Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در آخرین شب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت. تاریخ انتشار: 13:22 - 01 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۴۵۶

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، پیش از اجرای ارکستر ملی ایران فیلم مستند هوشنگ ظریف استاد نوازندگی تار که بزرگداشت این هنرمند در اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود، نمایش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از جشنواره موسیقی فجر اینجا کلیک کنید

ارکستر ملی ایران ابتدا قطعه بی کلام در محاصره اثر بهزاد عبدی را به یاد شهید سردار قاسم سلیمانی اجرا کرد.
ارکستر ملی ایران در ادامه قطعات چه بگویم، وطنم، پیدایم کن، هانیه، گلرخ، رنگ کوراوغلی (بیکلام)، جام مدهوشی، ساغر، سرو زیر آب، از خون جوانان وطن، از تنهایی گریه مکن، ایران، خوشه چین و ایران جوان را به خوانندگی سالار عقیلی اجرا کرد. پایان اجرای ارکستر ملی ایران پس از تشویق‌های ممتد حاضران قطعه‌ای ایران‌ای مرز پر گهر بود.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، پروین داداندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسین سیمایی صراف دبیر هیات دولت، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی، شاهین فرهت دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی در اجرای ارکستر ملی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا موسیقی سنتی جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با پیروزی در کشتی نیمه‌نهایی گزینشی آسیایی، به سهمیه المپیک رسید و نماینده این وزن ایران در پاریس شد.

به گزارش تسنیم، بعد از آنکه یونس امامی توانست با اقتدار حریف قزاق را شکست داده و سهمیه وزن 74 کیلوگرم المپیک را بگیرد، امیرعلی آذرپیرا در مرحله نیمه‌نهایی وزن 97 کیلوگرم برابر گانباتور کشتی‌گیر مغولستانی روی تشک رفت.

آذرپیرا که نفر اول وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشوری شد و سپس در تورنمنت زاگرب بالاتر از کامران قاسم‌پور و کایل اسنایدر آمریکایی، به  مقام قهرمانی رسید، پیش از کشتی نیمه‌نهایی، از سد آرش یوشیدای ایرانی-ژاپنی گذشته بود. 

ملی‌پوش کشورمان در حالی که درمقایسه با مصاف با یوشیدا، محتاطانه‌تر کشتی را شروع کرده بود، این مبارزه را 3-صفر به سود خود تمام کرد و به سهمیه المپیک رسید.

این کشتی‌گیر تهرانی بعد از آسیب‌دیدگی کامران  قاسم‌پور در حالی که نفر دوم چرخه 97 کیلوگرم بود، وزن کم کرده و به عنوان نماینده 92 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 بلگراد شرکت کرد اما وزن زیادی که از بدنش کم کرد، مانع کار شد و با شکست مقابل زاهید والنسیای آمریکایی، از دور رقابت‌ها حذف شد.

طبق اعلام فدراسیون کشتی، هر فردی در گزینشی آسیایی سهمیه المپیک بگیرد، خودش صاحب دوبنده تیم ملی در بازی‌های المپیک خواهد بود، بنابراین یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا با رسیدن به مجوز حضور در المپیک در قرقیزستان، خودشان ملی‌پوش ایران در پاریس نیز خواهند بود.

در مسابقات گزینشی المپیک مسابقه فینال برگزار نمی‌شود و برندگان دو رقابت نیمه نهایی جواز حضور در المپیک را دریافت می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زارع هم طلایی شد/ قهرمانی مقتدرانه کشتی آزاد ایران در آسیا یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید

دیگر خبرها

  • آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  •  آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد