Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ترکیه در حالی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که آنکارا و مسکو در حال رایزنی برای انجام گشت‌زنی‌های مشترک در شهر «ادلب» واقع در شمال غربی سوریه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقام‌های ترکیه‌ای امروز (پنجشنبه) از گفت‌وگوی آنکارا و ترکیه در خصوص گشت‌زنی‌های مشترک در شهر «ادلب» سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش خبرگزای رویترز، این مقام ترکیه تصریح کرد که ترکیه و روسیه در حال بحث و مذاکره در خصوص احتمال گشت‌زنی مشترک در اطراف منطقه ادلب واقع در شمال غربی سوریه به عنوان گزینه‌ای برای تضمین امنیت این منطقه هستند.

اظهارات این مقام در حالی مطرح شده است که آنکارا در روزهای اخیر، تهدیدات خود در خصوص انجام عملیات نظامی در منطقه ادلب را افزایش داده است.

این مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود همچنین تأکید کرد که ایران، ترکیه و روسیه قصد دارند اوایل ماه آینده میلادی (مارس) در تهران برای بحث‌های بیشتر درباره سوریه از جمله ادلب با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی همچنین ادامه داد که احتمالاً یک هیأت روس قبل از نشست سه‌جانبه ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه، برای گفت‌وگوهای بیشتر به آ‌نکارا سفر خواهند کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) ضمن تهدید نیروهای ارتش سوریه در منطقه ادلب هشدار داد که اگر این نیروها عقب‌نشینی نکنند، تا آخر ماه جاری میلادی (فوریه) آنها را مورد حمله قرار خواهند داد.

وی طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: «عملیات ادلب قریب‌الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی] را رعایت نمی‌کند، وانمی‌گذاریم».

رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای اینکه اگر کشورهای منطقه کمک نکنند، آنکارا خودش مجبور به حفظ امنیت خود می‌شود، اظهار داشت: «رژیم سوریه و هر کسی که حمایتش می‌کند، جدیّت ما را درک نکرده است».

تلاش‌های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست‌ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه روسیه آنکارا گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد

ستاد عملیات مشترک عراق از هلاکت یک سرکرده گروهک داعش طی عملیات ویژه در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی این کشور طی عملیات ویژه‌ای توانستند «سمیر خضر شریف النمراوی» مسئول عملیات انتقال تروریست‌ها و سلاح و مواد منفجره و مهمات میان عراق و سوریه را به هلاکت برسانند.
در این بیانیه آمده است: «النمراوی یکی از سران تروریستی است دستش به خون بسیاری از مردم بی گناه آلوده است».
فرماندهی عملیات مشترک عراق هفته گذشته سومین مرحله از عملیات «وعد الحق» را به منظور تعقیب و پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟