Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، آقازاده با حضور در واحد بازیافت بخارات هیدروکربنی مجتمع پتروشیمی شازند پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی این مجتمع را افتتاح کرد.
استاندار مرکزی در جریان بازدید از این طرح از تلاش ها و توانمندی متخصصین شرکت به دلیل راه اندازی این پروژه مهم تقدیر و تشکر نمودند.
یکی از محصولات استراتژیک و ارزشمند پتروشیمی شازند که به طور متوسط روزانه حدود یک هزار تن تولید می شود ترکیبات هیدروکربنی از قبیل A92 A80, PGH, می باشد که درحال حاضر بخش عمده این محصولات به کشورهای منطقه صادر می گردد که محصولات یاد شده به صورت مایع و به وسیله تانکرهای حمل و نقل جاده ای بارگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به هنگام بارگیری از طریق دریچه های بالای مخزن مقدار قابل توجهی بخارات هیدروکربنی از بالای دریچه ها در هوای اطراف منتشر می‌گردد که با توجه به ترکیب درصد مواد تشکیل دهنده محصولات فوق الذکر (این مواد هیدروکربنی) قابلیت انتشار، انفجار ،اشتعال، آتش سوزی و انتشار در محیط را می تواند به همراه داشته باشد. همچنین انتشار بخارات هیدروکربنی باعث هدررفت مقادیر قابل توجهی ترکیبات ارزشمند می گردید که تقریباً حدود دو هزار لیتر در روز محاسبه  می گردد. با اجرای طرح احداث واحد VRU جمع آوری ایمن و بازیافت بخارات هیدروکربنی در مجتمع پتروشیمی شازند به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
برای اجرای این طرح که مدت دو سال و شش‌ماه به طول انجامید میزان یک میلیون و یکصد هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیست و پنج میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی انجام گرفت که این هزینه در راستای حفظ محیط زیست و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است که رویکرد و هدف ویژه مدیریت ارشد پتروشیمی شازند را محقق ساخته است. 
طراحی، نظارت و اجرای این طرح تحت مدیریت امور طرح‌های توسعه و تلاش مجدانه و همکاری کارشناسان متخصص بخش های مختلف شرکت پتروشیمی شازند به سرانجام رسیده است.
شرکت پتروشیمی شازند با راه اندازی پروژه کهاب (VRU)  حدود 1،5 لیتر مواد هیدروکربنی به ازای هر متر مکعب محصول مایع در حال بارگیری را بازیافت خواهد نمود که این اقدام در جهت صیانت از محیط زیست و پاکی محیط پیرامونی و رعایت صرفه جویی نقش اساسی داشته و مضافاً  اینکه کنترل و کاهش آلودگی هوا و حفظ اکوسیستم های منطقه نقش بسزایی را ایفا می نماید.
در حاشیه افتتاح پروژه کهاب شرکت پتروشیمی شازند در جلسه ای که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن جلسات مجتمع پتروشیمی برگزار شد، مهندس ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت : علی رغم تشدید تحریم های ظالمانه بین المللی در سال جاری و تحمیل فشار بر صنایع کشور، خوشبختانه با تلاش سایر همکاران و حمایت های ویژه استانداری مرکزی، شرکت پتروشیمی شازند در سال 98 عملکرد مناسبی داشته و پیش بینی می شود فروش این شرکت تا پایان سال به حدود 65000 میلیارد ریال برسد که این میزان فروش یک رکورد محسوب می شود.
مدیرعامل خاطر نشان ساختند شرکت پتروشیمی شازند در مرداد ماه 98 با انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی خود برای اولین بار در کشور به دانش فنی و تکنولوژی توربو کمپرسورهای الفین دست یافت و این موفقیت ها با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان این شرکت و بدون حضور متخصصین خارجی صورت پذیرفت و این شرکت آماده ارائه دانش و تجربیات تعمیرات اساسی خود به سایر مجتمع های پتروشیمی کشور می باشد. همچنین این شرکت موفق به بومی سازی ساخت داخلی بیش از هزار قطعه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی شده است.
وی با اشاره به صادرات شرکت گفت: با تلاش ها و پیگیری های فراوان این شرکت بازارهای صادراتی خود را در کشورهای آسیای میانه گسترش داده و ضمن تامین نیاز بازار داخلی، صادرات پتروشیمی شازند در سال 98 به 200 میلیون دلار خواهد رسید.
مهندس ولدخانی با اشاره به فعالیت های شرکت در زمینه تحقق مسئولیت های اجتماعی و پروژه های زیست محیطی به اجرای پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی (VRU) گفت: روزانه نزدیک به 1000 تن از محصولات هیدروکربنی از مجتمع بارگیری می شود که بخشی از این بخارات در فضای آزاد منتشر گردیده که با اجرای این پروژه بخارات منتشر شده جمع آوری و به محصول تبدیل می شود. همچنین پروژه طرح توسعه واحد اتوکسیلات نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید که با اجرای آن شاهد افزایش تولید این محصول خواهیم بود.
مدیرعامل پتروشیمی شازند در پایان به جذب نیروهای بومی در پتروشیمی شرکت نیز اشاره داشت و گفت: با همکاری و تعامل خوب شرکت با مسئولین استان و شهرستان ظرف دو سال و نیم گذشته بیش از 1000 نفر نیروی بومی در این شرکت جذب شدند و همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته موضوع جانشین پروری نیز در حال انجام است.
در ادامه مهندس آقازاده استاندار مرکزی در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی کارکنان و مدیران شرکت پتروشیمی شازند گفت: علی رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه بین المللی شاهد مدیریت علمی و اقتصادی بسیار خوبی در پیشبرد اهداف شرکت پتروشیمی شازند هستیم و همواره اخبار بسیار خوبی از دستاوردها و موفقیت های این شرکت منتشر می شود.
استاندار مرکزی با اشاره به افتتاح پروژه کهاب پتروشیمی شازند گفت : اجرای این پروژه یکی از گام های بزرگ این شرکت در راستای صنعت سبز بودن مجتمع پتروشیمی شازند است و مردم استان بدانند که پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده ها، سبز بودن و بخش های محیط زیست عملکرد بسیار موفقی داشته و می تواند به عنوان یک الگو برای همه صنایع باشد.
وی خاطر نشان ساخت: جمع آوری گازهای هیدروکربنی می تواند منجر به افزایش تولید ناخالص این شرکت شود و به کاهش پراکندگی گازها در محیط پیرامونی کمک شایانی می نماید.
مهندس آقازاده با اشاره به انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند گفت: تعمیرات اساسی اخیر این شرکت بدون حضور مهندسین خارجی و با توانمندی متخصصین و کارشناسان پتروشیمی شاند به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت به پایان رسید و این موفقیت افتخار بزرگی در زمینه خودکفایی و استقلال اقتصادی و صنعتی می باشد.
استاندار مرکزی به وضعیت فروش پتروشیمی شازند نیز اشاره نموده و گفت: این شرکت با فروش بیش از 65000 میلیارد ریالی رکورد بسیار خوبی در زمینه فروش به ثبت رسانده که نیاز بازار داخلی را به محصولات تولیدی این شرکت مرتفع نموده است.
آقازاده در ادامه افزود: در سال گذشته استان مرکزی بیش از 1 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته که بخش عمده ای از این صادرات مربوط به پتروشیمی شازند می باشد و در سال جاری نیز نقش این شرکت در صادرات استان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و پیش بینی می شود پتروشیمی شازند در سال 98 بیش از 200 میلیون دلار صادرات به اقصی نقاط جهان داشته باشد.


استاندار مرکزی در پایان با تقدیر از روند جذب نیروی بومی در شرکت پتروشیمی شازند گفت : امیدواریم با تلاش ها و پیگیری های مسئولین این شرکت روند جذب نیروی بومی استمرار یابد.

48

کد خبر 1354937

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی شرکت پتروشیمی شازند بخارات هیدروکربنی پتروشیمی شازند مجتمع پتروشیمی استاندار مرکزی تعمیرات اساسی تلاش ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است