Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@05:44:32 GMT

لری تسلر، مخترع کپی و پیست درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۱۹۸

لری تسلر، مخترع کپی و پیست درگذشت

لری تسلر، مخترع کات، کپی و پیست در رایانه ها در سن ۷۴ سالگی درگذشت. تسلر همچنین با اپل، یاهو و آمازون همکاری کرده بود.

به نقل از ایندیپندنت، «لری تسلر»، مخترع «کپی و پیست» در سن ۷۴ سالگی در گذشت. تسلر نقشی کلیدی در توسعه طیفی از محصولات اپل داشت و به عنوان نایب رئیس «اپل نت» و «اپل ادونسد تکنولوژی گروپ» فعالیت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او پس از تحصیل در دانشگاه استنفورد در واحد تحقیق و توسعه شرکت Xerox PARC مشغول شد. اما مهم‌ترین دستاورد او اختراع «کات، کپی و پیست» بود. این قابلیت اکنون در تمام رایانه‌های مدرن وجود دارد.
او در سال ۱۹۷۹ میلادی با استیو جابز ملاقات کرد. در آن زمان اپل قصد داشت واحد Xerox PARC را بخرد. سیستم‌های موجود در Xerox PARC بعدها الهام بخش ساخت رایانه مکینتاش شدند.
تسلر یک سال پس از ملاقات با جابز، در پروژه «لیزا» متعلق به اپل فعالیت کرد که هدف آن تلاش برای ساخت رایانه تجاری بود. اما این پروژه شکست خورد. با این وجود پروژه مذکور گامی مهم در صنعت فناوری به حساب می‌آید که به پیشرفت فناوری‌های رایانشی منجر شد.
او پس از اپل، در آمازو و یاهو فعالیت کرد و در دهه گذشته به عنوان مشاور فناوری با شرکت‌ها همکاری می‌کرد. برچسب ها: لری تسلر ، اپل ، یاهو ، کپی پیست

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اپل یاهو کپی پیست کپی و پیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از این پس فقط ورزشکارانی که دارای شناسنامه ورزشی، کارت بیمه ورزشی و در فهرست ورزشکاران دارای سوابق و سازمان یافته قرار داشته باشند اجازه دارند در پیست اسکی شیرباد فعالیت کنند.
علیرضا تاج فیروز  افزود: بر اساس این تصمیم، پیست اسکی شیرباد در زمره اماکن ورزشی قرار داشته و تابع قوانین و مقررات اماکن ورزشی خواهد بود. 
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح در راستای حمایت از مجموعه پیست اسکی و جلوگیری از اتفاقات همچون بهمن ماه سال گذشته است.
تاج فیروز افزود: خود مسئولان پیست باید نظارت کنند تا ورزشکاران سازمان یافته در پیست حضور یابند و در غیر این صورت دادستانی گلبهار ورود خواهد کرد.
وی گفت: جاده ورودی به پیست هم از شرایط مطلوبی هنگام بارندگی برخوردار نبوده و خطر آفرین است.

دیگر خبرها

  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • عکسی تازه از علی دایی با یک دختر در پیست اسکی
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید