Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: علوم شناختی از حوزه‌های مهمی است که ما چند سالی است در معاونت علمی روی آن کار می‌کنیم، از حدود ۶ سال پیش به دنبال اکوسیستم یا زیست‌بوم بوده‌ایم تا آن را پیاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سرمایه‌های جوانان امروز در مغز‌های آنان است نه در جیب‌هایشان، در تحریم جا‌هایی مورد هدف قرار می‌گیرد که ما خام‌فروشی داریم. امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.

معاون علمی ریاست جمهوری بیان کرد: امروز دیگر کشور با نفت اداره نمی‌شود چراکه همه چیز در کشور مشکلش پول است، شرکت‌های دانش بنیان زمین عجیب قریبی ندارند، در آن‌ها مغز‌ها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می‌سازند.

ستاری گفت: اگر رسانه بخواهد رویکرد علمی داشته باشند باید روش‌های فعالیت رسانه‌ها تغییر کند؛ در توسعه هوش مصنوعی شرکت‌های خوبی در کشور داریم که در ابعاد مختلف وجود دارند، اما رسانه‌ها هم می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

او اظهار کرد: از حوزه مجازی به سلامت مردم می‌رسیم؛ در واقع سیستم‌های تکنولوژی امروز جامعه را می‌شناسد و بر اساس نیاز مردم فعالیت می‌کنند که هوش مصنوعی از جمله آن است.

ستاری تصریح کرد: معاونت علمی یک پلتفرم و بستر برای توسعه هوش مصنوعی و علوم شناختی است، پس شما رسانه‌ها اگر پتانسیل دریافت تکنولوژی و نوآوری داشته باشید پیروز می‌شوید و ایده‌های زیادی در تحول رسانه‌ها وجود دارد و باید از فضای سنتی رسانه‌ها فاصله بگیریم.

معاون علمی ریاست جمهوری بیان کرد: آمادگی برای مرحله عملیاتی در حوزه علوم شناختی وجود دارد، بهتر است در قالب استارت آپ به علوم شناختی پرداخته شود چراکه جزء حوزه‌هایی است که ما به صورت جدی به آن نیاز دارد اگر از این نوآور‌ها در رسانه‌ها استفاده نشود آسیب خواهیم دید، زیرا الآن رسانه احتیاج به نوآوری جدید دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سورنا ستاری علوم شناختی علوم شناختی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله‌ی اول آزمون سراسری در این استان خبر داد.

«علی درویشی» در بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری در شهرستان های بدره و ملکشاهی اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

وی گفت: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی  در روزهای پنجشنبه و جمعه  ۶ و ۷  اردیبهشت ماه  برگزار می‌گردد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه  امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

درویشی گفت:  از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش  میزبان آنان در مرحله ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ حوزه امتحانی کیش
  • مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد
  • برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها