Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرمانداری در انتخابات دوم اسفندماه‌جاری  افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲ رویداد بزرگ کشور  است.

وی برگزاری انتخابات با شکوه و حضور حداکثری مردم را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم در گرو انتخاب نمایندگان با تجربه فرمانداری در شعبه‌های اخذ رأی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه نمایندگان فرماندار در انتخابات باید نقش محوری در شعبه های اخذ رأی داشته باشند تاکید کرد: حفاظت از رأی مردم به عنوان حق الناس از وظایف نمایندگان فرمانداری و عوامل اجرایی انتخابات است و آنها در شعبه های اخذ رأی باید اشراف کامل بر مسائل شعبه ها و افراد داشته باشند.

۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان مهریز برای جمع آوری آرای مردم  پیش‌بینی شد که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر خواهد شد.   

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه جاری  برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در ابرکوه ، ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، بافق ، ۳۰ هزار و ۸۲۷ تن، بهاباد، ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، خاتم ، ۲۳ هزار و ۵۸۷ تن  و  مهریز را  ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ذکر کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند .

برچسب‌ها مهریز مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی مهریز مشارکت انتخاباتی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد