Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@15:17:33 GMT

نرخ تورم بهمن ماه اعلام شد؛ ۳۷ درصد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۹۱۵۶

نرخ تورم بهمن ماه اعلام شد؛ ۳۷ درصد

ساعت24-نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۶ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ٤.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ واحد درصدی به ١٩.٧ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٢٧.٥ درصد رسیده است.

کاهش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن ماه ١٣٩٨ به عدد ٢٥ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥ درصد بیشتر از بهمن ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ۴.۳ واحد درصدی به ١٩.٧ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٢٧.٥ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۲۵.۱ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۱.۱ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲۴.۴ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه بهمن ١٣٩٨ به ۱.۱ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٠.٨ درصد و ١.٢ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۱.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٠.٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۱.۶ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۳۶.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴۰.۱ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

تغییرات قیمت‌ها در ماه جاری

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (پیاز، بادمجان و فلفل دلمه) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «حمل و نقل» (انواع اتومبیل سواری) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

هم‌چنین متوسط بهای یک متر مکعب گاز مصرفی خانوارها و گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده آنها» (گوشت گاو، گوشت گوسفند) نسبت به ماه قبل، کاهش قیمت داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در بهمن ماه ١٣٩٨ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۶.۳ درصد برای دهک اول تا ٣٨.٩ درصد برای دهک دهم است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: واحد درصد کاهش داشته آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه قبل نرخ تورم نقطه ای نرخ تورم ماهانه نرخ تورم سالانه برای خانوارهای خانوارهای کشور واحد درصدی بهمن ماه ١٣٩٨ درصد رسیده خوراکی ها شاخص قیمت گروه عمده درصد بوده ماه قبل ۱ هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری

دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار ترددهای نوروزی تا هشتم فروردین اظهار کرد: آخرین آمار تردد استان تهران در روز هشتم فروردین ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد ثبت شده است که آمار مجموع ترددها از ابتدای طرح تا پایان هشتم فروردین را به رقم ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی رساند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را تجربه کردیم.

وی با اشاره به ترددهای ورودی به استان تهران افزود: تعداد تردد ورودی به استان در نهم فروردین به ۴ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۸۰۰ خودرو رسید که این تعداد تردد بر اساس خروج از استان به رقم ۵ میلیون و ۶ هزار و ۷۰۷ خودرو رسید.

دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به بیشترین آمار تردد در برخی جاده‌های منتهی به تهران و بالعکس تصریح کرد: بیشترین تردد مربوط به آزاد راه تهران-کرج با حجم ترافیکی یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۹ خودرو است که با توجه به آمار ترددها به همین میزان، حجم تخلفات سرعت به ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۲۳ عدد رسید که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصدی ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: آمار تلفات و مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی طبق اعلام راهور و پلیس راه استان در حوزه برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز هشتم فروردین به ۱۰ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش ثبت شد و در ادامه مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز هشتم فروردین ۲۳ نفر که نسبت به مدت مشابه ۴۱ درصد کاهش یافته است.

دربانی ادامه داد: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز هشتم فروردین به ۱۳۸ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش را تجربه کرده؛ تعداد مجروحان تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز هشتم فروردین ماه به ۸۲۵ نفر که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۹ درصد کاهش رسید.

کد خبر 740148

دیگر خبرها

  • ثبت اقامت حدود ۱۰ میلیون نفر شب گردشگران نوروزی در گیلان
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور