Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:48:59 GMT

۵۰ درصد اماکن ورزشی باید در اختیار بانوان قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۴۱۴

۵۰ درصد اماکن ورزشی باید در اختیار بانوان قرار گیرد

ایسنا/کردستان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: تاکید بر این است که حدود ۵۰ درصد از تمامی اماکن ورزشی که ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسد در اختیار بانوان قرار بگیرد و زنان از حقی برابر با آقایان برخوردار باشند.

مسعود سلطانی‌فر صبح امروز پنجشنبه اول اسفند با حضور در مراسم گرامیداشت هفته زن و روز مادر در دانشگاه کردستان، با اشاره به بازدید خود از ورزشگاه بزرگ ۶ هزار نفری استان اظهار کرد: بعد از سال‌ها توقف  پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری استان طی دو سال گذشته با همت و همکاری مسئولان استانی این پروژه مجددا فعال شده و تا به امروز ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  قرار است ظرف ۱۰ روز آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بهره‌برداری این پروژه در سفر آینده رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و افزود: این پروژه در سفر آینده ریاست جمهوری به استان کردستان با حضور ریاست‌جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

سلطانی‌فر ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در چند سال گذشته حدود ۱۲۰ پروژه ورزشی را افتتاح و به بهره برداری رساندیم.

وی تصریح کرد: در طول چند سال گذشته در نقاط مختلف استان اعم از مناطق محروم و شهرستان‌های استان سالن‌های مختلف، استخرهای سرپوشیده، استادیوم فوتبال و  زمین چمن مصنوعی ساخته شده که قطعا ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در آینده تاثیرات مثبتی در ایجاد شادابی، نشاط و افتخار آفرینی ورزشکاران استان در میادین ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که در مدت باقی مانده عمر این دولت با کمک مدیران استان و همکاری‌های لازم سایر پروژه‌های باقی مانده استان را نیز تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عنوان کرد: تاکید بر این است که حدود ۵۰ درصد از تمامی اماکن ورزشی که ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسد در اختیار بانوان قرار بگیرد و زنان از حقی برابر با آقایان برخوردار باشند.

مسعود سلطانی‌فر با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در میادین ورزشی وجود ندارد گفت: امروزه بانوان در مسابقات سالنی و میدانی حضور و مسابقات را از نزدیک رصد می‌کنند اما متاسفانه در بعضی از دیدارهای ورزشی به دلیل اینکه ممکن است هوادارن تیم‌ها نسبت به هم از الفاظ رکیکی که مناسب شان بانوان نیست استفاده کنند، از حضور بانوان جلوگیری شود که این به دلیل ملاحظات فرهنگی است .

وی ادامه داد: امید است در آینده با فرهنگ سازی مناسب و بالا رفتن آستانه تحمل هواداران ورزشی شرایط مناسب برای حضور بانوان در میادین ورزشی فراهم شود.

وی با اشاره به آمار مدیران خانم در دستگاه‌های اجرایی دولت ادامه داد: یکی از سیاست‌گذاری‌هایی که رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم انجام داد این بود که در پایان دولت دوازدهم باید به سطحی برسیم که حدود ۳۰ درصد از مدیران کشور را بانوان تشکیل دهند، که خوشبختانه بر اساس آمار و بررسی‌های دقیق از بین مدیران سطوح مختلف از مدیران استان ۲۶ درصد را بانوان تشکیل میدهند و ما تنها ۴ درصد با هدف خود فاصله داریم.

سلطانی‌فر در خصوص حضور ۴۲ درصدی زنان کارمند در بخش‌های مختلف دولتی تاکید کرد: با توجه به حضور ۴۲ درصدی زنان در بخش‌های دولتی کشور این روند روزبه روز در حال افزایش است و سیاست دولت بر بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای توسعه کشور است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور ریاست جمهوری بخشی از کارکنان دولت که از مزایای بخش فصل چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری بهرمند نشده‌اند تا سقف ۵۰ درصد از این مزایا بهرمند شوند.

وزیر ورزش و جوانان کل کشور در پایان با اشاره به روز حماسی ۲ اسفند ماه یادآور شد: امید است مردم همانند سال‌های پیش در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنندو  انتظار می‌رود که مردم ایران با درک صحیحی از اوضاع فعلی کشور و اینکه با افزایش میزان مشترک همکاری با دولت می‌توان بهتر با تهدیدات دشمن مقابله کرد، فارغ از اینکه به چه گروهی و به چه کاندیدایی گرایش دارند انتخاب اصلحی داشته باشند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند و با حضور خود خط بطلانی بر افکار پلید دشمنان بکشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير ورزش و جوانان استانی ورزشی بهره برداری حضور بانوان سلطانی فر ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جاری آغاز شده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان‌کرد: اکنون ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌تدریج افتتاح خواهند شد.

گفتنی است؛ دولت مردمی سیزدهم رکورددار نوسازی مسکن در بافت فرسوده است. در حالی که در نخستین جلسه قرارگاه مسکن با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، آمار صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

 تاکنون بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می‌گیرند؛ بسته‌هایی که باید توسط شهرداری‌های همه شهرها اجرایی شود.

در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی مهم‌ترین آن‌هاست.

برپایه این گزارش، صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ارائه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد)، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط اداره‌های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره و صدور پایان کار در کمترین زمان از جمله این مشوق‌هاست.

اعطای طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏‌افزا، پارکینگ راحت‏‌تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض در این بسته پیش‌بینی شده است.

استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند. در این زمینه تاکنون ۳۶۰ شهر اقدام کرده و بسته تشویقی خودشان را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد