Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه در گفت وگوی تلفنی درخصوص همکاری دو کشور در چارچوب اوپک پلاس مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه در گفت وگوی تلفنی درخصوص همکاری دو کشور در چارچوب اوپک پلاس مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ترجمه ایرنا، وزارت انرژی روسیه در گزارش خود خاطرنشان کرد: الکساندر نوواک و بیژن نامدار زنگنه در خصوص اوضاع جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب اوپک تبادل نظر کردند. 

 اوپک با برخی کشورهای غیراوپکی در قالب اوپک پلاس از آغاز سال ۲۰۱۷  برای کاهش تولید نفت در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز توافق کرده است. این توافق تابستان گذشته تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ تمدید شد و بر اساس آن تولیدکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس روزانه ۱.۷ میلیون بشکه تولید نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش می دهند.

روز گذشته نیز وزیر انرژی روسیه با عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی کرد.   دو طرف برخی مسائل در همکاریهای دوجانبه روسیه و عربستان سعودی را بررسی کردند. 

علاوه بر آن در این گفت وگوی تلفنی وضعیت جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب سازمان اوپک بررسی شد.

گفتنی است نشست ۱۷۸ فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک و نشست مشترک اوپک و غیراوپک با توجه به تحولات بازار نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ چهارم و پنجم ماه مارس سال ۲۰۲۰ (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) برگزار می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه زنگنه ایران و روسیه روسیه چارچوب اوپک گفت وگوی تلفنی انرژی روسیه وزیر انرژی اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی کرمان گفت: ایران در حال پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیاست که در صورت تصویب این مهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه به صفر خواهد رسید و دیگر نیازی نیست کالا از ایران از طریق کشور دیگری به روسیه برسد.

وی افزود: کشور ترکیه با وجود ظرفیت‌های برابر با ایران، همکاری‌های بسیاری در حوزه‌های صادرات و واردات با روسیه دارد که باید علت همکاری‌های کم با ایران را شناسایی و برطرف کرد. 

او به سابقه سه هزار ساله تجارت در ایران و سابقه ۳۰ ساله تجارت در روسیه اشاره کرد و گفت: تجار روس بیشتر بر بازار داخلی تمرکز دارند و در صورت تجارت خارجی نیز بر روی کشور‌های اروپایی، چین و ترکیه متمرکز می‌شوند و درب بازار ایران تاکنون برای آن‌ها بسته بوده است.

زیلتسوف اعلام کرد: همچنین به علت تبلیغات سوء کشور‌های استکباری در مورد ایران، تجار روس فکر می‌کنند تجار ایرانی قابل اعتماد نیستند اما مبارزه با این تبلیغات منفی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های ماست.

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم