کاتن را به دروغ‌گویی درباره منشا ویروس کرونا متهم کرده‌اند.

با این وجود کاتن می‌گوید که این بر عهده حزب کمونیست چین است تا ثابت کند منشا بیماری سلاح بیولوژیک نیست.

از هنگام آغاز گسترش ویروس کرونا، رسانه های نزدیک به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، تبلیغاتی ضد چینی گسترده‌ای را درباره منشا و چگونگی مدیریت بیماری ناشی از این ویروس آغاز کرده‌اند.

تارنمای نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی نوشت که یک کشیش محافظه کار نزدیک به ترامپ گفته است که خداوند آمریکایی ها را از ویروس جدید نجات خواهد داد، زیرا  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

کشیش "هانک کومنمن"  در مراسم نیایش در شهر "اوماها" در ایالت نبراسکا  گفت به دلیل همراهی ترامپ با اسرائیل و  مخالفت وی با سقط جنین، خدا به آمریکا کمک خواهد کرد تا از شر ویروس کرونا در امان بماند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا سلاح میکروبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به نام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک شلیک کرده است.

با این حال هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل به سر می‌برد.

کد خبر 6082237

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز
  • شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود
  • شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد
  • شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه