Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرمانداری در انتخابات دوم اسفندماه‌جاری  افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲ رویداد بزرگ کشور  است.

وی برگزاری انتخابات با شکوه و حضور حداکثری مردم را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم در گرو انتخاب نمایندگان با تجربه فرمانداری در شعبه‌های اخذ رأی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه نمایندگان فرماندار در انتخابات باید نقش محوری در شعبه های اخذ رأی داشته باشند تاکید کرد: حفاظت از رأی مردم به عنوان حق الناس از وظایف نمایندگان فرمانداری و عوامل اجرایی انتخابات است و آنها در شعبه های اخذ رأی باید اشراف کامل بر مسائل شعبه ها و افراد داشته باشند.

۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان مهریز برای جمع آوری آرای مردم  پیش‌بینی شد که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر خواهد شد.   

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه جاری  برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در ابرکوه ، ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، بافق ، ۳۰ هزار و ۸۲۷ تن، بهاباد، ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، خاتم ، ۲۳ هزار و ۵۸۷ تن  و  مهریز را  ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ذکر کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند .

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کشور انتخابات شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۹۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه ستاد انتخابات شهرستان به ریاست محسن قضاتلو فرماندار و رئیس هیئت اجرایی برگزاری انتخابات پردیس و با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار، بخشداران و مدیران واحدهای فرمانداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار و پیرامون نحوه برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در پردیس مباحث مختلفی مطرح شد.

فرماندار شهرستان پردیس در این نشست با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم در شهرستان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در جلسه هیأت اجرایی که هفته گذشته برگزار شد، جانمایی و تعیین شعب اخذ رأی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد، شهرستان پردیس با ۹۰ شعبه اخذ رأی انتخابات را برگزار کرده و برنامه‌ریزی‌ها باید بر این اساس صورت بگیرد.

در ادامه دبیر ستاد انتخابات به بیان اولویت‌ها و موارد مهم پرداخته و رؤسای کمیته‌ها نیز موارد خود از جمله آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت دوره گذشته را مطرح کردند.

منبع: فارس

کد خبر 745660

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس