رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران شکست
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۹۵۱
سینمای کشور با وجود نزدیک شدن به پایان سال فروش خوبی را پشت سر میگذارد. به گزارش جنوب نیوز، در تازهترین آمار فروش فیلمهای سینمایی در حال اکران، «مطرب» پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفت.
بنا بر این گزارش فیلم «مُطرب» توانسته است به فروش ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خود برسد که با این حساب فروش فیلم «هزارپا» را پشت سر گذاشته و توانسته بدون در نظر گرفتن تورم، پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
البته مخاطب این فیلم سینمایی ۳ میلیون نفر است در حالی که مخاطب فیلم هزارپا ۴ میلیون نفر حساب شده بود.
در ادامه آمار کامل فروش فیلمهای سینمایی در حال اکران را میخوانیم:
«جهان با من برقص» ۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون
«مطرب» ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
«زیر نظر» ۸ میلیارد و ۲۳۷ میلیون
«چشم و گوش بسته» ۱۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون
«تورنادو» ۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون
«بنیامین» ۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون
«۲۳ نفر» ۱ میلیارد و ۹۸۶ میلیون
«جان دار» ۳ میلیارد ۶۸۳ میلیون
«یادم تو را فراموش» ۸۰ میلیون
«منطقه پرواز ممنوع» ۵ میلیارد ۸۹۹ میلیون
منبع: تسنیممنبع: جنوب نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تمساح خونی و تأثیر جواد عزتی بر فروش 100میلیاردی/ رکورد شگفتانگیز یک فیلم اولی
عصر ایران؛ رضا صائمی- فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازۀ زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شده است. این یک رکورد شگفتانگیز برای یک فیلم اولی است و قطعا راز فروش را باید با نام جواد عزتی گره زد. این به معنای تقلیل فیلم به صرف نام و حضور یک چهره نیست زیرا منتقدان سینما از حیث فرم و محتوا هم به جواد عزتی در نخستین تجربه فیلمسازی نمرۀ قبولی دادهاند.
جواد عزتی سود سرمایه گذاری خود در مقام بازیگر را به ویژه در یک دهه اخیر حالا در مقام کارگردان و فیلم ساز دریافت می کند. او تجربه بازی در یک گروه تئاتر مدرسه ای شروع کرد، بعد با همکاری دوستانش،یک گروه تئاتر خیابانی تشکیل داد و بعد در رشته تئاتر هنرستان سوره ثبت نام کرد و در ادامه در دانشگاه هم به این رشته ادامه داد تا اینکه روزی سعید آقاخانی دخترش را برای دیدن تئاتر کودکان به نمایش عزتی برد و سال بعد، او را برای بازی در مجموعه قصههای شبانه معرفی کرد.
عزتی نخستین کار حرفهای خود را با این مجموعه تجربه کرد و بعدها با حضور در مجموعه های طنز مهران مدیری به شهرت رسید.
همان حضور موجب شد تا خیلی ها او را به عنوان بازیگر کمدی بشناسند و البته او هر بار در ژانری کمیک حضور یافت، توانست با خلاقیت و طنازی شخصی خودش، نظر مخاطب را به خود جلب کند. اما بعدها با حضور در نقش های جدی و تجربه بازی در ژانرهای مختلف، توانمندی خود را در درام و تراژدی نشان داد. از بازی در نقش روحانی گرفته تا مامور امنیتی. از نقش یک رزمنده تا نقش یک کاراکتر ترسناک.
چند سال پیش در اکران عمومی شنای پروانه و در نمایش خانگی دو فیلم جاندار و جهان با من برقص با بازی او در حال نمایش بود؛ سه نقشی که نه تنها هیچکدام کمدی نبود که بسیار تلخ و عبوس و تراژیک هم بود و او در همه این فیلم ها توانست بدرخشد و نشان دهد او یک بازیگر چند بعدی است و نمی توان او را به ژانر یا شکل خاصی از بازیگری محدود کرد.
هم توانایی تیپ سازی در طنزهای آیتمی دارد هم توانایی شخصیت سازی در درام های جدی. عزتی به همان اندازه که می تواند بخنداند می تواند بگریاند و بترساند.بی آنکه ذهنیت مخاطب از نقش های کمدی و جدی او تداخلی در پذیرش و باورپذیری آنها ایجاد کند.
گرچه شباهت بین نقش هایش زیاد شده اما تفاوت های ظریفی از حیث بازی دارند که قابل تشخیص است.معتقدم جواد عزتی در میان بازیگرانی که از نقش های کمدی به نقش های درام و جدی سوق پیدا کرده اند توانایی ویژه ای دارد و حالا با موفقیت نسبی اش در تجربه کارگردانی، نشان داد که در فیلمسازی هم هنرمند با استعدای است.
خیلی از بازیگرانی که به واسطه بازی هایشان مشهور و محبوب شدند، این سرمایه را در کارگردانی خرج کردند اما در گیشه شکست خوردند،
موفقیت "تمساح خونی" نشان داد عزتی صرفا از اعتبار نامش در بازیگری برای فیلمسازی استفاده نکرده و سعی کرده فیلمی بسازد که بتواند تماشاگر را راضی از سینما برگرداند.
خودش درباره این تجربه در نشست خبری فیلم در جشنواره فجر گفته بود: «من ذات سینمای ایران را خیلی دلی دوست دارم. دوست داشتم آشتی کنان بین سینمای ایران و تماشاچی را با یک کبریت کوچک گرم نگاه دارم. قصدم تفاوت گذاشتن بین این کمدی و دیگر فیلمها نیست و دیدگاه خودم را فقط ساختم.» آمار فروش فیلم اما نشان میدهد او فقط یک کبریت کوچک روشن نکرده، بلکه چراغ تاریک سینما را روشن کرده است و شایسته است بگوییم آقای عزتی! عزت زیاد.
کانال عصر ایران در تلگرام