Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:32:49 GMT

سفیر آفریقای جنوبی به شهر سمنان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۸۷۳

سفیر آفریقای جنوبی به شهر سمنان سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر پنج‌شنبه در پانزدهمین نشست هیئت‌رئیسه به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه گسترش روابط تجاری سمنان و دیگر کشورهای دنیا همواره در دستور کار بوده است، ابراز داشت: به همین منظور سفیر آفریقای جنوبی به شهر سمنان سفر می‌کند که این می‌تواند به‌منزله فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری در شهر سمنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ۵۵ کشور آفریقایی از ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی برای همکاری با ایران برخوردار هستند، افزود: انتظار می‌رود در این سفر بخش خصوصی مطالبات مشترک داشته باشد و فعالان اقتصادی در ارائه خواسته‌ها به‌اتفاق نظر برسند تا بتوان با جذب سرمایه‌گذاری اقتصاد منطقه و کشور را بهبود بخشید.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه یکی از مشکلات موجود در پیش روی صادرکنندگان عدم تسهیل شرایط پیش روی آن‌ها است، ابراز داشت: با رفع موانع می‌توان به افق‌های بهتری برای رونق اقتصادی دست‌یافت لذا تداوم صادرات محصولات درگرو حل شرایط صادرکنندگان کالا است.

جمعه‌ای بابیان اینکه می‌توان برای سهولت کار و شفایت، گواهی مبدأ داخلی برای کالاهای داخلی و صادراتی در نظر گرفت، اضافه کرد: معتقدیم در این خصوص اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون باید یک مطالبه مشترک داشته باشند تا این تعامل بیشتر اتاق‌های سه‌گانه در راهبرد مشترک اثرگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پایش کارت‌های بازرگانی و ارزیابی راهکارهای مختلف صادرات کالا ازجمله حواشی این نشست بود.

کد خبر 4857821

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی سمنان تجارت خارجی انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران گرگان بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!