Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@13:24:18 GMT

طرز تهیه شیرینی صدفی شربت دار

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۸۶۰

طرز تهیه شیرینی صدفی شربت دار

برای شربت شیرینی صدفی:
شکر ۳ پیمانه
آب ۳ پیمانه
زعفران آبکرده به مقدار لازم
گلاب به مقدار لازم

طرز تهیه شربت شیرینی:

برای تهیه شربت شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا جوش بیاید و کمی غلیظ شود و در آخر گلاب و زعفران را اضافه کنید؛ و بعد از غلیظ شدن آن را خاموش کنید.

نکات:

می‌توانید داخل شربت از دارچین یا حل و یا هر چی که دوست دارید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه شیرینی صدفی:
شیر ۳/۴ پیمانه
ماست ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد به مقدار لازم تقریبا ۴-۵ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
کره ۱۱۳ گرم
گردو ۱ پیمانه
نشاسته به مقدار لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ و شیر و ماست را هم بزنید سرکه و روغن مایع را اضافه کنید و آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید و زمانی که سفت شد آن را با دست ورز بدهید. اگر خمیر چسبناک بود مقدار کمی آرد اضافه کنید. خمیر را ورز بدهید تا یکدست شود.

اکنون خمیر را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. گلوله‌هایی اندازه نارنگی جدا کنید تقریبا ۱۳-۱۴ تا گلوله خمیر می‌شود.

روی میز را آرد نشاسته بپاشید و خمیر‌ها را دانه دانه با کمک وردنه به اندازه یک بشقاب باز کنید.

حتما از آرد نشاسته استفاده کنید، چون نشاسته هست که باعث می‌شود خمیر این شیرینی لایه لایه در بیاید.

بعد از باز کردن هر خمیر آن‌ها را روی هم قرار بدهید لابه لای هر خمیر مقدار خیلی کمی آرد نشاسته بپاشید و با دست پخش کنید (زیاد نریزید).

بعد از تمام شدن همه‌ی خمیرها، همه‌ی خمیر‌هایی را که روی هم چیده بودید را با کمک وردنه دوباره نازک و باز کنید تا یک خمیر گرد و بزرگ بدست بیاید.

  حالا خمیر را از یک طرف شروع به رول کردن کنید و بعد با کمک یک چاقوی تیز و سر صاف (دندانه دار نباشد) برش بزنید برش‌هایی به سایز یک سانتی اگر ضخیم درست کنید شیرینی هایتان خوب در نمی‌آید سعی کنید نازک برش بدهید.

سپس هر برش را کف دستتان بگذارید و با دست دیگر کمی فشارش بدهید و داخل آن را گردو خرد شده بگذارید.



لبه‌های خمیر را به هم برسانید و داخل سینی بچینید. بعد از تمام شدن همه خمیر‌ها روی خمیر‌ها را کره آب شده بزنید.

سعی کنید خساست به خرج ندهید در مورد کره، زیرا باعث می‌شود شیرینی تردتر و رنگ آن طلایی‌تر شود و باعث لایه لایه شدن شیرینی می‌شود.

بعد سینی را داخل فر که از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کرده بودید به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه بگذارید.

  بعد از پخت شیرینی صدفی را از فر بیرون بیاورید و روی آن‌ها شربت بریزید. شربت باید خنک و شیرینی‌ها داغ داغ باشند.     منبع:بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آشپزی شیرینی اضافه کنید خمیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در جاده قدیم نظام آباد به سمت قزوین، روبروی پل هوایی، بلافاصله عوامل پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از حضور ماموران در محل و بررسی صحنه، مشخص شد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با چهار سرنشین با یک دستگاه سواری کوئیک به همراه سه سرنشین آن برخورد کرده که متاسفانه این حادثه منجر به فوت یکی از سرنشینان پژوه ۴۰۵ شده بود.

به گفته سرهنگ ذاکری منش، شش مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راه قزوین با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است، تاکید کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که عدم رعایت سرعت مطمئنه و تخطی از سرعت مجاز زمینه ساز وقوع بسیاری از تصادفات مرگبار در جاده‌ها بوده که متاسفانه در این حوادث تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و یا اینکه با مصدومیت‌های شدیدی نیز روبرو می‌شوند.

کشف شربت و قرص متادون در قزوین

جانشین فرمانده انتظامی قزوین از شناسایی و دستگیری یک فروشنده حرفه‌ای موادمخدر و کشف مقادیری قرص و شربت متادون از منزل وی در شهر قزوین خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام برخی اقدامات فنی و پلیسی، یکی از فروشندگان موادمخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به بازرسی از منزل وی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل متهم، ۱۱ هزار سی سی شربت متادون، ۲ هزار و ۳۳۰ عدد انواع قرص متادون و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز کشف و نامبرده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به این که در این رابطه پرونده تشکیل به همراه متهم برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و مظنون در ارتباط با خرید، فروش، حمل و نگهداری موادمخدر مراتب را بلافاصله به سامانه پلیس ۱۱۰ و یا کلانتری‌های محل سکونت خود اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • کشف ۲۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان