Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:35:15 GMT

وضعیت جوی آذربایجان‌شرقی در روز جمعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۸۸۱

وضعیت جوی آذربایجان‌شرقی در روز جمعه پایدار است

محمد امیدفر، روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی که از صبح در استان آغاز شده تا اواخر وقت امروز ادامه دارد، افزود: هوای استان در این روز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در برخی نواحی همراه با مه رقیق است.

وی اظهار داشت: از هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب افزایش ابر، بارش باران و برف، لغزندگی معابر و بروز پدیده مه در برخی نقاط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۴ میلی‌ متر از ملکان گزارش شده و میانگین بارش در شرق تبریز (منطقه زعفرانیه) ۶.۴ میلی متر و در غرب تبریز (فرودگاه) ۷.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی ( ساعت ۱۳ ) میانه با ۴ درجه بالای صفر و اسکو با صفر درجه به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز یک درجه سانتی گراد بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی اقیانوس بارش باران کوهستان هواشناسی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛ به دلیل نبود امکانات زیرساختی، رفاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

در بخشی از نامه سازمان لیگ فوتبال آمده است:
بنابر مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیر ساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا