Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، قرار است پارلمان تونس روز چهارشنبه آتی اعطای رأی اعتماد به کابینه جدید این کشور را بررسی کند.

لازم به ذکر است که «الیاس الفخفاخ» که از سوی رئیس جمهور تونس مأمور تشکیل دولت جدید این کشور شده است اسامی وزرای پیشنهادی کابینه خود را روز گذشته اعلام کرد.

الفخفاخ گفت که دستیابی به کابینه‌ای را که دربرگیرنده گروه‌های مختلف سیاسی است به رئیس جمهور تونس ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود که این کابینه متعلق به تمام تونسی‌ها خواهد بود.

این در حالی است که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس پیش از این از احتمال انحلال پارلمان و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت عدم دستیابی دولت جدید به رای اعتماد پارلمان خبر داده بود.

قیس سعید در دیدار با راشد الغنوشی رئیس پارلمان و یوسف الشاهد نخست وزیر دولت پیشبرد امور تونس گفت: قانون اساسی مرجع ماست و در صورتی که دولت پیشنهادی به پارلمان رای اعتماد کسب نکند پارلمان منحل خواهد شد و به مردم به عنوان صاحبان حاکمیت رجوع خواهد شد.

کد خبر 4857858 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس ریاست جمهوری تونس ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ایران رژیم صهیونیستی ادلب روسیه ترکیه معامله قرن دونالد ترامپ فلسطین ارتش سوریه ویروس کرونا عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از دو هفته قبل کارشناسان نهاد ریاست جمهوری در استان سمنان تردد دارند و مسائل در نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بازدیدهایی نیز انجام شده است، تاکید کرد: مجموعه استان برای سفر دوم هیأت دولت سیزدهم آمادگی کامل را دارند.

وی با اشاره به اینکه هیأت دولت پنجشنبه در استان سمنان حضور خواهد داشت، افزود: مقرر شده که وزرای کابینه در شهرستان‌های مختلف استان حضور پیدا کرده و شورای اداری شهرستان‌ها به ریاست آن‌ها برگزار شود همچنین برنامه افتتاح پروژه‌ها را نیز خواهیم داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خوبی برای سفر دور دوم هیأت دولت به استان در نظر گرفته شده است، گفت: از همه اقشار و گروه‌ها می‌خواهیم که در استقبال و دیدار مردمی رئیس جمهور در سمنان و شاهرود حضور پر رنگی داشته باشند تا روزی تاریخی در تقویم استان سمنان رقم بخورد.

هاشمی با بیان اینکه در سفر دور اول هیأت دولت به استان سمنان که آبان سال ۱۴۰۰ برگزار شد، ۱۳ هزار فقره قرض الحسنه به مردم استان پرداخت شد، بیان کرد: تفاهم نامه بخش خصوصی برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری‌های کشور از جمله دیگر برکات سفر دور اول رئیس جمهور به استان بود.

وی با بیان اینکه در سفر دور اول هیأت دولت به استان سمنان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شد، ابراز کرد: ۴۷۶ ریز پروژه نیز در سفر اول رئیس جمهور به استان در قالب ۱۴۵ مصوبه به تصویب رسید که شاهد تحولات خوبی از قبل این طرح‌ها و پروژه‌ها بوده‌ایم.

کد خبر 6079970

دیگر خبرها

  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • قدردانی رئیسی از ابراز همدردی رئیس جمهور نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران