Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی بهاری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی افزود: اعتبار این بخش در گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود که امروز به یک میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین روز گذشته با استاندار خراسان جنوبی جلسه‌ای داشتیم که ۲ میلیارد تومان اعتبار هم در بخش تملک دارایی به اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دادند و امروز تکلیف ما سنگین‌تر شده چون نمی‌توانیم بگوییم پول نیست یا توجه کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: وظیفه ما چندین برابر شده و در خراسان جنوبی نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم که با دستان پرتوان فرهنگیان و فرهنگ دوستان رقم می‌خورد هرچند ممکن است آزمون و خطا هم باشد که لازمه پیشرفت همین آزمون و خطاها است و امیدواریم شاهد رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی باید سرانه مطالعه در جامعه را هم تحت تاثیر قرار دهد و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان این بحث را رصد کنند که این فعالیت‌های فرهنگی و زیربنایی چه اثری در جامعه داشته است.

بهاری گفت: وقتی جلسات هر سال برگزار می‌شود باید نتایج آن همیشه رصد و اهداف استانی برای آن تعریف شود که روحیه استدلال و نقدپذیری افراد در گروه‌ها افزایش یابد.

وی اظهار داشت: یکی از اعتبارات دیگری که استاندار خراسان جنوبی سال گذشته همت کردند درخصوص خانه مطبوعات بود که برای آن اعتباری را اختصاص دادند و امیدواریم خانه مطبوعات کمک حال بخش کتابخوانی باشد.

وی نشاط و شادابی را در جامعه کم دانست و گفت: از دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم در این زمینه تلاش مضاعف کنند و از هر وسیله ممکن مثل کتاب، موسیقی، مراسم مذهبی و... روحیه نشاط و شادابی را تقویت کنند تا جامعه در روند توسعه شتاب بیشتری بگیرد چون ما نمی‌توانیم به دلیل اینکه احتمال دارد آسیب‌هایی رخ دهد مقوله‌های نشاطآور جامعه را حذف کنیم و جامعه را به سمت افسردگی سوق دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: شروع کتابخوانی از رده‌های پایین سنی یک موهبت و فرصت خوبی است تا بتوانیم در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های موثر و مستمری داشته باشیم.

او گفت: خراسان جنوبی به ویژه بیرجند به دلیل داشتن مدرسه شوکتیه از سال‌های دور به مدارس بزرگ در پایتخت کشور تنه می‌زند و شخصیت‌هایی مانند علامه فرزان برای ما باعث افتخار است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ چرخه‌ای داریم که هرجا در آن تزلزل ایجاد شود، ضعف در آموزش رخ می‌دهد.

بهاری گفت: اگر این چرخه که از نخبگان شروع و بسترهای آموزشی فراهم می‌شود، ادامه یابد و آموزشگاه‌ها هم کار خود را انجام داده و نخبه‌پروری کنند، چرخه فرهنگ درست حرکت کرده اما هرجا این چرخه دچار مشکل شود با آسیب مواجه می‌شویم.

وی اظهار داشت: در این استان مفاخری چون پروفسور گنجی، عبدالعلی بیرجندِی، ابن حسام خوسفی، جعفر یاحقی و بزرگمهر قاینی را داریم و پزشکانی مانند دکتر محمد رفیعی که با داشتن شغل پزشکی در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و این مفاخر در حوزه فرهنگ وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و باید بیشتر در این حوزه کار کنیم تا آبروی گذشتگان خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در کنار ظرفیت‌های غنی فرهنگی که از گذشته داریم باید آموزش‌های روزآمد را هم داشته باشیم.

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی تیرماه سال جاری با شرکت ۳۰۰ باشگاه کودک و با هدف آموزش مربیان حوزه کودک و نوجوان و ترویج کتابخوانی بین نوجوانان آغاز شد.

۸۵ مربی در حوزه کودک، دوره‌های آموزشی لازم را در این مدت سپری کردند و در مراسم اختتامیه از یک باشگاه کتابخوانی بیرجند و یک باشگاه برتر شهرستان قاینات تجلیل شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا پول خراسان جنوبی فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه های عمومی استان مدرسه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ

استاندار قزوین، گفت: پس از استقرار دولت سیزدهم در مسند اجرایی کشور، بودجه فرهنگی به صورت چشمگیری و متناسب با نیاز افزایش یافت که استان قزوین از این قاعده مستثنی نبوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در محل دفتر امام قزوین با حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: پس از استقرار دولت سیزدهم در مسند اجرایی کشور، بودجه فرهنگی به صورت چشمگیری و متناسب با نیاز افزایش یافت که استان قزوین از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که رشد فرهنگی استان قزوین نسبت به سال گذشته رشد و توسعه چشمگیری را داشته است.

استاندار قزوین یادآورشد: قرارگاه ویژه‌ای با همکاری دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، دستگاه‌های اجرایی و امنیتی در جهت تحلیل و برسی مسائل استان قزوین راه‌اندازی کرده‌ایم.

اعلایی، تصریح کرد: توسعه حوزه ورزش نقش اساسی را در افزایش شور و نشاط اجتماعی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: صعود تیم فوتبال شمس آذر قزوین به لیگ برتر فوتبال ایران برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش استان قزوین موضوعی بود که تبعات فرهنگی و توسعه شور و نشاط اجتماعی را به همراه داشت.

استاندار قزوین با تاکید بر انجام وظایف دستگاه های متولی امر در حوزه فرهنگی، افزود: حوزه فرهنگ حوزه وسیع و بزرگی بوده و مقوله فرهنگ مقوله‌ای انتزاعی است، پس دستگاه‌های متولی امر باید با بودجه‌ای که در اختیارشان قرار دارد به وظایف مهم خود در حوزه فرهنگی بپردازند.

اعلایی در پایان تاکید کرد: باورهای عمیق اعتقادی و فرهنگی هنوز هم بین مردم قزوین رایج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ