Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا حمید چوبینه (مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران) خصوص جلسه اضطراری صبح پنجشنبه اول اسفند شهرداری و تکالیفی که برای شرکت شهر سالم برای مقابله با کرونا ویروس درنظر گرفته شده است، گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، در بحث پیشگیری و آموزش حوزه های مختلفی که در ارتباط با شهرداری تهران هستند پیش زمینه هایی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیروز نیز که خبر ابتلا و درگذشت هموطنان ما در قم منتشر شد، با دستور شهردار تهران مقرر گردید تدابیر بیشتری در نظر گرفته شود که همه آنها ذیل سیاست های وزارت بهداشت است.

او ادامه داد: طبق صحبت هایی که با معاون وزیر بهداشت، دکتر حریرچی داشتم، توصیه هایی را در بحث اماکن و وسائل نقلیه عمومی و مراکزی که محل ازدحام جمعیت است از جمله مترو، اتوبوس، بی.آر.تی و همچنین اماکن دربسته داشتند تا آموزش ها و اطلاع رسانی صورت گیرد و تدابیر بهداشتی در این اماکن لحاظ گردد.

چوبینه با اشاره به جلسه اضطراری صبح امروز شهردار تهران با معاونین خود در زمینه کروناویروس گفت: شهردار تهران دستور ویژه دادند و جلسه ای با حضور مدیرعامل اتوبوسرانی، متروی تهران و مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی امروز برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکانات شهرداری تهران در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد، گفت: ذیل سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و شهردار تهران دستور دادند هر نوع همراهی و کمکی که از شهرداری تهران امکان پذیر است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. درخواست ویژه وزارت بهداشت مبنی بر گسترش آگاهی رسانی و آموزش به شهروندان به صورت گسترده در اماکن عمومی و سطح شهر است و تمام اماکن شهرداری نیز در راستای این سیاست ها آمادگی لازم را دارند.

او گفت: این دستورالعمل از صبح اجرایی شده است و آگاهی رسانی و آموزش های شهروندی در زمینه کرونا ویروس طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود. 

کد خبر 485501 برچسب‌ها كروناويروس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس تهران شهرداری تهران شهردار تهران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی امروز شورا گفت: قطار ملی مترو مراحل آزمایشی را برای ورود به ناوگان مترو با موفقیت گذرانده است.

مهدی چمران افزود: واگن‌های ملی بعد از گذراندن مراحل آزمایشی می‌توانند وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند. رئیس شورا همچنین درباره ورود اتوبوس‌های جدید در آبان ماه به ناگان حمل و نقل عمومی افزود: فکر نمی‌کنم خودروسازان تا پایان امسال هم بتوانند اتوبوس‌های برقی را بسازند.

رئیس شورا گفت: اتوبوس‌هایی که درحال حاضر تحویل داده می‌شود، معمولی و دیزلی هستند که همین‌ها نیز متاسفانه براساس آنچه وعده داده شده بود، تحویل داده نمی‌شود.

مهدی چمران در ادامه گفت: تاکسی‌های برقی را هم بخش خصوصی وارد کشور می‌کند در این زمینه طرح‌هایی پیش‌بینی شده که براساس آن عمل خواهد شد.

رئیس شورا درخصوص روند اجرای مسکن‌سازی در تهران نیز گفت: درحوزه مسکن ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کار اصلی با وزارت مسکن است.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته سلامت شورا پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران را مطرح کرد.

سوده نجفی گفت: با بررسی وضع سلامت شهر تهران طرحی تحت عنوان تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران در کمیته سلامت تهیه شده که امروز به صورت یک فوریت به شورا ارائه می‌شود تا در صورت تأیید بررسی شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این تصور وجود دارد که بیمارستان‌های متعدد و پیشرفته در تهران وجود دارد و وضع در مقایسه با دیگر شهر‌ها مطلوب است، اما سرانه سلامت تهران در مقایسه با برخی استان‌ها مناسب نیست و باید حساسیت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا از شهرداری خواست در تبلیغات محیطی به آموزش‌های شهروندی توجه کند.

جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به جان باختن ۶ نفر درحادثه آتش سوزی در شرق تهران، سقوط کودکی در چاه، فوت دو کودک در استخر، مصدومیت یک کودک در انفجار بالن‌های تبلیغاتی گفت: این حوادث نشان دهنده اجرا نشدن ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و محیط در محل اجرای طرح هاست بنابراین از شهرداری می‌خواهیم ایمنی را در محل همه طرح‌ها رعایت کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم در نشست امروز از عملیاتی نشدن تعهدات در تأمین ون‌ها انتقاد کرد و گفت:هنوز وزارت کشور درباره ون‌های اهدایی اقدامی انجام نداده و شهرداری هم پیگیری‌هایش به نتیجه نرسیده و این در حالی است که قرار بود با بودجه اختصاص داده شده نوسازی ون‌ها انجام شود که نشده است که امیدواریم شهردار تهران پاسخگوی این موارد و مطالبات باشد.

علی‌اصغر قائمی درباره تاکسی‌های برقی هم گفت: حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و فقط وعده ورود خودروی برقی داده شده و شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز روز جهانی زمین پاک است، خواستار حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین، کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی شد.

مهدی پیرهادی گفت: در برخی کلانشهر‌ها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است بنابراین باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از مدیریت شهری برای مبارزه با بحران کم‌آبی در حوزه آبیاری فضای سبز و ایجاد مخازن آب اضطراری در بوستان قدردانی کرد و افزود: در این دوره از مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در این نشست گفت: اقدامات شهرداری در سال گذشته درخصوص نمایشگاه کتاب مناسب بود، بنا بر این است که امسال نیز با اقدامات مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق خوبی در این حوزه بیفتد.

علیرضا نادعلی افزود: از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت، نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد که کمیته فرهنگی آن در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و شهرداری تهران نیز همکاری لازم را خواهد داشت تا اتفاق خوبی روی دهد.

دیگر خبرها

  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس
  • مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی شهرداری منطقه یک بازدید کرد/ پیشرفت قابل توجه شهرداری منطقه یک در اجرای پروژه‌های ترافیکی