Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تازه ترین دور از مناظره دموکرات ها، مایکل بلومبرگ نامزد میلیاردر آمریکایی با حملات رقبای دموکرات خود مواجه شد؛ الیزابت وارن سناتور دموکرات نامزد ریاست جمهوری، او را در رفتار با زنان به دونالد ترامپ تشبیه کرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این مناظره که دیشب (چهارشنبه) برگزار شد، وارن در انتقاد از مایکل بلومبرگ لحن تندی را بکار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش حمایت از مایکل بلومبرگ در نظرسنجی ها رقابت های ریاست جمهوری، جایگاه نامزدهای دموکرات را متزلزل کرده است.

وارن ضمن مقایسه بلومبرگ به ترامپ چنین استدلال کرد که کشور نباید یک میلیاردر سرکش را جایگزین دیگری کند.

این سناتور زن آمریکایی به موضوع شکایت زنان از شرکت مایکل بلومبرگ درباره بدرفتاری جنسی و محیط کاری زن ستیز اشاره کرد که بلومبرگ در پاسخ به او و دفاع از خودگفت زنانی که از شرکتش شکایت کرده اند فقط او را متهم کرده اند که از شوخی هایش خوششان  نیامده است.

مایکل بلومبرگ موسس و مالک عمده شرکت بلومبرگ ال پی شرکت مادر بلومبرگ نیوز است.

مناظره شب گذشته در لحظه حساسی برای همه نامزدهای انتخاباتی آمریکا برگزار شد. انتخابات مقدماتی ایالت نوادا روز شنبه برگزار می شد.

بیشتر نامزدهای حاضر در مناظره، بلومبرگ را که شهردار سابق نیویورک است به دلیل اقدامات پلیس در زمان حضورش به عنوان شهردار در این شهر مورد انتقاد قرار دادند.

برنی سندرز سناتور مستقلی که در انتخابات به عنوان نامزد دموکرات ها شرکت می کند سیاست های اتخاذ شده در آن دوران به ویژه علیه سیاه پوستان و آمریکایی های لاتین تبار را «ظالمانه» خواند و به عبارتی گرایش های او علیه اقلیت ها را مورد انتقاد شدید قرار داد.

جو بایدن نامزد انتخابات که در نظرسنجی ها حمایتش را نزد سیاه پوستان از دست داده است یادآور شد که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل چنین سیاست هایی ناظران وزارت دادگستری را به نیویورک فرستاد. وی که اکنون از نظر جایگاه حمایتی نزد سیاه پوستان در رتبه پایین تری نسبت به مایکل بلومبرگ قرار دارد چنین سیاست هایی را نقض حقوق مردم توصیف کرد.

با وجود این که بلومبرگ قبل از ورود رسمی به عرصه رقابت ها علنا از سیاست های اتخاذ شده در دوران انتصاب او به عنوان شهردار نیویورک عذرخواهی کرده اما وارن چنین  استدلال کرده که این عذرخواهی کافی نیست.

پته بوتیجیج شهردار پیشین «ساوت بند» از ایالت ایندیان و ایمی کلوبشار دیگر نامزدهای دموکرا نیز به بلومبرگ حمله کردند. البته انتقاد بوتیجیج شامل برنی سندرز هم می شد و او هر دوی این نامزدها دو  تا از دو قطبی ترین نامزدها در رقابت ها توصیف کرد.

بلومبرگ در دفاع از خود در برابر حملات مدعی شد که تنها نامزدی است که می تواند در  انتخابات نوامبر (آبان ۹۹) ترامپ را شکست بدهد و به عنوان رئیس جمهور خدمت موثری انجام دهد.

وی در مقابل از سندرز انتقاد کرد و گفت فکر نمی کند این سناتور آمریکایی شانسی برای شکست دادن ترامپ داشته باشد.

بوتیجیج و کلوبشار که به عنوان نامزدهای میانه روی جایگزین بایدن و بلومبرگ رقابت می کنند در یک جنگ لفظی کوتاه و شدید وارد شدند. از کلوبشار خواسته شد درباره مصاحبه ای توضیح دهد که وقتی از او نام رئیس جمهوری مکزیک سوال شد او نتوانست این کار را انجام بدهد. بوتیجیج گفت ناتوانی برای پاسخ دادن به این سوال نشان میدهد  که او دانش و تجربه کافی برای تصدی کرسی ریاست جمهوری را ندارد.

کلوبشار این اظهارات بوتیجیج را بی پاسخ نگذاشت و او که در گذشته از بوتیجیج به دلیل بی تجربگی او انتقاد کرده بود گفت آیا  تو من را مسخره می کنی؟ و می خواهی بگویی که من کودن هستم؟

سندرز با سوالاتی درباره سیاست های ترقی خواهانه اش مواجه شد. نگرانی ها در حزب دموکرات درباره این نامزد انتخاباتی که خود را سوسیالیست معرفی می کند درباره توانایی او برای شکست دادن ترامپ افزایش یافته است.

سندرز از این فرصت استفاده کرد و در انتقاد از بلومبرگ گفت: ما شاهد توزیع درامد و ثروت نامتناسب و غیراخلاقی هستیم. ثروت مایک بلومبرگ از حداقل درامد ۱۲۵ میلیون آمریکایی کمتر است. این غلط و غیراخلاقی است.

بلومبرگ از خود دفاع کرد و گفت نمی تواند به نمایندگی از همه میلیاردرها صحبت کند اما شانس با او بوده  و پول زیادی در آورده و بسیاری از آن را هم خرج کرده و از جمله بخش عظیمی از ثروت خود را برای حزب دموکرات هزینه کرده است.

در مناظره شب گذشته بسیاری از  آمریکایی او را به طور زنده و نه به صورت اگهی های تلویزیونی یا رسانه های اجتتماعی مشاهده می کردند. بلومبرگ مقادیر هنگفتی را صرف آگهی های تبلیغاتی کرده است.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز بلومبرگ با کسب ۱۴ درصد آرا در رتبه سوم بعد از سندرز با ۳۲ درصد و بایدن ۱۶ درصد آرا قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

سومین دور انتخابات مقدماتی درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات در حالی چند روز دیگر در ایالت نوادا برگزار می‌شود که طبق نظرسنجی‌های انجام شده، جو بایدن معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا در مسیر نزولی بوده و مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی و شهردار پیشین نیویورک با اقبال بیشتری مواجه شده است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/

«جانی های قاتل »لقبی که سندرز به حاکمان عربستان داد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مایکل بلومبرگ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟